Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Nope, geen tweede accu.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gevonden, ooit een extra draad getrokken van startknop naar min op accu. Die was losgekomen en ik dacht dat het een plusdraad was.
Afijn werkt weer naar behoren.
Ik ga vd winter een benzineverwarming inbouwen, een nieuwe 3e voorstoel en een nieuw hangbed voor de kleine man die maar blijft groeien.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Dubbus staat alweer 2 weken thuis al kan ik er ivm een schouderoperatie de eerste 6 weken niet in rijden. De kleine man is echter dolgelukkig dat ie zn favoriete auto cq speelhuis weer bij de hand heeft.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
inmiddels al weer 5 dagen in Nederland. Met de boot van Larvik naar Hirsthals en vandaar in 1 dag ,1000 km en 15 uur onderweg naar Rotterdam.
Dubbus loopt erg lekker, 1op7 op LPG in Noorwegen en van DK naar NL 1op6 bij 90 km/u kruissnelheid.
Rottige piep in de voortrein is weer terug dus zaterdag maar ff naar Wim.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
inmiddels weer thuis na 4700 probleemloze km.
Ålesund-Larvik-Hirsthals-Rotterdam-La Roche-Vianden-Noord-Frankrijk-Trier-Moezel-Winterswijk-Hirsthals-Larvik-Ålesund.
7 landen toer. LPG tanken in Luxemburg voor 70 cent de liter was haast leuk. Betaal er hier 1,40 voor.
Enige files die we gehad hebben was bij Hamburg zoals gewoonlijk.
Nog even bij Wim langs geweest om uit te vinden waar een piep vandaan komt die er al 10 jaar in zit maar wel erger wordt.
Een stuurkogel had wat speling maar de afstelmoer wilde er niet ver genoeg in door beschadigd draad. Dus maar even een ander stuurstanguiteinde gemonteerd. Dat nam het gepiep echter niet weg. De onderste fuseekogel rechts heeft wat speling en vet komt er boven uit ipv dat het naar beneden gaat. Met een stukje hout tussen aandrijfas en fuseehuis lukt het wel om er wat vet in te krijgen en verdwijnt de piep wer even maar komt steeds weer terug, speciaal als het warmer wordt.
en warm was het, 1 dag 41 graden, de rst vd 3 weken zo tussen 25 en 35 graden.
Weggegaan en thuisgekomen in Noorwegen met 12 graden en regen dus dat was genieten deze vakantie. (vandaag 21 graden)
Die fuseekogel was geen dringende noodzaak dus die gaan we op het gemak thuis eens demonteren en opnieuw afstellen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Fuseekogel inmiddels gedemonteerd en probleem kunnen vinden. Heeft even geduurd , ik moest na de vakantie plotseling mn werkplaats uit. Gelukkig redelijk snel een nieuwe werkplaats kunnen vinden, weliswaar kleiner (ca 25 m2) maar schoon, droog en verwarmd: constant 15 graden.
Het probleem met de fuseekogel was dat het vet bij doorsmeren er aan de bovenkant uitkwam. Dit werd veroorzaakt doordat het ronde veerplaatje boven de fusee er verkeerdom inzat. Dit ronde plaatje is een klein beetje bol en de bolling moet naar beneden zodat de bovenste fuseekogelschotel er druk op zet en het zo afdicht. Hij moet ook niet koud gemonteerd worden maar met vloeibare pakking.
Geen idee of ik dit ooit verkeerdom gemonteerd heb , ik kan me niet herrinneren dat ik deze kant ooit open gehad heb.
De fuseekogel en beide schotels waren gelukkig nog goed. Bij doorsmeren komt er nu in ieder geval geen vet meer aan de bovenkant uit en ik ga ervan uit dat de piep nu weg is. Duurt even voordat ik weer in plus 20 graden kan rijden.
Dubbus staat nu voor de winter binnen, en ik ga hem een nieuwe verfbeurt geven. De gele verf die ik er een flink aantal jaar gelden op heb gezet is mat geworden en er zijn inmiddels weer zoveel plekjes die bijgewerkt zijn/ moeten worden dat een frisse verfbeurt hem goed zal doen. Fijn werken in een verwarmde garage. Ik kan spuiten maar het wordt rollen omdat ik geen spuitcabine heb en mn werkplaats is in een grote hal waar meerdere klassieke autos staan.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
afgelopen winter het dak weer eens aangepakt, moest een stuk lassen op de felsrand vooraan. Het dak ook maar weer eens opnieuw in de witte verf gezet.
de gele verf is erg mat geworden dus Dubbus voor het grootste deel ook opnieuw in de gele verf gezet, deze keer international industrielak
Dubbus is weer goedgekeurd voor 2 jaar, nadat ik de voorste onderste fuseekogels wat strakker had gezet en het linker voorwiel lager ingevet had. dat maakte wat lawaai maar is mooi stil nu. Over een paar weken in NL nog maar eens checken en eventueel vervangen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Je verveelt je niet met deze auto.
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
hij doet het vooral prima!
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 14-05-2016
- 2CV AZU
- Xantia 2.0 16v millesième break
Mooi opgeknapt!
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Zo weer thuis na 5000 km , 8 landen in 3 weken.
Via NL naar de 2CV wereldmeeeting in Zwitserland geweest. Op de heenweg bij Wim het linker voorwiellager nog gecontroleerd maar dat was na 1500 km nog mooi stil. Dus maar zo gelaten. Ik zal de rechter vd winter ook maar eens van vers vet voorzien.
Nagenoeg geen problemen gehad. Alleen in Mulhouse stopte Dubbus ermee nadat ik in noodweer een enorm golf water over me heen kreeg van een auto die ons inhaalde. Het bleek water in de verdelerkap te zijn. Afijn, drooggemaakt en hij liep weer.
Op de terugweg vlakbij Kiel brak de arm van mn richtingaanwijzer, maar dat kon ik professorisch verhelpen. Een nieuwe zit er ondertussen alweer in.
Afgezien van de enorme hoeveelheden regen deze vakantie was het enige minpuntje een aanrijding in Winterwijk waarbij ik het klaarspeelde mn schuifdeur te beschadigen. Afijn is wel weer uit te deuken.
op de camping in Winterwijk, leuk om Marco daar weer te ontmoeten men zn AZU
en weer thuis
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive