Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Weer wat geleerd. Ik hoor het ding in elk geval niet als ik het contact aan zet. Maar dat komt wellicht ook omdat op dat moment de klep van de interieur-temperatuur ook altijd wat bij te regelen heeft en dus begint te zoemen.
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
waterman schreef:De brandstofpomp moet bij het aanzetten van het contact zo’n 5 seconden aangaan. Daarna uit en dan gaat hij pas weer draaien als je de startmotor bediend.
Dat klopt helaas niet, bij het aanzetten van het contact mag de brandstofpomp niet hoorbaar zijn en dus niet draaien.
Deze gaat pas draaien als de startmotor draait eens de motor draait blijft de pomp draaien zolang er luchtstroom is door de luchtmeter.
Als de pomp even draait bij contact zonder starten komt dat door een niet goed werkend benzinepomp relais, met een goed werkend relais kan dat dus niet.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je hebt gelijk, ik heb D-jet met L-jet verwisseld. Excuses.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Grinnik - moet ik het weer vergeten
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
waterman schreef:Je hebt gelijk, ik heb D-jet met L-jet verwisseld. Excuses.
Geen probleem
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
vanaf welk jaar is de L-jet toegepast?
is dat vanaf de CX 25?
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vanaf het begin.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ah right. tx
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
is het niet zo dat bij de 25 er sprake is van L-jetronic 2de generatie na de aanpassingen tov de 24i
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
guznax schreef:vanaf welk jaar is de L-jet toegepast?
is dat vanaf de CX 25?
D-Jet zit op een DS, daar draait de pomp wel bij het op contact zetten.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
András schreef:is het niet zo dat bij de 25 er sprake is van L-jetronic 2de generatie na de aanpassingen tov de 24i
Bedoel je LE-Jet? Dat vind je terug op diverse BXen, niet op een CX.
CX is altijd L-Jet.
Er is onderling verschil, 2400 heeft een distribiteur met verdeelkap.
Een 2500 niet, maar een dubbele bobine. Eerst 2 BDP sensoren en later nog maar 1.
Oudere modellen hebben een koude start injector, de latere niet meer.
Verder heeft elke type motorblok zijn eigen onderdeelnrs, denk aan LMM, computer, AEI module, injectoren, etc.