Als dat “moderne” Castrol 10W40 ( API SN of zo) is dan is dat niet de beste olie voor deze motor.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zal eens kijken of er API SN op staat.
Wat voor olie raad je aan?
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een olie met voldoende zink. De ZDDP toevoeging. Valvoline VR1 Racing bv. In 10w60 of 5w50. ZDDP redt de nokkenas en stoters. Moderne olie is te “schraal” en biedt onvoldoende bescherming.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ok thanks.
Is de viscositeit niet erg afwijkend van wat er normaal in gaat?
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wij lieten cx turbo’s altijd al op 10W60 draaien. Bleven de drijfstanglagers ook langer heel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké top.
Als ik het zo snel even lees wil je een ZDDP van rond de 1300 ppm?
Die ZR1 lijkt dan een goede optie.
Er zijn zo te zien ook ZDDP toevoegingen voor olie.
Een goede “classic” oil met relatief veel ZDDP is prima. SH, SJ spec is OK uit de tijd. Alles met SM, SN etc is te modern.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27876
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik kom vooral de SL spec tegen buiten de moderne SM of SN spec.
In elk geval is het defect op een goede manier verholpen. Erg netjes aangepakt met al die nieuw verzinkte deeltjes, complimenten!
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 9347
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ziet er weer netjes uit.
Veel zweef plezier .
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.