Totaal aantal Berichten: 118
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Volgens mij zijn het twee goeie aangename blokken, wil je piepend rubber van twee naar drie zal het de turbo worden? Anders vind ik de twee echt mooi zeker in deze configuratie!
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Wat brengt een ROESTVRIJE 1987 CXGTI op (Californische auto) met 125000 km ?
waterman schreef:Een turbo 1 zou ik laten staan: vanwege het verbruik en vanwege de mindere rijeigenschappen. Een turbo 2 is echt de betere en fijne auto. En zuipt minder.
Wat bedoel je met de mindere rij eigenschappen?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De vermogensopbouw van een turbo 2 is veel fijner, waardoor het hele plaatje veel meer klopt. Veel soepeler, veel minder heftige turbolag, minder toeren enz.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat de RDW onlogisch zegt is logisch, CX’en zijn altijd onlogisch omdat de tellerstanden bij de introductie van een CX nog niet elk jaar geregistreerd werden.
Ook import auto’s zijn altijd onlogisch.
Eigenlijk heb je hier alleen maar wat aan bij een jongere auto welke altijd op Nederlands kenteken heeft gestaan.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nog even over Turbo of Turbo 2: ik heb 13 jaar met een Turbo gereden en een paar jaar met een Turbo 2. De Turbo heeft inderdaad een ‘turbolag’ net als de vroege SAAB turbo’s. Maar als je het eenmaal weet draagt het eigenlijk gewoon bij aan de ervaring. Net als de Diravi-besturing, de typische Citroen-bekrachtigde remmen en de vering. Allemaal dingen die na gewenning Citroen rijden nou net zo leuk maken.
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Dat de RDW onlogisch zegt is logisch, CX’en zijn altijd onlogisch omdat de tellerstanden bij de introductie van een CX nog niet elk jaar geregistreerd werden.
Ook import auto’s zijn altijd onlogisch.Eigenlijk heb je hier alleen maar wat aan bij een jongere auto welke altijd op Nederlands kenteken heeft gestaan.
da’s niet correct. Bij import staat vaak “geen oordeel”. Ik heb een “moderne” recente import auto en daar staat zelfs gewoon “logisch”.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij CX-en van de 1e serie heb je een teller met maar 5 digits, die gaan vaak het klokje rond. Daar krijg je ook de melding ‘niet logisch’.
Vooralsnog zou het voor mij wel het laatste zijn om een ‘gewone’ klassieker om te laten staan. Als je bewust een auto zoekt vanwege een lage kilometerstand dan is het anders, maar gewoon om lekker mee te rijden in het weekend, neuh.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Turbo is wel een gewilder model aan het worden. Zou beide autos goed bekijken.
Zelf ook twee turbo’s gehad, reed geweldig maar wel elke keer wat mee, bleef stranden.
Jaren GTI handbak gereden en daar was weinig mee.
Ik zie in de turbo airco, al doet het in de cx in niet super veel maar dat is wel lekker. Zijn echt warme autos.
Deel ook de mening over het schuifdak, bij de serie 2 is dat in de basis doffe ellende.
Al heb ik jaren een GTI uit dld gereden met schuifdak zonder maar ook spoortje roest. Het kan wel.
Wel grappig dat het beide zwarte cx zijn.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik heb wel het idee dat die turbo veel meer gereden heeft dan de gti. AL zijn de fotos slecht.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Gewoon bij beide een afspraak maken om te kijken en vragen of je een stukje mag rijden. Kun je zelf het verschil ervaren. Auto’s op een foto zien er vaak toch anders uit dan in het echt dus dan heb je beide ook in het echt gezien en dan een keuze maken.
Waar zitten de kwalen van de CX (GTI -GTI turbo (2)) waar ik op moet letten als ik ga kijken?
Heb kennis van autotechniek naar niet specifiek de CX.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Roest, scheefstaande achterwielen, slecht rechtuit gaan, lage oliedruk (rammelende krukas-drijfstanglagers), lekkage koelsysteem, elektrische storingen algemeen, zware koppeling, olielekkages, lekkages hydraulisch systeem, veerbollen leeg/stuk (slecht “veren”), rammels in de voorwielophanging, airco stuk, digitale meters op dashboard stuk, afgebroken opbergvakklepjes, ingezakte stoelen, verrotte uitlaat, enz enz enz
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een Turbo hoort op TRX banden te staan (GTi Optioneel).
Deze TRX banden in de juiste maat voor een Turbo kosten ruim 400 Euro per stuk, let even goed op het profiel en de DOT code. Vaak zijn ze oud en dan verliezen ze snel grip met name in natte condities.
Gelukkig is er tegenwoordig een alternatief in 16” voor een Turbo, dan kan je moderne goed betaalbare banden plaatsen.
TRX / banden weet ik alles van. Alternatief 16” ken ik ook.
@Waterman: kun je de kwalen specifieker benoemen? Bedoel daar oa mee scheefstaande achterwielen, welke delen van de achterwiel ophanging? Bekende lekkage plekken koelsysteem (kan afpersset meenemen). Welke delen van de voorwielophanging zorgen voor rammels? Vaktaal kan/mag.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather