Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Neem eens contact op met Garage Johan Oldenhage in Nieuw-Vennep.
Heeft zelf ook een Pluriel met Sensodrive (gehad?).
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:Neem eens contact op met Garage Johan Oldenhage in Nieuw-Vennep.
Heeft zelf ook een Pluriel met Sensodrive (gehad?).
Gebeld! Ze halen hem morgen op bij de dealer.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Naar mijn idee gaat dit goed komen, Johan kennende.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Ja Rene, dat denk ik ook!
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Diagnose al gesteld?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Is die partij een beetje betrouwbaar? Ze zouden afgelopen donderdag mijn auto laten verplaatsen naar hun garage. Vrijdag bel ik en er is nog niks gebeurd. Ik bel maandag meerdere keren en niemand neemt de telefoon aan. Ik bel dinsdag meerdere keren en niemand neemt de telefoon aan. Geen reactie op Whatsapp en geen reactie op mail…
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Absoluut betrouwbaar. Ze zijn alleen heel druk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon een prima garagebedrijf hoor, maar zoals Boog al schreef: ontzettend druk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Johan gaat als het goed is morgen naar de C2 kijken.
Het probleem was de koppel servo. Deze is vervangen door het type dat al hier is aangegeven, dus niet van Citroën zelf. Ik had bij de dealer al ondervonden dat die servo van Citroën super duur is. Bij Johan Oldenhage kost het de helft. Hij heeft ook nog gekeken naar de versnellingsbak zelf, omdat die volgens Johan vaak vlak daarna ook stuk gaat, maar die is nog pico bello in orde. Maandag kan ik de auto weer gerepareerd ophalen.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De koppelingsservo hangt op een beetje vervelende plek, namelijk direct achter de radiateur.
Als de servo wat ouder wordt krijgt hij last van de warme omgeving.
Dat verklaart dat het koud wel goed werkt en warm soms niet.
Maar mooi dat het voor een acceptabel bedrag opgelost is.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dat klinkt bekend. Daar liep ik bij de vorige storing ook tegenaan: de warmte sensoren zitten ook in de buurt van de radiator en de boordcomputer ging destijds op tilt door warmte. Uiteindelijk is dit opgelost door de waterpomp te vervangen. Best wel een ontwerpfout als je het mij vraagt.
Helaas helaas. De storing is met de nieuwe schakelservo nog niet helemaal weg. De complete ‘boordcomputer op tilt’ issues zijn wel weg, maar ik heb nog steeds dat ik met een warme motor soms niet vooruit ga als ik gas geef. Wellicht toch de schakelpook? Maandag maar weer bellen.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat is er nu vervangen, de schakelservo of de koppelingsservo?
Je gebruikt namelijk beide woorden, maar het zijn 2 wezenlijk verschillende onderdelen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Oh, ik dacht dat dat hetzelfde is. Op de bon staat “VERVANGEN EN INLEREN SCHAKELSERVO”. Onderdeelnummer 2452C3. Ik heb net de boordcomputer uitgelezen en die geeft geen storing aan. Het meest logische is volgens mij dat de auto/computer de koppeling indrukt en bij het gas geven niet los laat. Zou kapotte sensor kunnen zijn (?)