Hallo allemaal. Mijn naam is Ilja en ik heb enige tijd geleden besloten om mijn levenslange droom werkelijkheid te laten worden. Namelijk… Het bezitten en rijden van een DS19! De mooiste auto ooit gemaakt
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een geschikte kandidaat maar helaas met weinig succes. Om deze reden heb ik besloten om deel te nemen aan deze club. In de hoop dat iemand mij de goede richting in kan sturen. De exemplaren die ik heb mogen bezichtigen waren of kets verrot. Of zogenaamd goed opgeknapt maar dit bleek achteraf ook gepruts te zijn of te duur voor wat het daadwerkelijk was.
Ik hoop middels jullie een gouden tip te mogen ontvangen waarmee mijn Citroën DS avontuur kan gaan beginnen
Ik zoek een 2e neus DS19. Deze hoeft wat mij betreft niet volledig Pallas te zijn of in perfecte staat te zijn. Ik wil er als weekend auto mee gaan rijden. Hij moet dus hard en technisch in orde zijn!!! Ik heb niet echt een voorkeur voor kleur. Als de DS klopt dan maakt de kleur niet uit en past hij sowieso bij die auto. Als er een modernere ds21 motor in ligt is dat ook geen probleem.
Ik hoop zo dat het mij eindelijk op deze manier gaat lukken om de juiste DS voor mij te vinden.
Mvg Ilja Runia
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Oké, leuk plan. Maar een paar vragen
Een Ds19, voor 65 of na 65? Rood of groen systeem? Halfautomaat of handgeschakeld? En, wat is ‘t budget?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Altijd leuk zo’n zoektocht! Heb je los van alle tegenvallers die je al hebt gezien nog specifieke DS’en op het oog? Dan kunnen we ‘s mee kijken en mee denken.
Hey. Goeie vragen. 65 66 67 allemaal goed. Bij voorkeur wel omgebouwd naar het groen systeem. Maar ik ga er ook echt mee rijden dus rood kan ook. Bak heeft geen uitgesproken voorkeur. Maar als ik moeg kiezen lievef handmatig. Mijn budget is rond de 20k maar dat betekend niet dat ik dat er in zn totaliteit voor uit wil geven. Maar het betekend ook niet dat ik niet eventueel meer voor een goed exemplaar bereid ben te betalen. Ik zoek gewoon een goeie DS waar ik lang en veel plezier van mag gaan hebben. Ik wil geen prijzen winnen ofzo. Ik wil er gewoon van kunnen genieten
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik heb jaren lang een 64’er gehad met rood systeem en centrale wielmoer. Zie dit topic.
Een goede keuze om een latere DS te kiezen wat mij betreft. Voor DS’en met centrale wielmoer zijn veel onderdelen moeilijk te krijgen. Ik had eens een nieuwe fuseekogel nodig en dat lukte alleen gebruikt voor een stevige prijs. Maar afijn, die keuze heb je al gemaakt.
Het rode systeem heeft mij nooit problemen opgeleverd. Onderdelen zijn niet of nauwelijks duurder dan voor een groen systeem. Wat wel voortdurend lastig was, was de verkrijgbaarheid van LHS. En wat ook niet echt lekker is, is dat als je een lekkage hebt en hij loopt leeg, dan loopt er om te beginnen 150 euro de straat op. Het sleutelen moet dan nog beginnen…... En als je pech hebt vernevelt het nogal agressieve goedje op plekken waar je het niet wilt hebben. Kern van de zaak: Wat mij betreft een groen systeem. Ik geef toe, er zijn connaisseurs die vinden dat een DS met rood systeem beter veert, maar een DS met groen systeem veert ook al prachtig als alles werkt zoals het moet.
Bouwjaar maakt me niet zo uit. 2e neus is het belangrijkste. Je verhaal over die centrale wielmoer en onderdelen. Dat lijkt me best vervelend.
Je bent niet de enige die dat zoekt;
DS’en met tweede neus en origineel groen systeem ( sept 66 tot sept 67 ) zijn momenteel het meest gevraagd en dat zie je duidelijk in de prijs. Daar heb je een veel hoger budget voor nodig, helaas.
Ik zou eens goed naar je wensen kijken en dan op zoek gaan. Een ID of DS die al omgebouwd is naar groen systeem lijkt me dan handiger, als je perse een tweede neus wil.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ilja Runia schreef:Bouwjaar maakt me niet zo uit. 2e neus is het belangrijkste. Je verhaal over die centrale wielmoer en onderdelen. Dat lijkt me best vervelend.
Ik denk dat je echt eerst moet uitzoeken wat je nou precies wil hebben. Juist dat bouwjaar is erg belangrijk. Een pre-september 65 DS of ID is namelijk een hele andere auto dan een post-65. Het ziet er misschien hetzelfde uit, technisch is het een wereld van verschil, een wereld die ook uitmaakt of de auto goed dagelijks inzetbaar is en of de onderhoudskosten hoog en heeeel hoog zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die link doet het niet en klopt ook niet met de layout.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Deze https://www.lecitromarche.nl/ wekt wel, denk ik.
Daar staat al een poosje een DS21H 2e neus, groen systeem, ook hier niet onbekend
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
JW schreef:Deze https://www.lecitromarche.nl/ wekt wel, denk ik.
Daar staat al een poosje een DS21H 2e neus, groen systeem, ook hier niet onbekend
Groet,
JW
Precies, dank u .
Totaal aantal Berichten: 1422
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Moet het een DS zijn, of kan een 2de neus ID19 met groen systeem ook? Met jouw budget ga je een “echte” DS met 2de neus, LHM en in een beetje goede staat niet vinden.
Bijvoorbeeld deze, is volgens de adverteerder in goede staat (ik vind het wel een beetje een bijelkaar geraapt ding) is een ID waar een “21” motor, groen systeem en een DS dashboard is ingeklust:
65’er ID
Overigens zie ik dat het aanbod 2de neuzen ID’s rond de 20k ook niet veel is..
Totaal aantal Berichten: 25624
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als ik dan toch mijn droomauto zou zoeken en 20k gewoon daar aan ga uitgeven zou ik liever iets meer uitgeven voor een mooie DS halfautomaat. ...
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
CLL Martin schreef:
Bijvoorbeeld deze, is volgens de adverteerder in goede staat (ik vind het wel een beetje een bijelkaar geraapt ding) is een ID waar een “21” motor, groen systeem en een DS dashboard is ingeklust:
65’er ID.
Allemachtig wat een ontiegelijk pakhuis… dat wil je toch helemaal niet kopen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
“Staat niet in de weg dus moet niet weg.”
Moet ik altijd om lachen! laat die dan maar lekker niet in de weg staan….
DSuper 1972 5v, vorige Citroëns; Xantia 2.0I SX / GS / Dyane