Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nog altijd wel een luide waarschuwing voor niet versleten versleten remblokken, overigens. Kun je met de vcds niets aan doen, maar ik heb nog een ander plannetje..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
2d schreef:Kun je met de vcds niets aan doen
Is dat zo? Door jouw gezemel met de remmelarij heb ik toevallig vorige week eens gekeken wat ik daar bij de baby Bentley mee kan doen. Ik zag daar een optie om een en ander aan, danwel uit te zetten. Niet dat het bij zin heeft, want het is, behalve de elektrieke raambediening, de kaalste uitvoering die leverbaar was. Zelfs het centreren van de stuurbekrachtiging kan niet ondanks dat de Bosch-module herkend wordt.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De melding is nu in ieder geval weg! Ik heb heel wat youtube-video’s en forumposts doorgespit en vanmorgen anderhalf uur opgevouwen in de voetenbak gelegen om er achter te komen welke draad nou vanuit de ABS/ESP-module naar het instrumentencluster gaat. Want díe moet je in de auto even met een massa verbinden.
Soms loont het dan om een tosti’tje te bakken want tijdens het verorberen ervan nam ik mijn ‘So Wird es Gemacht’ er nog eens bij en daar stond achterin de elektrische schema’s doodleuk vermeld (na enig speurwerk) dat ik in het RECHTER Steckerstation moet wezen, en niet het linker. En er stond doodleuk in het boek wat de kleur van de stekker is (Grau), wat de kleur van de ader is (Braun/Grün), en op welke pin van de stekker hij zit (Sieben). Informatie die ik NERGENS online kon vinden.
Wat gepriegel en gefrøbel met stekkers, krimpconnectors en draadstrippers daargelaten viel het reuze mee om de kabel netjes van permanente massa te voorzien.
Starten, melding weg, klaar. Nu nog de boel in elkaar zetten.
Ook maar meteen de scheur in het leder aangepakt. Zit nu in de lijm, ik ben benieuwd of het goed hecht allemaal!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
wimb schreef:2d schreef:Kun je met de vcds niets aan doen
Is dat zo? Door jouw gezemel met de remmelarij heb ik toevallig vorige week eens gekeken wat ik daar bij de baby Bentley mee kan doen. Ik zag daar een optie om een en ander aan, danwel uit te zetten. Niet dat het bij zin heeft, want het is, behalve de elektrieke raambediening, de kaalste uitvoering die leverbaar was. Zelfs het centreren van de stuurbekrachtiging kan niet ondanks dat de Bosch-module herkend wordt.
Uiteindelijk beperkt vcds zich tot hetgeen dat zich in de diverse modules ook aan laat passen. In de technisch vergelijkbare Passat bijvoorbeeld, kan de melding wel uitgeschakeld.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Voor het eerst sinds twee-en-een-half jaar weer naar de Scottish Borders. Reis was al twee keer uitgesteld.. Anyway, volle boot, enorm lang wachten bij in- en uitschepen, maar wel een prachtige overtocht, heen en terugweg een uitermate vriendelijk gezinde Noordzee. We hebben ook wel eens golven van meer dan tien meter meegemaakt. Daar was zelfs de crew op het schip van onder de indruk.
Bij ons vaste verblijf:
De obligate parkeer-je-wagen-bij-een-koolzaadveld-foto. In dit geval de variant waarbij je de vierwielaandrijving van het voertuig wil benadrukken door daadwerkelijk het veld op te rijden. Niet zeker of de agrariër/landeigenaar het daar mee eens is, maar toch.
Heerlijke auto voor dit werk overigens. Zeker als de conditie van het wegdek te wensen overlaat, en het nogal eens nat of modderig wil zijn. Eigenlijk elke rit in de UK dus. Stuurplezier? Een bmw rijdt ongetwijfeld véél leuker, maar deze auto (ook gewoon multilink rondom) is werkelijk onder alle omstandigheden onvermurwbaar. Insturen, zetten, gassen en hij verslindt elke bend, crest, and hidden dip.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Lekker hoor.
