XBXG schreef:Thijsvandebles schreef:De BX diesel van mijn moeder met Bosch pomp is traag vergeleken met mijn BX ARMY met Lucas pomp.
Jouw BX Army rijdt toch op PPO? Dat kon toch alleen maar met een Bosch-pomp :
Is fabel. Ik rij al 46.000 km op PPO met lucas pomp…...En volgens mij rijdt ik niet in een sprookjes-auto
Test
Ja, was die Boschpomp ff vergeten. Eneuhm, wat is PPO?
Ik weet eigenlijk niet wat voor pompie mijn pa onder zijn BX heeft hangen.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
PPO= Puur Plantaardige Olie (Uit zonneboemen ...)
Daar gaat de theorie
René van Maren schreef:Daar gaat de theorie
Wanneer de praktijk om de hoek komt kijken verdwijnt alle theorie als sneeuw voor de zon….
Test
ach, het is en blijft een alternatief.
je moet er lol in hebben en rustig aan doen met mengen e.d.
spookverhalen zijn er altijd, net als onvoorzichtige/opportunistische mensen
koop een tweetanksysteem en het lukt prima met een Lucas,
anders gewoon niet te veel olie i.v.m. de diesel
grts, Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
hugo schreef:ach, het is en blijft een alternatief.
je moet er lol in hebben en rustig aan doen met mengen e.d.spookverhalen zijn er altijd, net als onvoorzichtige/opportunistische mensen
koop een tweetanksysteem en het lukt prima met een Lucas,
anders gewoon niet te veel olie i.v.m. de dieselgrts, Hugo
Er zullen best wel een keer een handjevol LUCAS pompen raar zijn gaan doen na het rijden op PPO. Maar een Bosch pomp kan ook stuk. 1 van mijn C15’s heeft een keer een kapotte pomp overgehouden aan rijden op PPO. Nieuwe pomp erin en klaar. Maar bij zrvuldig gebruik, en een goede conditie van de motor cq pomp, is er niets aan de hand.
Test
hee thijs, ga je een feestje geven als de break van je moeder de 5 ton gepasseerd heeft?
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Thijsvandebles schreef:René van Maren schreef:Daar gaat de theorie
Wanneer de praktijk om de hoek komt kijken verdwijnt alle theorie als sneeuw voor de zon….
Ik vind het wel boeiend. Als je ff zoekt op internet kom je genoeg ervaringen tegen van mensen met kapot gelopen Lucas pomp. Elsbett (professsionele leverancier van PPO ombouwsets) geeft helemaal geen support voor Lucas pompen. Zij geven ook een zekere vorm van garantie. Dan moet je natuurlijk wel zeker van je zaak kunnen zijn.
Als ik het mag concluderen denk ik dat je kan stellen dat Lucas pompen minder geschikt zijn, maar niet per definitie ongeschikt. Ze zullen sneller sneuvelen en eerder problemen geven bij een hoger percentage. Er zijn ook positieve ervaringen en zeker als je niet vol 100 % PPO erin gooit maar een percentage uitdoktert, moet het nog best goed kunnen gaan. Dat bewijst Thijs in de praktijk ook wel.
Kortom: de waarheid ligt vermoedelijk in het midden.
hugo schreef:hee thijs, ga je een feestje geven als de break van je moeder de 5 ton gepasseerd heeft?
Is wel een idee ja….
mpostma schreef:Thijsvandebles schreef:René van Maren schreef:Daar gaat de theorie
Wanneer de praktijk om de hoek komt kijken verdwijnt alle theorie als sneeuw voor de zon….
Ik vind het wel boeiend. Als je ff zoekt op internet kom je genoeg ervaringen tegen van mensen met kapot gelopen Lucas pomp. Elsbett (professsionele leverancier van PPO ombouwsets) geeft helemaal geen support voor Lucas pompen. Zij geven ook een zekere vorm van garantie. Dan moet je natuurlijk wel zeker van je zaak kunnen zijn.
Als ik het mag concluderen denk ik dat je kan stellen dat Lucas pompen minder geschikt zijn, maar niet per definitie ongeschikt. Ze zullen sneller sneuvelen en eerder problemen geven bij een hoger percentage. Er zijn ook positieve ervaringen en zeker als je niet vol 100 % PPO erin gooit maar een percentage uitdoktert, moet het nog best goed kunnen gaan. Dat bewijst Thijs in de praktijk ook wel.
Kortom: de waarheid ligt vermoedelijk in het midden.
