Hallo Forumgenoten, ik heb een vraag. Ik heb een ID20 break die lang geleden door iemand voorzien is van een 2300 motor en een lpg installatie. De auto reed goed op lpg, en heeft de laatste jaren een restauratie ondergaan en er is weinig mee gereden. De auto heeft een bijzondere storing ontwikkeld: als je op lpg rijdt, wordt de bobine na ongeveer een half uur rijden gloeiend heet, de auto gaat dan horten en stoten totdat die afslaat. Nadat de bobine is afgekoeld, start en rijdt de auto weer, totdat hetzelfde probleem zich na een half uur weer herhaald. Of de auto hetzelfde doet als de installatie op benzine staat, weet ik op dit moment niet.
Er zullen ergens wat draden verkeerd zitten, maar ik zou niet weten welke en waar.
De bobine heb ik inmiddels een aantal keer vervangen, maar dat helpt niet. Er zit nu een nieuwe blauwe Beru bobine op. De ontsteking is vervangen voor een 123, ook dat maakt geen verschil.
Ik hoop dat één van jullie me op het goede spoor kan zetten.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Vriendelijke groet,
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De eerste vraag is: hoe hoog is de boordspanning (max 14,4v) en is de gemonteerde bobine er één met voorschakelweerstand of zonder? Indien zonder: is de gemonteerde bobine wel geschikt voor montage zonder voorschakelweerstand?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mij is verteld dat de blauwe Beru bobine geen voorschakelweerstand nodig heeft, en die zit er ook niet op.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoe hoog is de spanning die er op de plus bobine staat bij 2000 - 2500 toeren?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En meet ook de primaire weerstand van de bobine.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dank voor de snelle reacties. Ik kom er volgende week op terug. Eerst een lang weekend Oerol.