Hallo, het zo veelste probleem met de xsara vtr 16/ 16v, Als die koud is trekt die op als een beest, is die warm dan is dit rond de helft van wat die koud is, Wat zou hier het probleem zijn of is dit normaal, wagen is van 2002 en 174.000 op de teller.
xsara VTR 2002
Niemand?
xsara VTR 2002
Zakt het motorvermogen terug tijdens het rijden?
Als de motor warm is en heeft bv een half uur of drie kwartier stil gestaan, is dan het euvel ook nog aanwezig ?
Je bent nogal kryptisch.
Misschien: Met koude motor optrekken als een beest: Dat lijdt tot voortijdige motorslijtage die je dan ziet bij warme motor als de “passingen’ nergens meer op lijken…
Maar goed: Doe eens een compressie test ? Is je brandstof druk nog ok bij warme motor, heb jeer al eens een diagnose apparaat aangehangen ? Zie je foutmeldingen : die weg gaan en permanente ?
To err is human, not to err is divine.
klever33 schreef:Zakt het motorvermogen terug tijdens het rijden?
Als de motor warm is en heeft bv een half uur of drie kwartier stil gestaan, is dan het euvel ook nog aanwezig ?
Hallo, ja het vermogen valt aanzienlijk weg bij warme motor, als die een half uur stil staat word het wat beter.
xsara VTR 2002
Citroensmgz schreef:Je bent nogal kryptisch.
Misschien: Met koude motor optrekken als een beest: Dat lijdt tot voortijdige motorslijtage die je dan ziet bij warme motor als de “passingen’ nergens meer op lijken…
Maar goed: Doe eens een compressie test ? Is je brandstof druk nog ok bij warme motor, heb jeer al eens een diagnose apparaat aangehangen ? Zie je foutmeldingen : die weg gaan en permanente ?
Diagnose heeft geen enkel foutmelding, wel heel in het begin had ik een melding van uitlaat sensor maar die is verdwenen, denk dat het deze was op de uitlaat collector maar ben het ,niet zeker, intussen is die weg. Ik heb totaal geen idee van historie van de wagen omdat het onderhoud boekje biet aanwezig is. Ik ga vandaag eens een compressietest uitvoeren bij koud en warm en zien of er enig verschil is, helaas kan ik geen meting van de brandstofdruk uit voeren, heb er het materiaal niet voor.
xsara VTR 2002
Overal 125 Psi of bijna 9 bar, nog niet warm gemeten, doe ik straks wel.
xsara VTR 2002
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heb je de compressie gemeten met warme motor en het gaspedaal helemaal ingedrukt?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Heb je de compressie gemeten met warme motor en het gaspedaal helemaal ingedrukt?
Is een VTR 16 16v injectie, denk ,iet dat het gaspedaal indrukken hier geen verschil zal uitmaken.
xsara VTR 2002
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je maakt een denkfout.
Voor een goede compressiemeting mogen er geen belemmeringen zijn in het inlaattraject, m.a.w. de gasklep moet volledig open, ongeacht het een carburateur- dan wel injectiemotor is.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Warme motor en EGR vol open, 1/ 150 Psi . 2/ 140 3/ 135 en 4/ 145
En nu 2 codes P 0120 en P 0121
xsara VTR 2002
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
EGR op een TU5JP4 ???????
Bedoel je niet gewoon de gasklep?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:EGR op een TU5JP4 ???????
Bedoel je niet gewoon de gasklep?
Ja, ok, was ff met mijn renault bezig
Maar die storingen kunnen er nog in zitten omdat ik onlangs met een kapotte alternator zat en kort nadien met een kapotte batterij, alee, dat denk ik toch. Heb nu de codes gewist en zal zien of die nog terug komen.
xsara VTR 2002
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
losseke schreef:P 0120 en P 0121
Beiden foutmeldingen van de gaskleppositiesensor.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Als die terug komt zal ik een andere steken, zo veel kosten deze nu ook niet
xsara VTR 2002
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De compressieverhouding is 11,1:1. Dan moet de compressiedruk met warme motor toch gauw 12 a 13 zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.