14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
   
61-BL-16 retour sur la route
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 21 juli 2014 01:35 PM
  [ # 196 ]

Zo,

Met toch wel een beetje knikkende knieën zijn we afgereisd voor een 3 weekse trip naar Zuid Frankrijk, achteraf volkomen onnodig want het waren dik 3000 probleemloze kilometers, olieverbruik 0,5 liter, gemiddeld benzineverbruik (98) 1:10.5 met een uitschieter naar 1:12 op een dag waar we 500 km RN afgelegd hebben.

Kamperen was het doel:

Maar eigenlijk past een verblijf op een kasteel toch beter bij reizen met de DS:

Onderweg geen enkele DS tegengekomen, zelfs geen nederlandse maar wel heeeeel veel reacties, toeteren, duimpje omhoog, heel veel kijkers toen we op een terras zaten te eten en we de auto aan de haven konden zien staan.
Wel een ontmoeting met een Jaguar XK140DHC uit 1955 (geïmporteerd uit Amerika), staat wel goed voor je tent zo’n wagenpark….

Nog te doen:
- afdichting voorruit bij de A-stijlen, als het regent krijgen we natte voeten
- hemeltje boven de achterruit hangt in het midden los (iemand een idee hoe je dat klemmetje er op krijgt ?)
- lekkage kofferbak
- aansluiting deurrubbers voor

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 21 juli 2014 02:56 PM
  [ # 197 ]

Leuk hoor!
Een DS is een geweldige vakantie auto.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 20 juni 2022 07:15 PM
  [ # 198 ]

even geleden dat ik hier wat gepost heb, was ook weinig te melden.

Nu een imperial gescoord:

Iemand een idee wat de maximale dakbelasting op dat polyester mag zijn ?

groet

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2022 06:04 AM
  [ # 199 ]

25 kg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 21 juni 2022 08:08 PM
  [ # 200 ]

waterman, is dat onderbuik of onderbouwd ?

Mijn inschatting zou 50 - 60 kg zijn

gr Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2022 08:18 PM
  [ # 201 ]

Ik meen dat ik het ergens gelezen heb. Ik heb zelf zo’n imperiaal wat op het dak ligt. Dragers IN de goot mogen 50 kg hebben, maar als iets op het poly dak legt kan dat niet zo veel hebben.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2283
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 21 juni 2022 10:01 PM
  [ # 202 ]
Leeuwis schreef:

even geleden dat ik hier wat gepost heb, was ook weinig te melden.

Nu een imperial gescoord:

Iemand een idee wat de maximale dakbelasting op dat polyester mag zijn ?

groet

Niels

Hoe zit dat gefixeerd?

Ik kan me zo voorstellen dat de toegestane belasting mede bepaald wordt door de sterkte van de bevestiging/fixatie.
Want wat gebeurt er als je plotseling heel hard moet remmen, dan wel scherp moet uitwijken?

Ik heb uitvoerige praktijktests gezien uitgevoerd door AMS (AutoMotorSport) op moderne dakdragers, die goed bevestigd leken te zijn.
Daar werd je niet vrolijk van Rolling Eyes

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 juni 2022 06:44 AM
  [ # 203 ]

het zit met een klem aan de b stijl vast. Hoe meer gewicht erop vast gemaakt wordt hoe vervelender het hard remmen wordt..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2283
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 juni 2022 07:49 AM
  [ # 204 ]

Dat “vervelender” is dan een understatement, zou ik denken…..

Zo’n dakdrager lijkt me dan hooguit geschikt voor transport met lage snelheid over een korte afstand, om iets naar de vaalt te brengen of zoiets.
Maar ermee op vakantie gaan en er de nodige spullen mee vervoeren, ik moet er niet aan denken ohh

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 22 juni 2022 11:40 AM
  [ # 205 ]

Allereerst, met een DS voorkom je dat je hard moet remmen (anticiperen heet dat) Wink

Dat je de zaak niet moet overbeladen is evident, vandaar ook mijn vraag hier om input van de gewaardeerde forumleden.

Maar dan de crux, het systeem met de klemmen op de B-stijl is simpel maar effectief, de klemmen zitten met een bolletje in een uitsparing van de imperial, mocht er zich toch de noodzaak tot hard remmen voordoen dan zal de daklast naar voren willen schuiven, daardoor komen de klemmen iets scheef te staan en zetten zich vaster in de dakrand, een soort zelfborgend systeem zeg maar. Hieronder een fotootje van de constructie ik heb helaas de dakrand er net niet op staan.

 

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2283
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 juni 2022 04:07 PM
  [ # 206 ]

Hoe sterk is die “klemming” op de B-stijl?
Ik neem niet aan dat die door de B-stijl heen gaat met een bout(je). En dan nog, hoe sterk is dat?

Vergis je niet, bij hard remmen of plotseling moeten uitwijken, komen er enorme krachten op die “klemming”.
En dat kun je niet altijd vermijden, hoe rustig je normaliter ook rijdt.

Het doet me terugdenken aan het moment dat ik m’n rijexamen deed, in een Renault Dauphine.
Dat was heel lang geleden, gordels waren er nog niet toen.
Tijdens het rijden zag ik dat er een kind van achter een auto de straat op ging lopen/rennen en ik ging vol op de rem. Ik zag dat eerder dan de examinator, die schoot dan ook naar voren, met z’n hoofd tegen de voorruit.

Daarvan heb ik onthouden dat er bij plotseling remmen enorme krachten vrijkomen.
Dat geldt zeker ook voor zo’n dakdrager, zoals die AMS testen ook lieten zien Rolling Eyes

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juni 2022 04:14 PM
  [ # 207 ]

Terug naar de vraag van de Ts. In het NL werkplaatshandboek staat een max daklast van 80 kg genoemd. Een Franse notice spreekt over 80 kg op de break dak en geeft voor de berline helemaal geen getal op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2283
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 juni 2022 06:47 PM
  [ # 208 ]

Dat geeft te denken….

Het roept dan de vraag op: heeft Citroën ooit zelf een dakdrager als accessoire aangeboden voor de Berline?
If so, is daar dan iets meer over te vinden?
Ik heb nog wel wat oude documentatie, maar daarover kan ik daarin niks vinden.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 juni 2022 06:52 PM
  [ # 209 ]

Nee. Alle dakdragers en imperiaals voor de D-typen berline kwamen van externe accessoirefabrikanten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2283
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 juni 2022 06:57 PM
  [ # 210 ]

Dan zal Citroën ook wel geen toegestane daklast vermeld hebben voor de Berline, veronderstel ik.
Dat is dan in lijn met wat je eerder schreef over die Franse documentatie.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook