Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij mij waren er meerdere uitwendig aangetast.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Geen nieuwe kopbouten nee, zijn immers geen rekbouten dus kunnen hergebruikt worden. Kop was nog vlak, dat wel gecontroleerd. Afpersen niet gedaan. De enige klacht was lekkage naar buiten. Kwam geen water bij de olie of andersom. Ook was de druk opbouw in het koelsysteem niet abnormaal hoog. Het gaat tot nu nog steeds goed allemaal. De eerste 100km zitten er al op
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Weet iemand toevallig welke maten de 3 v snaren hebben?
Ik wil ze geen vervangen maar de maten zijn niet meer leesbaar.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 6159
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
9,5 X 700, dynamoriem
10,0 X 825, waterpomp (2x)
9,5 X 625, stuurpomp handbak.
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Van Gates 1x 6205MC, 1x 6208MC en 2x 6213LM.
En de laatste als paar kopen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Bedankt heren, ik ga ze bestellen
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ik heb de c_styl schilden vervangen door een ouder type, ook de binnenkanten.
En om het af te maken een strip op de achterklep. Omdat ik het zo mooier vind.
Klein detail, het is geen super maar een Pallas. Nu dus een super Pallas
Loop vast wel een keer tegen een Pallas schildje aan wat er tzt overheen kan.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Heeft iemand misschien een foto van een peilstok van een 5 bak?
Ik twijfwl namelijk aan de mijne. Lijkt of er een stukje omtbreekt. Ik meen me van mijn eerdere cx,en te herrinneren dat er een plat stukje aan zat waarop je het oliepeil kon aflezen. Die ik nu heb is enkel rond en heeft 2 streepjes/groeven met ongeveer 2mm er tussen.
Of zit er nog vers hil tussen serie 1 en 2?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Het MIN-streepje zit ca. 30 mm vanaf het einde van het stokje, MAX op ca. 35 mm.
Totale lengte 130 mm vanaf het draagvlak op de bak.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Dankje, dat is info waar ik wat aan heb
Ik heb hem nagemeten , en het klopt!
Dan is mijn peilstok toch goed.
Dankje
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Omdat er wat roest op de motorkap zat links boven de koplamp, heb ik besloten dit maar even goed aan te pakken.
Een andere kap kost al snel 100 euro, en in deze kleur vind je hem niet. Dus komt er nog zeker 300 aan spuiten bij.
En omdat foto’s meer zeggen dan woorden volgt hier een fotoserie van hoe of dat ik dat gedaan heb.
Deze roestplek gaat het dus om
Eerst kaal gemaakt en de roest eruit geslepen
Plaatje gemaakt wat in het gat paste, en vast gelast
Epoxy primer
Beetje plamuur, dan glad schuren, evt bij plamuren, schuren etc en in de kleur spuiten.
Daar na blanke lak en als deze uitgehard is licht opschudden met waterproof 2000 en polijsten.
En dan de binnenkant, nog veel meer roest
Passende mal van karton gemaakt, later uitgeslepen in plaatstaal
En er in gelast
Overige vliegroest kaal geslepen, nachtje in de owatrol en daarna in de epoxy gezet.
En in de kleur gespoten, incl blanke lak.
Voor de binnenkant vind ik zo prima. De holle ruimte achter het laswerk is voor het dichtlassen
Behandeld met owatrol en epoxy. Later spuit ik dit nog vol tectyl ml.
Eindresultaat, best netjes voor een hobbyist. Ik ben er tevreden mee!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi gedaan !!!
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Echt mooi werk!