“Een BMW rijdt ongetwijfeld veel leuker”. Dat ligt aan je perceptie. Wat is leuk rijden? Voor mij is dat voldoende, ruim voldoende zelfs, power hebben, een auto die precies doet wat je van hem wilt en verwacht en die toch bijzonder comfortabel is. Volgens mij kan jouw Volkswagen dat net zo goed
De koolzaadveldfoto is uiteraard weer episch!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Quattro’s sturen naar men beweert problematisch goed. Toen de BBC een jaar of tien geleden voor de TV-serie Ashes to Ashes een Audi Coupé Quattro gebruikte en dat ding voor de camera mooi overdwars door een bocht wilde laten gillen was er niemand die dat voor elkaar kreeg. Het kreng bleef onverstoorbaar als op rails sturen… Pas na een paar ‘aanpassingen’ in het remsysteem was de auto een beetje uit te lokken, maar het bleef moeilijk. En dat was dan nog een ‘83er, zonder alle mogelijke elektronische hulpsystemen.
Eerlijk gezegd lijkt me dat wel wat rustgevends hebben, dat volmaakt onverstoorbare
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vooruit, nog eentje dan.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hilko16TZI schreef:Dat ligt aan je perceptie. Wat is leuk rijden?
Ja, daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Als onverzettelijke bochtenridder, maar dan ook echt onder álle omstandigheden, is dit eerder ‘indrukwekkend’ dan ‘leuk’.
Waar ik misschien meer op doelde is het leuk sturen. Wat dat betreft viel er niet te tippen aan de Ford Focus (MY 2013) met dieseltor die Europcar eens meegaf. Ik weet niet hoe ze het doen, maar ALLE voorwielaangedreven auto’s zouden VERPLICHT de chassis- en besturingssetup van zo’n ding moeten hebben. Wat een genot om mee te gooien en smijten, zo’n hok.
En dan is daar mijn link met bmw en stuurplezier. Dat zou namelijk het summum moeten zijn. Misschien toch eens een E46 hosselen voor de volgende trip.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Maar dan is het nóg een kwestie van wat je onder stuurplezier verstaat. Die E46 stuurt doorgaans als op rails en dat is leuk. Maar tegen de tijd dat je dan ook een beetje met achterwielaandrijving-specifieke ongein kunt beginnen gaat ‘t ook al wel op een niet onaanzienlijk tempo en daar moet je ook maar weer lol aan hebben. Dan is die ouwe 1602 vaak gewoon leuker omdat je dan spelen kunt bij een wat minder acuut rijbewijsgevaarlijk tempo.
Maar als je het hebt over mooi strak en communicatief sturen, dan is o.a. een goeie E46 best leuk om eens te proberen. Eventueel een Compact, die hebben een iets directer tandheugeltje dan de andere versies. En daar bestaat ook een 325ti-versie van
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Of ik ruil de A4 cabrio in op een MX5-achtige..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Een auto is vaak pas leuk op of in de buurt van de grens van zijn kunnen. Ligt die grens ver, dan moet je het vaak bont maken om het leuk te hebben. Het zijn in mijn ervaring vooral vaak de bijrijders en wetgevers die er dan een andere definitie van leuk op nahouden.
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Leuke plaatjes, ziet er uit als een goed tripje!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Lucas schreef:Een auto is vaak pas leuk op of in de buurt van de grens van zijn kunnen. Ligt die grens ver, dan moet je het vaak bont maken om het leuk te hebben. Het zijn in mijn ervaring vooral vaak de bijrijders en wetgevers die er dan een andere definitie van leuk op nahouden.
In het geval van onze A4 en een robbertje spirited driving was het de ESP die meermaals roet in de bocht kwam gooien. En dat ik me dan afvroeg waarom die in vredesnaam ingreep, omdat de auto nog enorm neutraal was en voor mijn gevoel nog wel harder kon.
Maar goed, als een wagen met Allrad eenmaal gaat, knappe jongen die dat in weer in het gareel krijgt.. Een beetje het Xantia Activa-effect zeg maar.
waterman schreef:Leuke plaatjes, ziet er uit als een goed tripje!
Ja, thanks man. Het was heel fijn om daar weer te zijn en onze ‘familie’ en vrienden daar weer te zien. Het fijne van een vaste bestemming is dat je helemaal niet hoeft te settelen, alles is vertrouwd.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
2d schreef:
Maar goed, als een wagen met Allrad eenmaal gaat, knappe jongen die dat in weer in het gareel krijgt.. Een beetje het Xantia Activa-effect zeg maar.
Ik weet van de Soeb van mijn ouweheer (uit 1995) dat die “gewoon” naar buiten gleed.
Tenzij iemand de stokken van een bungalowtent tegen de achterklep aan achterin had gegooid (kont om) of de leasemij het een goed plan vond om voor wel en achter geen nieuwe banden te steken (ook de kont om).