Sinds afgelopen zaterdag heb ik er een nieuw projectje bij. Een cx 2400D uit 1981.
Er zit voornamelijk cosmetisch werk aan zowel van binnen als van buiten. Er zit gelukkig.geen laswerk aan.
Al moet er wel het nodige geconserveerd worden. Een mooie basis dus om er een mooie auto
van te maken. Ik zal morgen wat foto,s plaatsen
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Veel plezier en succes met je mooie wagen!
Citroën, c’est magnifique!
Auto’s in bezit:
Skoda Citigo.
Dankje!
Hier zijn de eerste foto,s van de cx
Op de laatste foto is de cx vast gewassen en gepoetst, je moet toch ergens beginnen.
Maargoed, er zit nog best wel wat werk aan om hem naar mijn zin te krijgen. Wat scheeld is wel dat er geen laswerk aan zit, ook van onder en in de wielkasten is ie nog helemaal gaaf. Ook zijn alle leidingen onder de auto netjes vervangen. en er zitten rekeningen bij de auto vanaf 2018 ter waarde van 4000 euro. Ook de koppeling is recent vervangen en de veerbollen. Ik zeg een prima basis om weer wat moois van te maken!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
heb je gelijk in, veel plezier ermee !
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Leuke kar! Mooi kleurtje ook. Ik zeg: optisch niks aan doen en gewoon lekker bollen. Hoef je ook niet bang te zijn voor het eerste krasje.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Art, veel plezier met deze zelfontbrander.
Welke uitvoering is het overigens?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Graag gedaan Art!
En een mooie schoonheid
Citroën, c’est magnifique!
Auto’s in bezit:
Skoda Citigo.
René Jongejan schreef:Art, veel plezier met deze zelfontbrander.
Welke uitvoering is het overigens?
Het is een pallas
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Leuke wagen in een mooie kleur. Veel plezier ermee!
Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mooi project Art, schitterende kleur. Succes weer!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Het eerste euvel heeft zich inmiddels aangediend, namelijk de koppakking lekt koelvloeistof naar buiten toe.
Had al mijn vermoedens bij aankoop,echter waren dat droge sporen. Nu heb ik het nat zien worden en af en toe een druppel zien vallen. De pakking zal dus wel verteerd zijn na 41jaar. Binnenkort maar even vervangen. Ziet er niet echt heel spannend uit
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zou uit voorzorg wel even de kop laten controleren op vlakheid en dichtheid.
Heb het destijds ook 2x moeten doen, eerst een lekke pakking, kop was nog vlak.
Later bleek hij toch gescheurd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Inmiddels is.de koppakking vervangen en rij ik weer lekker rond met de cx.
Ik zal og wat foto,s posten als ik achter de computer zit. Vanaf de telefoon lukt me dat niet
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/video/1k0_h264/fe90d01c-d2ce-484a-8443-3a883ee51026.mp4
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Goed bezig, kop gevlakt en afgeperst?
Nieuwe kopbouten gebruikt?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René Jongejan schreef:
Nieuwe kopbouten gebruikt?
waarom zou je dat doen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste