Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Heb hier ook nog een leuke spoel in origineel filmblik liggen:
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog niet zo lang geleden heb ik een Simons sportuitlaat onder mijn 164 gehangen. Omdat die helaas gebruik moet maken van de (te korte) voorpijp van de 140 moest ik een schuifstuk toevoegen. Niet optimaal, maar sowieso was ik niet tevreden met de uitlaat: de constructie kon beter, beter dan 60 jaar geleden. Dus heb ik dat vandaag opgelost.
Eerst gereedschap pakken, en dan de voorpijp en de tussenpijp onder de wagen vandaan. Nou moet ik daar een opmerking bij maken: ik het een 164 uit 1969 met de B30a motor. Omdat de 140 en 164 na de A-stijlen gelijk zijn is dat een simons set voor een 140, en dus ook met voorste pijp van een 140-model. Die pijp is te kort. Om nu dat probleem op te lossen het volgende: Montage van een flexibel stuk maakt dat je uit de pijp na de voorpijp en voor de eerste demper ca 10 tot 15 cm moet zagen. Anders is die pijp te lang. Dat stuk heb ik aan de 140-serie voorpijp gelast waarmee je precies de juiste lengte voor de 164 krijgt. Op die manier kon het tijdelijk gefabriceerde tussenstuk/schuifstuk weer wieberen. Dit ter zijde. Oke: pijp onder de auto afgetekend zodat ik wist waar het flexibele stuk kon komen. Daarna de pijp doorzagen en inkorten en het flex stuk passen:
Even netjes vastlassen (oooo wat ben ik blij met mijn nieuwe lastoestel!!)
Dan terug naar de wagen en passen. Het is belangrijk om zeker te zijn dat je de boel weer goed in elkaar past en aftekent voor het lassen. Hierna het voorste stuk vastlassen. Je hebt nu weer een complete tussenpijp:
En dan montage onder de 164:
Voorpijp inclusief een NOS steun aan de versnellingsbak:
En dan de verbouwde tussenpijp met flexibel stuk er tussen:
Resultaat: trillingsvrije uitlaat en ook: veeeel minder spanning op de ophangrubbers. De uitlaat hangt “vrij” en kan “bewegen”.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik kijk met bewondering naar jouw streven naar perfectie. Mooi gedaan.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dank je wel voor het compliment
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mooi werk! Scheelt het nog in het geluid?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, het scheelt zeker. De uitlaat hangt nu ook vrij van de dwarsbalk. Hier bonkte hij tegen aan vanaf 4500 tpm.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat is niet fijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9370
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:
Woonkamer annex lashok?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Lassen in driekwartsmaat? Ik kan net niet zien wat er op die standaard ligt…
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog een andere vaag probleem opgelost: de zuiger van de voorste stromberg carburateur klemde wat. Ik zag dat eigenlijk pas bij proefdraaien zonder luchtfilter deksel. Bij het gas geven bleef de hoogte van de zuiger van de voorste carburateur duidelijk achter bij de achterste. Carburateur uit elkaar, zuiger er uit en de geleider een goed gepolijst. Probleem opgelost. Vreemd genoeg loopt het ding nu ook stationair weer iets mooier.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-03-2008
- CX Gti Turbo 2
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het gaat hoofdzakelijk om de garage, omdat we nu een garage bij huis hebben kunnen kopen. We hebben de Volvo toegevoegd uit marketingoverweging en om aandacht te genereren, iets dat heel goed gelukt lijkt te zijn. Komt er een koper voor het geheel dan gaat de Volvo mee in de deal, komt er een koper die de Volvo niet wenst dan biedt dat voor ons een sterke onderhandelingspositie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011
- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
https://www.quotenet.nl/vastgoed/a40759804/garage-inclusief-volvo-164-kost-ruim-euro100000/
Krijgt in ieder geval aandacht!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat was ook precies de bedoeling
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste