Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik had geen tijd, de APK van de XM verliep en het leek allemaal wel ok, ik denk, ik ding 3 maanden garantie af en laat dan een keuring doen. En zo is het gegaan dus.
Nu tijdens het rijden storing vering in het scherm, auto begint de stuiteren, na een paar honderd meter is het weer weg, soms gewoon 40 km niks en dan ineens weer wel. De eerste rit naar huis, 75 km, helemaal geen problemen gehad.
LDS staat iets bobven de onderkant van het zeefje bij normale rijstand. Geen lekkage volgens mij, geen problemen met de stuurbekrachtiging.
Auto omhoog en naar beneden werkt gewoon.
Een keer gymnastieken heeft niet definitief geholpen. iemand zo een snelle oplossing? Ik zet hem in ieder geval op de lijst maar als dit te vaak voorkomt ga ik toch maar even terug want dit is niks zo rijden.
LDS staat iets boven de onderkant van het zeefje bij normale rijstand. Geen lekkage volgens mij,
Dat is veel te hoog.
Daar moet ‘ie staan in de onderste positie. Bij het gymnastieken loop je zo het risico op overstromen, en zelfs scheuren van het tankje.
Overigens zou dit niet de oorzaak kunnen zijn voor dat merkwaardige veergedrag, naar ik denk….
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lijkt me goed begin om bij Oldenhage de vering te laten kalibreren, dat is bij een C6 om de zoveel tijd gewoon nodig.
Is de bak al eens gespoeld? Daar zou ik ook maar eens over denken om te laten doen.
Zo kent de 2,7 motor ook aantal puntjes die je preventief wil laten of doen of in elk geval wil laten checken. Je wil liefst voorkomen dat de waterbuis of huis de geeft geeft en je zonder koelwater komt te zitten.
Prachtige auto’s die fijn rijden met het juiste onderhoud
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
De bak is vorig jaar bij JO voorzien van een nieuw brein en tegelijk gespoeld.De vering is toen ook gecalibreerd. tegelijk een sleurhut knop erop gezet, totale kosten 3000 euro.
Ik wist dat de auto daar vorig jaar was geweest en had toen zo iets, ok, als ze daar is geweest zijn de ergste dingen er wel uit gehaald, soort aanbeveling dat er vorig jaar een deskundige naar had gekeken.
Onderhoud is redelijk bekend, nieuwe fusees zitten er ook al onder, koelwaterleiding ook al vervangen, allemaal dingen waardoor ik zo iets had van “de belangrijkste klussen zijn al uitgevoerd”.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zulk soort aantoonbaar onderhoud helpt zeker
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Nog een leuk grapje, de lader van mijn telefoon past niet in de aanstekerhouder, het gat is te diep, hoe bedenken ze het.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ja, dat is ook een erkende C5 grap. Iemand ooit een verlengstuk gevonden?
En over de C6: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1973335/
Ga maar vast sparen voor de midlife beurt…
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Het gaat lekker hier, hydraulische pomp geeft geen sjoege, de 40A zekering is nog heel. Hij ligt nu een beetje plat en laag
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
JanSr schreef:
En over de C6: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1973335/
Ga maar vast sparen voor de midlife beurt…
Tja, de riem is al gewisseld 5 jaar en 90.000 km geleden, het thermostaathuis al vervangen, de bak heeft een nieuw brein en is daarna gespoeld, de fuseekogels zijn vervangen. Er zitten 4 nieuwe banden om, ik hoop dat de grootste klappers al zijn geweest.
Maar ik begrijp dat je dat nooit weet bij een C6, we zullen het zien. Maar dat is toch wel een beetje zo bij elke dure luxe auto die je koopt? Dat je niet weet wat er kapot kan gaan?
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Laat je niet gek maken. Ja, het is een dure luxe auto en ja er zit veel op. Kan idd stuk. Maar zo te lezen heb je een prima onderhouden auto gekocht.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ed P schreef:Het gaat lekker hier, hydraulische pomp geeft geen sjoege, de 40A zekering is nog heel. Hij ligt nu een beetje plat en laag
Hoe hoog staat de LDS nu in het vaatje?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Hij stond te laag, de pomp begon te borrelen in het LDS vat, de 40A sloeg door, nieuwe zekering geplaatst, LDS bijgevuld, auto komt aan de voorkant weer keurig omhoog, de achterkant blijft hoog staan, veel te hoog, niet naar beneden te krijgen. Kan er niet mee rijden, binnenkort komt de garage de auto halen.
Geen goed begin maar ik vertrouw er op dat de garage het netjes verhelpt.
Eerder schreef je:
LDS staat iets boven de onderkant van het zeefje bij normale rijstand. Geen lekkage volgens mij, geen problemen met de stuurbekrachtiging.
Toen zat er dus teveel LDS in het vaatje.
Nu schrijf je dat het LDS niveau te laag was.
Dan moet er in de tussentijd een boel LDS verloren zijn gegaan, weggelekt dus.
En dus de vraag: geen LDS plassen gezien?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Klopt, ik denk dat ik de eerste keer niet goed gekeken heb, dat er onder op het zeefje een plasje lag. Maar ik laat de garage voor de zekerheid checken op lekkage, ik heb geen plassen gezien op de oprit. Moet ik ook vragen om te ontluchten voor de zekerheid?
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Nog een cadeautje van de belastingdienst, blauwe envelop met roettax, de gegevens zijn tijdens de import niet goed geregistreerd, beter gezegd, meer dan de helft is niet geregistreerd. Kijken of we dit kunnen rechttrekken.