:D
6 km lijkt me in ieder geval teveel voor een vochtprobleem (bougies, kabels, verdelerkap enzo) Ik haalde toen met die visa namelijk ongeveer 500 meter Of het zou zo moeten zijn dat je koelsysteem ergens lekt.
Als ie uitvalt wat gebeurt er dan? Speelt je radio gewoon door en blijven je lampen gewoon branden? Of gaat ie soms heel erg stotteren oid? Met een goede klachtomschrijving komen ze hier vaak wel een heel eind.
Alle elektrische apparaten blijven gewoon in werking , de motor valt uit , ik kan hem daarna gewoon weer starten , dan ongeveer 500 meter weer , dan naar 200 meter valt hij weer uit , dan kan ik weer 6km rijden ,en dan begint alles weer opnieuw , ik vindt het heel vreemd probleem niet echt zegt van ik breng hem naar de garage , dat kost veel geld , als het probleem kunen achterhalen . Mijn bougies zitten er al wel 30.000 km in maar hij start en loopt gelijk , maar zodra de auto warm wordt dan slaat de motor af .
In iedergeval bedankt voor uw reactie
MVG BastiaanWesters
Bastiaan708 schreef:
In iedergeval bedankt voor uw reactie
MVG BastiaanWesters
Als de motor uitvalt moet je ff testen of je nog een fatsoenlijke vonk krijgt. Zonee, dan kan je module of bobine oververhit zijn geraakt. Bougies zijn trouwens ook wel aan vervagging toe als ik het zo lees. Meja, als ie erop start, zou het verder ook wel goed moeten gaan.
Als ie wel een vonk krijgt kun je eens kijken of ie benzine krijgt. Dat zie je gewoon ingespoten worden als je de aanzuigbuis loshaalt van het monopointhuis en je laat iemand anders starten.
Je zult dus nog ff wat door moeten testen en meten.
Hey
Hartelijk dank voor jullie snelle reacties en ik zal het even testen van de bobine en module , mocht ik het opgelost hebben dan horen jullie dat
uiteraad . en ik zal ook even mijn bougies gaan vervangen
MVG Bastiaan Westers
Channes…?
Cannes bedoel je.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
mpostma schreef:Bastiaan708 schreef:
In iedergeval bedankt voor uw reactie
MVG BastiaanWesters
Als de motor uitvalt moet je ff testen of je nog een fatsoenlijke vonk krijgt. Zonee, dan kan je module of bobine oververhit zijn geraakt. Bougies zijn trouwens ook wel aan vervagging toe als ik het zo lees. Meja, als ie erop start, zou het verder ook wel goed moeten gaan.
Als ie wel een vonk krijgt kun je eens kijken of ie benzine krijgt. Dat zie je gewoon ingespoten worden als je de aanzuigbuis loshaalt van het monopointhuis en je laat iemand anders starten.
Je zult dus nog ff wat door moeten testen en meten.
Ik zat na het lezen van de problemen ook te denken aan een eventueel bijna verstopt brandstoffilter, of een luchtbel in de brandstoftoevoer, misschien is het verstandig dat als je gecontroleerd hebt na het uitslaan of er vonk en benzine komt, dat je het filter vervangt, en kijkt of er nergens lekkage is..
succes
Emiel
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Helaas valt een bobine of ontstekingsmodule amper te testen, zo’n ding doet het gewoon wel of niet maar zonder speciale testapparatuur en condities is het erg moeilijk traceren wanneer zo’n ding er mee op houdt. Een multimeter aansluiten met verlengsnoeren en dan gaan rijden kan werken, als je weet WAT je moet testen.
Mogelijke bronnen van ellende: het relais wat de brandstofpomp aanstuurt, de stekker op de bobine (standaard verdelertype, geen idee hoe het zit bij de wasted spark unit), de weerstand voor de injector (zit op schutbord) en in sommige zeldzame gevallen bepaalde temperatuursensors.
Een luchtbel in de brandstofleiding geloof ik niet echt, bij een mechanische brandstofpomp op de motor is dat wel aannemelijk.
Wat gebeurt er bij gewoon stationair laten draaien tot de koelfan aan en uit gaat? onder zulke omstandigheden is het makkelijker werken dan de stress onder het rijden want een enkele keer val je op een volstrekt ongelegen moment stil…
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ontstekingsmodule, bobine of BDP sensor. ik heb hetzelfde probleem gehad ongeveer. bij mij waren de BDP sensor EN ontstekingsmodule kapot. ik heb eventueel doormeet schema’s voor je, moet je even de ontstekingsmodule nummer geven. MTR1 of MTR5 enz. en boschnummer als je die hebt.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Hoi
Het is opgelost het probleem ik heb de stekkerverbindingen op het injectie syteem , en onder de luchtfilter , schoon gemaakt , nieuwe bougies , de verdeelkap schoongemaakt , en hij loopt weer als een zonnetje ,
Bedankt voor jullie tijd en suggesties ..