Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Niet in de modder, niet in de file en óók niet in het gevang.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zwart leer, Quattro: moet je je kar niet Suzi noemen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Die moest ik even opzoeken, maar nee!
Ondertussen nog wat zaakjes geregeld. De winterbanden er weer terug onder, want weekendje Ardennen gepland. En het sneeuwt daar
Zicht en licht: de lelijke flatblades verwijderd en een setje nieuwe, ‘originele’ wissers (bestuurderszijde met spoiler) voor, en een nieuw wisserblad achter gemonteerd. Het reservoir voor de sproeier zat nog tjokvol, ik had ook niet anders verwacht. Verder is een Audi quattro feitelijk een rallywagen en daarom heb ik de beide projectoren voorzien van Philips led H7 pitjes. Scheelt een boel lichtopbrengst. Maar ja, ‘track only’
En afgelopen week ook weer een BlueMusic op de wisselaaraansluiting geprikt. Geen cd’s meer dus, alleen nog compact cassettes en bluetooth streaming. Of FM radio, maar wie doet dat nog?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik ben dus niet de enige die flatblades leijk vind.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik vind ze ook lelijk. En toch heb ik op beide auto’s flatblades van A.C. Tion. En nu eens niet vanwege de knaken, maar omdat ze na een jaar nog behoorlijk wissen. Daar hebben A-merken zoals Valeo en Bosch geen last van.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Als ze origineel op een auto geleverd zijn, prima. Maar anders komen ze er bij mij niet op.
Helaas nog geen sneeuw gezien. Maar het was wel mooi wakker worden vanmorgen. Zo recht van voren is er weinig subtiels aan eigenlijk!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dikke bak. Dat kunnen die Teutonen toch goed.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Lekker aan het fröbelen. De FIS geeft met een zekere regelmaat een gele waarschuwing die iets met de remmen van doen heeft. Volgens het boekje is dit de remblokslijtage-indicatie. De VCDS gaf best een paar foutcodes, maar niets wat met de remmen of het slijten ervan van doen heeft.
De remmen lijken echter niet in die mate versleten te zijn. Wel heb ik laatst een sloot hydrauliekolie over de motor en ABS-pomp heen gehad. Er zat teveel vloeistof in het reservoir en toen ik met de voeten van de vloer een paar keer aan het stuur draaide (om de sleepring uit te lijnen, volgende keer vastplakken voor demontage) toen spoot dat er door de afdichting van de dop heen uit..
Afijn, de wielen mogen er af en ik zal de boel eens goed inspecteren en reinigen.
Verder bij de koude start vanmorgen een beste blauwe walm uit de uitlaat. Daarna niets meer. Was na een paar dagen stilstand. Moet ik dan aan de klepseals denken? Goed nieuws: schijnt met de kop gemonteerd te kunnen. Slecht nieuws: het zijn er dertig.
Tenslotte wijkt de long term fuel trim iets af tussen de twee cilinderbanken. Bank 1 zit rond de 0,8%, bank 2 rond de 2,3%. Moet dat idealiter niet gelijk op gaan? Van bank twee is de klepdekselpakking niet heel lang geleden vervangen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heeft jouw motor 2 lambdasondes? Voor links en rechts ? Dan zou ik die eens checken. Remblokslijtage: er zijn merken waar je bij vervangen van de remblokken ook de slijtage indicatiedraden moet vervangen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hoop wijzer geworden. Alleen op de vooras zitten er slijtagesensoren. De kabels hiervan lopen samen met die van de ABS-sensoren via de veerpoot naar het schutbord, naar binnen door het interieur en dan naar onder de zitting van de achterbank, waar de ABS/ESP-computer zit. Vanaf de achteras lopen er alleen kabels vanuit de ABS sensoren, geen slijtagedingesen.
Afgezien van een halve snoepwinkel, talloze lollystokjes, een haarspeld en een 50-eurocentstuk niets geks te zien hier. Maar waarom zit er aan de rechterzijde van de auto allemaal opgedroogd zand? Nou, omdat daar dus een stop ontbreekt. En er een gapend gat van een centimeter of vier diameter de boel blootstelt aan de elementen. Of het universum me goed geschikt is weet ik niet, maar de stop bungelde doodleuk losjes om de kabel aan de onderzijde van de auto en was eenvoudig terug te plaatsen.
Verdere inspectie van de stekker linksvoor. Eerst los gemaakt, met contactspray gereinigd en toen vastgesteld dat de aders van de kabels buiten de stekker bloot liggen. Flink schoon gemaakt en een klodder Dirko eroverheen.
Aan de andere zijde.. Ontbreekt de stekker helemaal. Is er al eens afgeknipt, bij elkaar gebundeld en vast getapet. Hier kon ik dus niet veel uitrichten. Ik zit echter wel op de goede weg, want op dit moment is de melding niet meer intermittent, maar permanent bij het aanzetten van het contact.
Inmiddels is me dus duidelijk waarom de melding vaak verscheen tijdens sterk insturen. Maar de vraag is: moet er sprake zijn van contact tussen de twee sensordraden voor het niet maken van de melding, of wordt er een melding gedaan bij breken van het contact?
waterman schreef:Heeft jouw motor 2 lambdasondes? Voor links en rechts ? Dan zou ik die eens checken
Ja, dat heeft hij. Maar zolang het verschil een paar procent is tussen de twee banken en hij verder prima loopt, kijk ik het lekker aan. Overigens kan het natuurlijk ook wel de ontluchting van een kleppendeksel, of een slecht afsluitende olievuldop zijn die voor een verschil zorgt.
Tenslotte vond ik de koelslangen een beetje hard aanvoelen en inderdaad: de boel leek niet helemaal goed ontlucht. Niet dat de motor warm liep, maar zonder lucht altijd +1.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Je kunt ook eerst googlen natuurlijk. De kabels moeten in ieder geval niet onderbroken zijn. Ik ga de boel lekker solderen denk ik.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En anders eens kijken of er zo’n auto op een of andere sloperij staat. Dan kun je gelijk de dopjes, beugeltjes etc meenemen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Had laatst wat te zoeken in Venlo. Ja echt waar. En wat doe je, als je dan nog een halfuurtje de tijd hebt? Juist, de grens over. Motortje is okselfris hoor, loopt zo naar de beloofde 220 (gps) en de auto jakkert dan over het beton met de onverstoorbaarheid die je verwacht van een quattro. Zat trouwens nog wel meer in het vat. Maar het geraas van de wind werd oorverdovend.
Maar tempo minderen voelde toch wat minder. De typische 180 naar 110 actie (inhalend voertuig) vereiste wel écht veel pedaaldruk. Harder dan ik ooit gewend ben met een bekrachtigd systeem. Dit leek meer op remmen met de Axel.. Toegegeven, schijfjes van 288 millimeter op een gewicht van ruim 1500 kilo, dat is alleszins niet overbemeten.
Toen ik deze week ook op de parking van de lokale AH in de ankers moet dezelfde sensatie. Afijn, eerst maar eens een rondje remvloeistof spoelen en verversen. En dat heeft wel echt geholpen. Het pedaal voelt weer meer zoals het hoort, niet te hard. En remmen doet ‘ie stukken beter, met minder vereiste kracht.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!