Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Net even met garage Bonhof gebeld. De wagen is inderdaad destijds door Peter geïmporteerd en die heeft er daarna heel erg veel aan gedaan. Er is onder meer, zoals we het vermoeden al hadden, een turboblok in gezet. Het was een hobbyproject en alle onderhoud is helaas buiten de officiële bedrijfsvoering om gegaan, dus er staat niets van vastgelegd.
We hebben afgesproken dat ik nog een keer bij ze langs kom voor de verhalen. Altijd mooi.
—
Het knipperlicht is intussen hersteld. En door alle vanzelfsprekende dingen even langs te lopen start en loopt ze ook weer zoals het hoort. Nu is het vooral een kwestie van rijden om er achter te komen wat er nog moet gebeuren, behalve de dingetjes die al op de lijst staan ....
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Aha, dus daarom werkt het elektrische raam rechts niet. Het ‘mechaniek’ is van hout.
Vanwege deze constructie is er geen ruimte voor de stang vanaf het slot, dus daarom werkt dat niet.
Het oorspronkelijke mechaniek lag nog achter in de auto maar daar zit geen leven in. Eens kijken of ik dat weer aan de gang kan krijgen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Het elektrische raam rechts werkt weer: https://youtu.be/Bxo3lTyiu3A, evenals het slot.
Welke functie heeft onderstaand onderdeel en hoe zit het in elkaar? Achter het buitenste dekseltje zit alleen een veertje, dus ik vermoed dat er verderop nog een membraan achter zit. Het ding drupt.
Note voor moderator: alle dingen die je in een vakje moet invoeren (link, mailadres, youtube enz.) doen het niet. In drie browsers geprobeerd. Er gebeurt niks na ‘ok’ klikken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat ding is de verrijkingsklep. Die zorgt er voor dat er extra brandstof ingespoten wordt als de turbo druk gaat leveren. Die dingen gaan vaak lekken. Een goede dieselspecialist kan een revisiesetje leveren, het werk kun je zelf wel doen. Is niet zo lastig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Midfriesland schreef:Welke functie heeft dit onderdeel?
Dit is het verrijkingsmembraan van de brandstofpomp, wordt gestuurd door de turbodruk.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Kan ik er tijdelijk een stuk vulkaniserende tape omheen wikkelen, zodat ‘t niet meer drupt, of gebeuren er dan gekke dingen?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Uit elkaar ziet het er zo uit.
E.e.a. is afstelbaar, zo afstellen dat bij “vol pot” het net begint te roeten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Midfriesland schreef:Kan ik er tijdelijk een stuk vulkaniserende tape omheen wikkelen, zodat ‘t niet meer drupt, of gebeuren er dan gekke dingen?
Dat werkt niet, je zal het moeten maken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Uiteraard moet het gerepareerd worden. Maar voor tijdelijk kun je met vulkaniserende tape héél veel dicht krijgen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Zo staat ‘t er hier nu bij.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat stuur recht krijgen heb ik vaak gedaan. Beetje een k-klus.
Ik deed het op een stil landweggetje.
Tussen stuur en Diravi zitten twee flenzen met sleufgaten. Als je er lenig bent, kan je er van bovenaf bij.
Even lossen, stuur een klein stukje verdraaien en weer proberen.
Meestal had ik hem na twee pogingen recht.
Trouwens, dat schudden bij stationair: Heb je al naar je motorsteunen gekeken?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Midfriesland schreef:Uiteraard moet het gerepareerd worden. Maar voor tijdelijk kun je met vulkaniserende tape héél veel dicht krijgen.
Dat tape kan niet tegen diesel, daarom zeg ik dit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wat moet er allemaal los om het tellerwerk van een type 1 eruit te krijgen?
Bij latere types ben je met zes schroefjes en de tellerkabel klaar, bij de eerdere is het blijkbaar nog wat minder ergonomisch ....
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Voor wie zich dit ooit ook afvraagt en in dit draadje uitkomt: er blijkt een veersysteem onder de tellers te zitten, met twee ophangpunten aan de voorkant. Je moet het geheel een stukje naar achteren duwen om het er uit te kunnen tillen. Als je het weet is het appeltje-eitje.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Twee vragen:
1. Wat moet er allemaal los om het grote deel van het type 1 dashboard er uit te krijgen?
Want al sinds ik ‘m heb werken de regelaars van de ontwaseming niet/nauwelijks. De kachel blijft bijna koud (er loopt wél warm/heet water van en naar de kachelradiator) en er gaat bijna geen lucht naar de voorruit. Erg onhandig met dit weer.
Ik heb de middenconsole met zijpanelen er al uit en zie de kabels buigen als ik duw, dus de kleppenboel zit duidelijk vast. En dat spul zit (natuurlijk) allemaal achter/onder het dashboard verstopt.
Dus begonnen met diverse schroeven los te draaien, tot in de motorruimte aan toe, maar er zit vooralsnog geen spatje meer beweging in dan toen ik begon ....
2. Soms valt kort de HD druk weg. Als ik dan aan de kant ga staan en even wacht dan komt alles uit zichzelf weer op gang en dan is er meteen ook niets meer aan de hand. Beetje spookachtig. Wat kan dat zijn?
Uiteraard zit er genoeg lhm in het vat en er zijn geen lekkages. De riem slipt ook niet. Gewoonlijk komt het systeem juist heel vlot op druk, dus de pomp en regelaar lijken goed te zijn.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30