Zonet de factuur aangekregen, 2680 euro, met de melding dat ze “toch nog wat van de prijs hebben gekregen.” Wel bedankt! Meteen betaald, en morgen de auto afhalen waarna hij ingeruild zal worden voor een, nog niet bekende, VAG telg. Jammer einde, buiten dit alles beviel de auto wel goed.
Ik dank jullie allen voor alle hulp en wijze raad, stuk voor stuk toppers zijn jullie!
Grt Jefrey
Citroën C4 Cactus VTI 82 2017
Skoda Superb 1.6 TDI 2014
vraag me af of je bij vag aan een beter adres bent? van wat ik zie en hoor, is de tijd van de oude vertrouwde golf(1985) wel zo’n beetje voorbij, en maakt ook vag een niet betrouwbare eenheidsworst.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Waarschijnlijk niet, ieder groot merk kent z’n horror stories.
Wat ik wel weet is dat het bij VAG heel erg van de dealer afhangt of je coulance krijgt.
Het gezegde is: Vertrouwen komt te voet maar gaat te paard.
Dat speelt bij deze man een grote rol.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:
Wat ik wel weet is dat het bij VAG heel erg van de dealer afhangt of je coulance krijgt.
Dat komt omdat op een nieuwe in NL bestelde en dus door PON geleverde VW/VAG geen fabrieksgarantie hebt maar PON garantie. PON koopt de auto’s namelijk in zonder garantie en regelt die vervolgens zelf.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
natuurlijk is coulance fijn, maar het zou eigenlijk, gezien de technische kennis en voortschrijdend inzicht inmiddels toch mogelijk moeten zijn om iets goeds op de weg te zetten?
Een voorbeeldje ; man diesel (vw) ca 4 jaar oud 2.0 - 180 pk eerste eigenaar spaarzaam bereden, km stand ca 70dkm. heeft olieverbruik ca 1 ltr / 1500km. ( zeer onzuinige auto 1;8 is al een uitzondering )
Ander voorbeeldje ; audi rs6 2021 auto 17dkm. v8 benz 600+ pk. keurig bereden heeft olieverbruik ca 1 ltr / 1500km. (benzine verbruik natuurlijk geen issue)
Toch wagens van een gerenommeerd merk ( zou je verwachten) wat voorspelt dat voor de toekomst?
Ander voorbeeldje xantia hdi 2.0 110pk ex lease klm ( dus de eerste 6 jaren onbekend) 475dkm olieverbruik ? NUL.
wie het weet mag het zeggen hoor, maar offeren we dan echt alles op een het milieu?
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Een maal in mijn leven een Volkswagen gekocht in het buitemland omdat er geen Citroens reden. Na terugkomst ging binnen de VW garantie de motor kapot in Nederland maar geen garantie van PON. Breng hem maar terug naar Amerika was hun antwoord.
Nog even terugkoppelen hier,
De Cactus heeft een poos te koop gestaan, heel veel gezeur aan de deur gehad van handelaars die hem gratis wilde hebben omdat de auto zogezegd helemaal rot was, zelfs eentje gehad die met draaiende motor de olie-stok eruit trok waardoor de motor uiteraard anders gaat draaien, en daarbij beweerde dat mijn koppakking kaduuk was, hij zou dan zo vriendelijk zijn om hem aan 3000 euro mee te nemen zodat wij er nog wat aan hadden en de onkosten voor hem waren, ik heb die lieve man dan ook meteen erg vriendelijk de deur gewezen.
Uiteindelijk was ik het beu en hebben we hem weer offline gehaald, waarop ik een Citroën specialist in Peer belde met de vraag wat hij nog gaf voor de Cactus, toen hij hoorde om welk blok het ging zei hij meteen geen interesse te hebben; die blokken zijn gewoon slecht, dat is zowat het enige dat ik niet overneem van Citroën.” Ook dat was dus niets.
Ik heb de Citroën uiteindelijk kunnen inruilen bij een handelaar, tot onze verbazing gaf deze 7500 inruil, ikzelf heb hem destijds 7850 betaald, en ik ben naar huis gereden met een Mazda 3 van 2014, met 2.0 Sky-active benzine motor. 70.000 km op de klok en op leer en camera na zit alles erop. Een erg fijne auto, met veel power onder de kap. Hij verbruikt welliswaar meer dan de Cactus, en kost veel meer wegenbelasting, maar rijd uiteraard ook wat beter. Het is dus toch geen tweede VAG geworden, de Mazda bied veel meer voor hetzelfde geld, voor ons budget hadden we bij VW,Skoda,Audi eigenlijk geen opties met deftige Kilometerstand en mooie optielijst.
Alles daargelaten hebben we toch wel moeite gehad met inruil van de Cactus, waarom? Wel mijn vrouw reed er graag mee, en de kids waren dol op de auto, dusja, dan pikt het toch even. Het viel me overigens op dat de Cactus boven 90km/h op autosnelweg wel lekker trok, daaronder is het niet veel soeps, maar in hogere toeren reed hij erg lekker.
Hier eindigt dus het Citroën verhaal voorgoed, blijft jammer dat het zo verlopen is, maar de Mazda heeft qua rijden onze ogen geopend, hopelijk doet hij dat ook qua betrouwbaarheid.
Grts Jefrey
Citroën C4 Cactus VTI 82 2017
Skoda Superb 1.6 TDI 2014