Beste deskundigen,
Het blok van mijn citroën ID is weer teruggeplaatst na revisie.
Maar….in de boeken kan ik het aanhaalmoment van de meeneemer bouten niet vinden. Het zijn M8 bouten.
Hetzelfde geldt voor de wielmoer. De ID kent één centrale wielmoer.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik ben geen ID-kenner, maar ik heb hier wel een origineel werkplaatsboek voor het oude type liggen. Wat bedoel je met de ‘meenemer bouten’? Dan zal ik eens kijken of ik iets kan vinden.
De centrale wielbouten moeten met 15-20 mkg/kgm, dat is 150- 200 Nm vastgezet worden.
Aldus de oude Duitse ID-19 Reparaturanleitung.
Ook in de Olyslager is dat vermeld.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
en dat is heel erg vast!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er wordt gevraagd naar het aanhaalkoppel van de M8 bouten waarmee de grote aluminium meenemer van de aandrijfas vast moeten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ook. en de wielmoer
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Deze link geeft toch de juiste antwoorden:
https://www.xj3.nl/dokuwiki/doku.php?id=aanhaalmoment
Wim,
Disciplus Simplex
Waterman, het is inderdaad de grote aluminium meenemer van de aandrijfas.
Bogaard77, het is een grote bout met een fijne draad.