Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De dakdrager van mijn traction had precies dezelfde constructie.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar bij de traction lag het imperiaal op een stalen dak, niet op een stukkie polyester..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, dat scheelt nogal. Maar ik doelde meer op de gevolgen bij hard remmen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Heren, mijn excuses voor de late reactie maar zo af en toe moet er gewerkt worden om de hobby te betalen.
@waterman
bedankt voor het zoeken, ik kon en kan nergens iets vinden in het WPH, komt wel overeen met mijn inschatting. Ik ben niet zo heel bang dat dat “stukkie polyester” het niet gaat houden. Wel even de beoogde daklast op de weegschaal gehad en die komt totaal op iets meer dan 20 kg
@JW en Jantje
Ik schreef al dat de klemmen zichzelf vasttrekken als de boel zou gaan schuiven hieronder even een schetsje zoals het volgens mij gaat werken bij een noodstop, bij montage moet je er op letten dat je de bouten net zover vast draait dat het dak niet meegeeft dan heb je de maximale grip op het dak zonder dat daar een vervorming op treed (Fx) Als je nu hard in de blokken gaat wordt kan er door de veertraging (a*-v) een verschuiving optreden, de klem in de dakrand zal dan iets kantelen waardoor het achterste deel van de klem als het ware in de dakrand grijpt en de klemkracht verhoogd.
Iedereen bedankt voor de input en ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat
(tenzij mijn lief op de brick a brack dat schattige kastje ziet dat ook mee terug moet)
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
U maakt er werk van zeg! Maar nu de praktijk; hr Waterman maakt terecht een opmerking dat er verschil is tussen een polyester dak en een stalen, maar denk U ook aan de veroudering van polyester? Is de sterkte nog volwaardig? Dan rest maar 1 ding; een praktijktest. Dus 80 kilo erop en een noodstop maken en kijken of het blijft zitten ! Dan weet U of het is zoals verwacht.
airfryer=luchtbakker.
Zeker een interessante test
Ik zou er dan vooralsnog niet meer dan 20 kg op bevestigen, eerst maar eens kijken hoe dat uitpakt bij een noodstop.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor