Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik moet een CVO/COC aanvragen, kosten €220,—lekker cadeautje
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Beetje ongelukkig allemaal hé.. heb je de problemen met de vering wel kunnen (laten) oplossen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Tja, soms zit het mee….
Met een beetje geluk mag ik morgen weer rijden in de C6.
Ja, niet zo’n leuke start. Ach, ik heb ook gelezen dat iemand bij de eerste rit naar huis zijn motor op blies, was een andere C6 als ik het goed heb, wat heb ik dan nog te zeuren.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Hm, ik heb een trekhaak maar op het kentekenbewijs staat geen trekgewicht, volgens de letters van de wet mag ik dan niks achter de C6 hangen. het lijkt wel een soap.
Dat hoort op je COC te staan, onder punt 17. Masse maximale de remorque freinee. 2 getallen: Zonder oplooprem en met.
Niet in elk land staat dat standaard op het kenteken.
Het kan zijn dat je trekhaak niet het maximum ondersteunt.
Als je dat COC aan de RDW geeft weten ze wat er mag staan.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Tja, moet ik dus eerst een COC aanvragen, duurt drie weken geloof ik of 4. Ik zal vanmiddag eens overleggen bij de garage, ik vind het raar dat een garage mij een auto verkoopt met trekhaak en dat dat niet geregistreerd staat op het kenteken.
In Frankrijk werd een C6 met COC geleverd. Misschien dat een van de “Nederlandse” eigenaren dat niet heeft doorgegeven?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik denk het. Bij import destijds in 2014 zat er geen trekhaak onder, was roettax “nicht im frage” dus als de auto maar op kenteken stond was voldoende blijkbaar. Minimale gegevens aangeleverd om haar op kenteken te krijgen.
En of de COC niet is meegeleverd weet ik niet. Ik heb hem in ieder geval niet.
Totaal aantal Berichten: 1354
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ed P schreef:Tja, moet ik dus eerst een COC aanvragen, duurt drie weken geloof ik of 4. Ik zal vanmiddag eens overleggen bij de garage, ik vind het raar dat een garage mij een auto verkoopt met trekhaak en dat dat niet geregistreerd staat op het kenteken.
Reken maar wat langer, ik hoop dat je meer gelukt hebt dan ik want bij mij heeft het 3 maand geduurd en werd ik gewoon aan het lijntje gehouden, ik ben er helemaal niet over te spreken…
Het duurde al een maand voor de eerste reactie van Stellantis kwam, en ik had nogthans alle gegevens bij de aanvraag gedaan en ook onmiddellijk betaald.
Uiteindelijk heeft een dealer het nog moeten in orde maken , welke ik dan ook nog moeten betalen heb!
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik heb contact gehad met de eerste nederlandse eigenaar, degene die de auto geïmporteerd heeft, aardige man, ook een beetje Citrofiel, heel leuk gesprek gehad maar geen COC meer aanwezig, de eigenaar erna gebeld, een wat korter gesprek, ook geen COC, wel zo langzamerhand alle geschiedenis gehoord, De laatste eigenaar was klaar met de auto, had eerst de versnellingsbak laten spoelen bij JO, nieuw brein erin en 1000 km later bleek dat het tussenlager van de automaatbak overleden was. Kon hij nog alsnog een revisie bak laten plaatsen. Daarvoor ook nog wat kosten gehad, fuseelagers o.a.Toen hij op een bepaald moment van iemand hoorde dat je rekening moest houden met 3000 tot 4000 onderhoud per jaar met een C6 heeft hij hem weer verkocht. Een jaar in gereden, net zo veel onderhoudskosten als de aanschafprijs.
Ik denk maar zo, sneu voor hem, maar die kosten voor die reparaties hoef ik waarschijnlijk niet meer te verwachten.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ed P schreef:Nog een leuk grapje, de lader van mijn telefoon past niet in de aanstekerhouder, het gat is te diep, hoe bedenken ze het.
Oplossing gevonden voor een hele schappelijke prijs, andere C6 rijders (en C5 volgens Jansr), doe er uw voordeel mee.
https://www.automat.nl/artikel/11096/twin-contactdoos-12-24v-5a.html
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik wil de leren stoelen een beurtje geven, de bestuurdersstoel vertoont al wat slijtplekken en ik vind het leer wat stug, heeft iemand een tip welk spul het beste resultaat geeft?
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ed, dat hangt een beetje af van het gebruikte leer. Als dat “gewoon” ouderwets leer is, zonder een of andere PU coating, dan kun je gebruik maken van diverse spullen van bv Autoglym of colorlock. Kijk maar eens in mijn topics, daar heb ik wel een en ander beschreven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Tja, uhhh leer, ja, ik heb geen flauw idee of het “gewoon ouderwets leer” is. Hoe herken ik het verschil tussen gewoon ouderwets leer en ander leer met een coating? Ik heb niet echt verstand van leer.
Ik leer wel graag, dus als iemand mij hier les in kan geven?
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ondertussen rijd ik een paar maandjes in de c6. Er zijn een aantal mankementen verholpen: tweeter links (kapotte draad) kofferbakverlichting (communicatieprobleem computers), stabilisatorstang achter die klapperde, hoogtesensor achter, ruitensproeier nozzle, uitgelijnd, hoogte opnieuw afgesteld, versnellingsbak gespoeld en nog wat dingetjes.
Binnenkort worden de laatste items verholpen als het goed is, ze deint nog steeds, vooral achter en de deurvangers zijn lam. Ook zingt de versnellingsbak in de 6e versnelling als ik onder de 105 rijd.
Vandaag de dame wat onderhoud gegeven, nieuwe filters (olie, brandstof, interieur, lucht) en verse olie. De dame even een standje hoger gezet en de bak eronder. Kreeg het filter met moeite uit de behuizing, bleef klemmen achter nokjes in de centrale hals in het huis, is dit normaal?
En toen even rijden, ik had het gevoel dat de motor mooier liep, misschien de vorige keer te dikke olie erin? Nu 5w30 Total Quartz Ineo er in gegoten.
Even een proefritje en ja hoor, storing vering. De zekering van de hydraulische pomp is doorgeslagen. Ik heb het gevoel dat die altijd doorslaat als de auto in de hoogste stand wordt gezet, heel irritant, ik kan natuurlijk een voorraadje 40A zekeringen op zak houden maar ik vind dit ook maar wat, ik zou toch gewoon de auto in een hogere stand moeten kunnen zetten? Volgens de diverse fora zou de pomp dan aan het einde van zijn leven zijn. Maar in mijn onderhoudsgeschiedenis die ik heb geërfd van de vorige eigenaren is die 20.000 km geleden vervangen.
Iemand een idee? Een beter idee dan 10 zekeringen op voorraad houden?