De laatste jaren heeft mijn broertje zich bekwaamd in het uitvoeren van normaal onderhoud maar hij draait zijn handen b.v. ook niet om voor vervanging van een kabelboom en motorblok.
We willen dan ook het reguliere onderhoud van mijn C6 dan ook in eigen beheer uitvoeren en verder de specialist inschakelen waar gewenst/noodzakelijk (denk aan het flushen van de automaatbak).
Op basis van instructieboekje en informatie elders hebben we uiteraard aardig zicht op de vervangingsonderdelen en vloeistoffen, graag zouden we echter een volledige checklist voor groot (die dient zich nu aan) en klein onderhoud.
Is er iemand hier die ons daar aan kan helpen? Alvast bedankt!!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Heb je geen onderhoudsboekje? Daar staat e.e.a. wel in omschreven.
Op het Engelse forum is ook veel informatie te vinden.
Dank voor je reactie. Ik heb wel een onderhoudsboekje maar wil graag ook een lijst met alle onderdelen die -als het goed is- geïnspecteerd worden bij een onderhoudsbeurt.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De checklist van een C6 is niet wezenlijk anders dan van een “gewone” Citroen met een LHS systeem.
Vitaal zijn oliefilters en het brandstof filters.
De voorwiel fusees zijn berucht (geweest).
Dat volledig overbodige spoilertje achterop blijft wel eens vastzitten.
De belangrijkste van de standaard afwijkende die ik kan bedenken is het kalibreren van de vering.
Hoe dat moet staat wel ergens beschreven. Geen rocket science.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dank voor deze aanvulling. Voortrein als geheel ga ik sowieso goed naar kijken want is én veel geld aan gespendeerd de laatste jaren én vind ik desalniettemin niet lekker fris rijden (klapperend geluid na drempels).
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Nooit vergeten het LDS tankdopje te openen wanneer je de C6 opkrikt.