Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Nee hoor. En dat weet je best.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
kijk ook eens naar de grondboring van de drijfstangen.deze kan ovaal geworden zijn en zorgt voor te grote speling.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat met dat balanceren van die krukas wordt nog een dingetje. Niemand heeft tijd, of ze vragen exorbitante bedragen. Tips zijn welkom, maar dan wel graag in het zuidwesten van NL of in Noord Belgie.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Broos in Breda al geprobeerd?
Of Biggelaar in Made? Met beiden heb ik goede ervaringen.
En eventueel staat hier de koffie klaar natuurlijk.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat voor exorbitante bedragen hebben we het hier over?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als in 1000 euro om een krukas te balanceren…
Tja, hoeveel werk is het?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
graddus schreef:Als in 1000 euro om een krukas te balanceren…
Kolere.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
graddus schreef:Dat met dat balanceren van die krukas wordt nog een dingetje. Niemand heeft tijd, of ze vragen exorbitante bedragen. Tips zijn welkom, maar dan wel graag in het zuidwesten van NL of in Noord Belgie.
Elma voorheen Vortex in Soest.
niet in het zuiden maar wel goed.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De Sutter is zeer kundig en reviseert met regelmaat deze blokken en ze kunnen deze as balanceren.
Ze hebben mij geadviseerd mijn krukas niet te balanceren. Was niet nodig binnen het toerenbereik van dit blok. Zolang de originele contragewichten er nog op zitten, hoeft het in hun opinie eigenlijk nooit. Ze worden in de fabriek goed gebalanceerd en dit verandert niet gedurende de levensduur van de as.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kijk Ree, dat is waardevolle informatie, dankjewel.
Dan blijft nog wel over: vliegwiel balanceren. Toch?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Als na het slijpen de balansblokken weer gemonteerd worden ,is er onbalans. Als het vliegwiel veranderd word of een andere drukgroep gemonteerd idem dito. In jouw geval zou ik zeker balanceren. Dus eerst krukas met kettingwiel, dan het vliegwiel eraan ,weer balanceren en dan de drukgroep monteren en weer balanceren. Probeer eens van Rijn motorrevisie in Cruqius.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Maar de krukas is niet geslepen, dus dat scheelt alweer. We kunnen hier lang en breed de voors en tegens tegen elkaar afwegen, feit blijft dat het bij de vorige revisie ook niet gedaan is en dat het blok meer dan prima liep, ook op wat hogere toeren en snelheden. Ik denk dat het verhaal van Ree ook wel steek houdt, we zijn hier geen racemotor aan het prepareren he. Natuurlijk, het zal vast allemaal beter kunnen, maar het moet ook nog wel een beetje leuk blijven qua prijs etc.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
briard schreef:Als na het slijpen de balansblokken weer gemonteerd worden ,is er onbalans. Als het vliegwiel veranderd word of een andere drukgroep gemonteerd idem dito.
?
Suggereer je dat je de krukas moet balanceren bij montage van een andere drukgroep?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi