Mijn eigen 16V heeft in elkaar gezeten en is nooit 100% hersteld(wagen is krom). Naast dit heeft de wagen veel putjes/deukjes/krassen ed. Nu ben ik aan het overwegen om een andere ZX te kopen en deze dan om te bouwen naar een 16V. Het makkelijkst is een ZX Volcane 2.0i om te bouwen, omdat daar alles in zit wat een 16V ook heeft. Een 3-deurs Volcane zie je daarentegen zo goed als nooit. Een Furio is een stuk kariger, geen ABS/schijfremmen achter., maar in overvloed te koop. Op de het duidelijke(ABS, Schijfremmen) na, zijn er nog andere fundamentele verschillen tussen een Furio en een 16V of is het echt een kwestie van alles overzetten.
Het is veel werk en een zinnige investering is het niet, maar vanwege de goedkope verzekering is er geen andere auto zo goedkoop als m’n ZX 16V…
als ik jouw was zou ik gewoon voor een 16v kijken dan in plaats van om te bouwen ik denk niet dat het erg veel zal schelen kwa kosten
Ja, dat is het allersimpelste, maar net als een 3-deurs Volcane zijn er ook geen 16V in overvloed. Furio’s zijn voor een prikkie te krijgen en wanneer ik er zo een ombouw weet ik zeker dat alles in orde is.
_Razkin_ schreef:Ja, dat is het allersimpelste, maar net als een 3-deurs Volcane zijn er ook geen 16V in overvloed. Furio’s zijn voor een prikkie te krijgen en wanneer ik er zo een ombouw weet ik zeker dat alles in orde is.
ik weet niet tot hoeveel je wilt gaan maar ik wel wel eens kijken voor je
Op het moment heb ik sowieso geen geld voor een andere 16V, waar ik dan denk aan zo’n €2000,-, voor een in goede staat verkerende 16V. Het is sowieso een lange termijn project. Een gare 16V met 100% goed chassis en carosserie voor max €750,- zou ideaal zijn natuurlijk. Alhoewel ik wel het een en ander kan regelen voor een goede 16V voor €2000,-(geen rode)
http://www.kapaza.be/detail/2300838/Citroën_ZX_20i_16v.html
zx 1500 euro
iets duurder maar wel mooi
zx 1850 euro
Die eerste is te nieuw.Mag niet nieuwer dan ‘94 zijn anders geldt de verzekering bij Emerpark niet meer. Zijn ook beide in Belgie, dat maakt het bezichtigen wat lastig + dat je nog met invoeren zit.
Die van €1850,- ziet er zo op het eerste gezicht wel ok uit…
invoeren is op zicht geen probleem meer sinds de nieuwe regels je kan ook bijv een gelukje hebben op ebay met die rode en dan ombouwen
heb nog een leuke gezien maar wel een beetje buiten buget
Nou in nog geen 20.000 jaar dat ik daar in wil rondrijden
Welke rode op welke ebay? Op .nl, .de, .be(nederlands) niets gezien.
mischien is die zx die hier al een tijd te koop staat nog te koop van stan
Stan zijn smaak wijkt nogal af van de mijne en dan moet ik alsnog dingen gaan ombouwen
ok
_Razkin_ Geplaatst: 09 Apr 2006 18:31 Onderwerp:————————————————————————————————————————
Stan zijn smaak wijkt nogal af van de mijne en dan moet ik alsnog dingen gaan ombouwen
die van mij is helemaal orgineel maar te duur (ik wil er nl 3500euro voor hebben) ook denk ik staat nu z’n winterslaap te houden in de stalling staat wel te koop maar niet meer op het internet alleen hier op het forum
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Ok ok, te duur is hij ook wel Je hebt een type 2 motorkap, reflectorplaat en inlegset. Is niet echt mijn ding.
Geplaatst: 10 Apr 2006 11:28 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Ok ok, te duur is hij ook wel Je hebt een type 2 motorkap, reflectorplaat en inlegset. Is niet echt mijn ding.
[/quotede reflectorplaat is inmiddels verwijderd en de orginele velgen zijn gemonteerd en het dashboard zit er inmiddels ook bij hihihi ja alleen die motorkap ja daar verander ik niets aan maar ik snap je wel hoor
ik kan nu een scherpe prijs voor je maken maar hij blijft toch redelijk duur, gezien het bedrag wat jij er zelf voor uit zou willen gevenCitroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere