Van mijn 2.7 diesel uit 2006 is de vorige motor met 321.000 km op de teller vervangen wegens te lage oliedruk, zie mijn topic over dit onderwerp.De ruilmotor had 160.000 km gelopen en loopt op zich prima! Er is echter één vervelend probleem dat klein begon en steeds erger wordt;de motor slaat niet altijd goed aan.Op dit moment moet ik bij de eerste start van de dag even starten, dan contact af, contact weer aan en dan zo’n 30 seconden wachten met opnieuw starten en dan slaat ze redelijk snel aan.
De rest van de dag slaat ze best snel aan BEHALVE wanneer ik start METEEN nadat de motor is uitgezet. Dan kun je bijna de accu leeg starten voordat ze aanslaat.
Het heeft dus niets met de voorgloeibougies te maken, die zijn vervangen omdat daar het eerst aan werd gedacht.
Wie heeft de gouden tip??
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En wat komt er uit het grondig uitlezen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Eigenlijk niks…het zou aan een voorgloeirelais hebben gelegen ,maar een ander relais en nieuwe voorgloeibougies waren niet de oplossing.
Maandag ga ik naar Civer om er verder naar te laten kijken.
Ik heb op een ander merk forum gelezen dat er iets aan de hand zou kunnen zijn met de stopzetter van de pomp?( Ik ben niet thuis in dieseltechnologie dus dit zegt me niets.)
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Stopzetter van een dieselpomp komt volgens mij niet voor bij een HDi. Die zat op de ouderwetse diesels.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Heb jij een idee Jantje?
johnfred schreef:Eigenlijk niks…het zou aan een voorgloeirelais hebben gelegen ,maar een ander relais en nieuwe voorgloeibougies waren niet de oplossing.
Maandag ga ik naar Civer om er verder naar te laten kijken.
Ik heb op een ander merk forum gelezen dat er iets aan de hand zou kunnen zijn met de stopzetter van de pomp?( Ik ben niet thuis in dieseltechnologie dus dit zegt me niets.)
Ik ben er ook niet echt goed in thuis maar weet wel dat er een pre-heating relay en een post-heating relay circuit aanwezig zijn. Dan zou de foutcode P1351 tevoorschijn moeten komen.
Recent bij Civer geweest, loopt daar tenminste 1 monteur rond die je niks wijs kunt maken over een C6, die gaat er ongetwijfeld voor je uitkomen.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
ik ben zeker geen specialist in die PSA toestanden, maar ruikt dit niet naar een EGR perikel? Had ik vroeger ook zoiets met onze C5, bleek de EGR klep niet te sluiten bij starten??
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Hoe is de staat van de accu ?
Die is 5 maanden oud. De auto start prima maar aanslaan is het probleem.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:En wat komt er uit het grondig uitlezen?
Ik lees nog geen antwoord op deze vraag.
Tegenwoordig start een storingsanalyse met uitlezen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Die is 5 maanden oud. De auto start prima maar aanslaan is het probleem.
Ik neem aan dat Civer de computer gaat uitlezen..
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Aan aannames heb je niet zoveel, ik zou er gewoon om vragen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
johnfred schreef:Die is 5 maanden oud. De auto start prima maar aanslaan is het probleem.
Je bedoelt te schrijven dat de motor prima ronddraait, maar dat hij niet start/aanslaat.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Klopt.
Het was…….de startmotor. Richard vd Laan (Civer) hoorde meteen toen ik de warme motor startte, dat de startmotor te langzaam draaide.
Ook viel hem op dat tijdens het starten de dashboard verlichting uitviel.
Vanmiddag de wagen opgehaald en ze start weer perfect, de nieuwe startmotor maakt veel meer toeren en daardoor slaat ze direct aan!