Na 6 KM rijden valt mijn BX 1.4 INjectie BJ 91 uit
Bastiaan708
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 14-02-2006

Gepost: 10 april 2006 07:47 PM
:
Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 10 april 2006 08:04 PM
  [ # 1 ]

6 km lijkt me in ieder geval teveel voor een vochtprobleem (bougies, kabels, verdelerkap enzo) Ik haalde toen met die visa namelijk ongeveer 500 meter Wink Of het zou zo moeten zijn dat je koelsysteem ergens lekt.

Als ie uitvalt wat gebeurt er dan? Speelt je radio gewoon door en blijven je lampen gewoon branden? Of gaat ie soms heel erg stotteren oid? Met een goede klachtomschrijving komen ze hier vaak wel een heel eind.

Profiel  
 
Bastiaan708
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 14-02-2006

Gepost: 10 april 2006 08:09 PM
  [ # 2 ]

Alle elektrische apparaten blijven gewoon in werking , de motor valt uit , ik kan hem daarna gewoon weer starten , dan ongeveer 500 meter weer , dan naar 200 meter valt hij weer uit , dan kan ik weer 6km rijden ,en dan begint alles weer opnieuw , ik vindt het heel vreemd probleem niet echt zegt van ik breng hem naar de garage , dat kost veel geld , als het probleem kunen achterhalen . Mijn bougies zitten er al wel 30.000 km in maar hij start en loopt gelijk , maar zodra de auto warm wordt dan slaat de motor af .

In iedergeval bedankt voor uw reactie

MVG BastiaanWesters

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 10 april 2006 08:17 PM
  [ # 3 ]
Bastiaan708 schreef:

In iedergeval bedankt voor uw reactie

MVG BastiaanWesters

Als de motor uitvalt moet je ff testen of je nog een fatsoenlijke vonk krijgt. Zonee, dan kan je module of bobine oververhit zijn geraakt. Bougies zijn trouwens ook wel aan vervagging toe als ik het zo lees. Meja, als ie erop start, zou het verder ook wel goed moeten gaan.

Als ie wel een vonk krijgt kun je eens kijken of ie benzine krijgt. Dat zie je gewoon ingespoten worden als je de aanzuigbuis loshaalt van het monopointhuis en je laat iemand anders starten.

Je zult dus nog ff wat door moeten testen en meten.

Profiel  
 
Bastiaan708
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 14-02-2006

Gepost: 10 april 2006 08:41 PM
  [ # 4 ]

Hey

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties Smile  en ik zal het even testen van de bobine en module , mocht ik het opgelost hebben dan horen jullie dat
uiteraad .  Laughing  en ik zal ook even mijn bougies gaan vervangen Wink


MVG Bastiaan Westers

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 10 april 2006 09:14 PM
  [ # 5 ]

Channes…?  Rolling Eyes

Cannes bedoel je.  Very Happy

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 10 april 2006 10:06 PM
  [ # 6 ]
mpostma schreef:
Bastiaan708 schreef:

In iedergeval bedankt voor uw reactie

MVG BastiaanWesters

Als de motor uitvalt moet je ff testen of je nog een fatsoenlijke vonk krijgt. Zonee, dan kan je module of bobine oververhit zijn geraakt. Bougies zijn trouwens ook wel aan vervagging toe als ik het zo lees. Meja, als ie erop start, zou het verder ook wel goed moeten gaan.

Als ie wel een vonk krijgt kun je eens kijken of ie benzine krijgt. Dat zie je gewoon ingespoten worden als je de aanzuigbuis loshaalt van het monopointhuis en je laat iemand anders starten.

Je zult dus nog ff wat door moeten testen en meten.

Ik zat na het lezen van de problemen ook te denken aan een eventueel bijna verstopt brandstoffilter, of een luchtbel in de brandstoftoevoer, misschien is het verstandig dat als je gecontroleerd hebt na het uitslaan of er vonk en benzine komt, dat je het filter vervangt, en kijkt of er nergens lekkage is..

succes

Emiel

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 april 2006 07:47 PM
  [ # 7 ]

Helaas valt een bobine of ontstekingsmodule amper te testen, zo’n ding doet het gewoon wel of niet maar zonder speciale testapparatuur en condities is het erg moeilijk traceren wanneer zo’n ding er mee op houdt. Een multimeter aansluiten met verlengsnoeren en dan gaan rijden kan werken, als je weet WAT je moet testen.

Mogelijke bronnen van ellende: het relais wat de brandstofpomp aanstuurt, de stekker op de bobine (standaard verdelertype, geen idee hoe het zit bij de wasted spark unit),  de weerstand voor de injector (zit op schutbord) en in sommige zeldzame gevallen bepaalde temperatuursensors.

Een luchtbel in de brandstofleiding geloof ik niet echt, bij een mechanische brandstofpomp op de motor is dat wel aannemelijk.

Wat gebeurt er bij gewoon stationair laten draaien tot de koelfan aan en uit gaat? onder zulke omstandigheden is het makkelijker werken dan de stress onder het rijden want een enkele keer val je op een volstrekt ongelegen moment stil…

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 11 april 2006 08:14 PM
  [ # 8 ]

Ontstekingsmodule, bobine of BDP sensor. ik heb hetzelfde probleem gehad ongeveer. bij mij waren de BDP sensor EN ontstekingsmodule kapot. ik heb eventueel doormeet schema’s voor je, moet je even de ontstekingsmodule nummer geven. MTR1 of MTR5 enz. en boschnummer als je die hebt.  Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Bastiaan708
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 14-02-2006

Gepost: 12 april 2006 01:23 AM
  [ # 9 ]

Hoi

Het is opgelost het probleem ik heb de stekkerverbindingen op het injectie syteem , en onder de luchtfilter , schoon gemaakt , nieuwe bougies , de verdeelkap schoongemaakt , en hij loopt weer als een zonnetje ,  Laughing

Bedankt voor jullie tijd en suggesties ..  Very Happy Very Happy

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook