na de winterslaap (op rijhoogte op steunen) bij wegrijden zag ik een stootrubber liggen.
bleek van de achterdraagarm te zijn. het rubber ziet er nog goed uit (wel markeringen van gebruik, geen scheuren of olie, lijkt stevig), en aan de markeringen kun je zien dat het er goed in heeft gezeten. ongeveer een jaar of 8 oud denk ik.
aan het schoteltje zie ik niet veel.
hoe kan dat nou ? de auto is in de tussentijd voor langere reizen gebruikt en altijd gecontroleerd, maar nooit iets opgemerkt. raar.
wie heeft een idee hoe dat komt ? ooit te hard over een drempel gereden ?
misschien zat ie vastgeplakt door het lang contact maken bij ingezakte stand en is ie losgeraakt uit z’n vatting.
Ik weet niet meer hoe ie vast zit, ik dacht vastgeklemd.
Als dat niet goed voelt evt bisonkit oid gebruiken
O wacht, je had hem op steunen…
Misschien dan wat roest?
Of toch gekrompen.
Zit hij normaal vastgeklemd?
bij nadere inspectie blijkt het schoteltje centraal aan de onderzijde losgeraakt. lijkt toch niet doorgeroest . daardoor komt bij belasting centraal de steun omhoog in de schotel en drukt hij het rubber er uit !
Hoe krijg ik dat vast / hoe monteer je een nieuwe schotel zonder de draagarm te demonteren ?
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Die kun je gewoon teruglassen. Het is wel even pielen en plek maken