Ja die verhalen zijn mij bekend. LUCAS pompen zijn ook minder geschikt, maar met enig beleid zeker niet ongeschikt. En vind het ook wel grappig, dat iedereen roept dat het niet kan, en dan gewoon lekker doorgaan, en er een halve ton mee rijden en dan zeggen: Het kan wel.
Test
Thijsvandebles schreef:
Ja die verhalen zijn mij bekend. LUCAS pompen zijn ook minder geschikt, maar met enig beleid zeker niet ongeschikt. En vind het ook wel grappig, dat iedereen roept dat het niet kan, en dan gewoon lekker doorgaan, en er een halve ton mee rijden en dan zeggen: Het kan wel.
Dat het een halve ton goed gaat met 1 auto vind ik niet erg overtuigend eerlijk gezegd. Maar we spreken je wel weer als er nog 2.5 ton bij staat ofzo
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Thijsvandebles schreef:
Ja die verhalen zijn mij bekend. LUCAS pompen zijn ook minder geschikt, maar met enig beleid zeker niet ongeschikt. En vind het ook wel grappig, dat iedereen roept dat het niet kan, en dan gewoon lekker doorgaan, en er een halve ton mee rijden en dan zeggen: Het kan wel.
Dat het een halve ton goed gaat met 1 auto vind ik niet erg overtuigend eerlijk gezegd. Maar we spreken je wel weer als er nog 2.5 ton bij staat ofzo
goh dat duurd zeker nog 5 jaar.
tegen die tijd is er wel weer een ander alternatief uitgevogelt.
en 50,000 km goedkoper tanken, tja, dan mag het wel eens een pomp of wat extra kosten op de 100,000 ofso, slopers genoeg…
mvgr wupke:
kreazyV8wuppo schreef:karel schreef:Thijsvandebles schreef:
Ja die verhalen zijn mij bekend. LUCAS pompen zijn ook minder geschikt, maar met enig beleid zeker niet ongeschikt. En vind het ook wel grappig, dat iedereen roept dat het niet kan, en dan gewoon lekker doorgaan, en er een halve ton mee rijden en dan zeggen: Het kan wel.
Dat het een halve ton goed gaat met 1 auto vind ik niet erg overtuigend eerlijk gezegd. Maar we spreken je wel weer als er nog 2.5 ton bij staat ofzo
goh dat duurd zeker nog 5 jaar.
tegen die tijd is er wel weer een ander alternatief uitgevogelt.
en 50,000 km goedkoper tanken, tja, dan mag het wel eens een pomp of wat extra kosten op de 100,000 ofso, slopers genoeg…mvgr wupke:
Nu een halve ton op PPO in de BX TD ARMY, 30.000 km in de TZD turbo op PPO, en 20.000 in een C15. Allen met Lucas pomp. Ik heb ook meerdere auto’s met Bosch pomp op PPO, en ik merk geen verschil tussen Bosch of Lucas. Wel ben ik heel sucuur in het mengen. Ik denk na al deze ervaringen dat ik mag stellen dat het zeker kan met een Lucas pomp.
Test
Thijsvandebles schreef:
Nu een halve ton op PPO in de BX TD ARMY, 30.000 km in de TZD turbo op PPO, en 20.000 in een C15. Allen met Lucas pomp. Ik heb ook meerdere auto’s met Bosch pomp op PPO, en ik merk geen verschil tussen Bosch of Lucas. Wel ben ik heel sucuur in het mengen. Ik denk na al deze ervaringen dat ik mag stellen dat het zeker kan met een Lucas pomp.
Als de pomp het bij 50K opgeeft baal je wel als een stekker. Het is dan ofwel een vervelende rotklus, ofwel, als je zoals de gemiddelde nederlander geen erf vol slopers hebt staan, een wel heel erg dure grap.
Jouw stelling zou eigenlijk moeten luiden: met een Lucas-pomp gaat het, mits zorgvuldig gemengd, waarschijnlijk 30K en misschien (maar nog niet aangetoond) nog wel langer goed ook. Hoeveel langer is nog onbekend.
Voor een enigzins wetenschappelijk verantwoord bewijs is het aantal auto’s en het aantal kilometers aan de nogal lage kant.
Maar goed, we hebben geduld zei ik al
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Jouw stelling zou eigenlijk moeten luiden: met een Lucas-pomp gaat het, mits zorgvuldig gemengd, waarschijnlijk 30K en misschien (maar nog niet aangetoond) nog wel langer goed ook. Hoeveel langer is nog onbekend.
Voor een enigzins wetenschappelijk verantwoord bewijs is het aantal auto’s en het aantal kilometers aan de nogal lage kant.
Maar goed, we hebben geduld zei ik al
50.000km!! (Zie BX ARMY)