al 8 jaar rij ik rond met trillende remmen, steeds erger ook. Ik had een vastzittende remcilinder die het verwisselen van blokjes onmogelijk maakte, en ze remde wel goed verder (vertraging). Dat euvel laatst opgelost, en net even slijblokken geplaats om te zien of dat zou helpen. Wat een genot! Na een ritje met ongeveer 10X zachtjes remmen, de zgan blokjes weer teruggezet en ze remt geweldig trilvrij. Kijken voor hoelang, maar mijn advies: doen!
Ik kocht de slijpoblokken bij DerFranzose. Kost wel wat (EUR 145).
Groeten,
hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019
Let op hoe je het slijpen doet.
Zet ze er niet gewoon in ipv de oude blokken en dan rijden en remmen ( droog slijpen).
Je moet nat slijpen: Wiel aan 1 kant omhoog, aan die kant de slijpblokken er in, tuinslang er op om te koelen en smeren en dan voorzichtig in de versnelling, beetje gas en gelijktijdig zacht remmen. Je voelt meestal wel wanneer je genoeg geslepen hebt.
Op deze manier gaan je slijpblokken veel langer mee en is het slijp resultaat veel mooier
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper