Totaal aantal Berichten: 7795
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
En als je op de vakantiebestemming bent, dan gaat natuurlijk die Oostenrijkse plug er weer in?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee. Die Oostenrijk-codering is er voor het milieu blijkt uit de gegevens: er zou op deze manier gezorgd worden dat er op grote hoogte, in uitzonderlijke gevallen geen emissies ontstaan die lokale eisen die golden voor de EU regels zouden overschrijden. Daar heb ik niets mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Tijdens het rijden over een klinkerweg begon er iets te piepen bij de wielophanging links achter. Alsof d’r een muis met astma meereed. Da’s niet goed. Na enig onderzoek kwam ik er achter dat dergelijke geluiden veroorzaakt worden door een versleten lagerbus in de achterwielophanging, een bus die door deze geluiden onder de Duitser de bijnaam “Quietschbuchse” heeft gekregen. Deze bus moest er dus nieuw in. Tijd voor een klusje op de oprit!
Wiel, remklauw en remschijf er af
Spul in de kruipolie
Natuurlijk zat die centrale bout goed vastgerot, maar met geweld kwam het dan toch los. Je zag gelijk dat die bus verrot is
Met de speciale trekker, gekocht voor deze reparatie, trek je de bus er uit
Die bus is echt totaal gaar
Dan de nieuwe bus er weer in plaatsen, met die zelfde trekker
En daarna alles weer netjes in elkaar zetten en door naar de andere kant…
Totaal 1,5 uur werk, resultaat een stille wielophanging én klaar voor de APK.
Mooi werk. Ik moest ff hier aan denken toen ik dit filmpje vond: https://www.facebook.com/reel/3284415385170467/?s=single_unit
Ik vind dat bizar, hoe bedenk je het?
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Leuke foto’s. Nou je toch bezig bent, meteen ook de andere zijde checken?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 25599
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
goed lezen jeroen….. goed lezen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1358
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Aha, ik vond het al vreemd. Maar net als de meeste Nederlanders kijk ik het liefste naar de plaatjes
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dit jaar stond er een rondreis door Oostenrijk op het vakantieprogramma: van oost-tirol, via een aantal bestemmingen in Karinthië, de Oostenrijkse bergmeren, Salzburg en het Salzburgerland en daarna via Innsbruck door naar Vorarlberg tegen de Zwitserse grens aan. 3 weken weg, 6 verschillende overnachtingslocaties en bijna 3700 kilometer later zijn we weer terug in Nederland.
De E200 cabriolet was wederom een perfecte reisgenoot die probleemloos heeft gefunctioneerd, zoals het een echte Mercedes 124 betaamt. Er is één lampje kapot gegaan, er moest een half litertje 10W40 in en iedere 12 á 13 kilometer een liter benzine, natuurlijk E5, lokaal te verkrijgen als 95 of 98.
Het correct instellen van de ontsteking heeft wel iets uitgemaakt: het ding is voelbaar vlotter en meetbaar zuiniger. Fijne, betrouwbare auto.
Kort filmpje uit Oost-Tirol:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9418
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Fillumpie doet bij mij niet.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo wel denk ik:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Inderdaad!
Ziet er goed uit!
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Met een vakantie in aantocht is het tijd om ook deze auto in orde te maken. De APK ging probleemloos, en was het tijd voor een onderhoudsbeurtje. Verse olie, vers filtertje en nieuwe bougies. Dus auto op het bruggetje en aan de slag.
Vers filter, verse olie
En dan de bougies. Dat werd een beetje ander verhaal, de bougieschachten waren vol olie gelopen, een kwaaltje wat ik vroeger bij de Ds’en ook vaak tegenkwam. Het nokkenasdeksel moest er dus even af voor nieuwe afdichtingen.
Nieuwe rubbers er in, deksel er weer op en 4 nieuwe NGK’s er in. Natuurlijk voor montage even de electrode-afstand checken
En netjes met 25nm vastzetten
Klaar. Ik kan nu gaan nadenken over welke auto er dit jaar 3 weken mee mag.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vakantie, en met de A124. Achteraf een goed plan om niet met de Shaguar te gaan want we hebben ontzettend veel regen gehad en het abs van de benz heeft een serieuze aanrijding met een totaal gestoorde Belgische tourist met sleurhut voorkomen. Oef.
Hoe dan ook, de jaarlijkse poetsbeurt was in NL niet meer gelukt. Dat kom mooi hier, het is inmiddels weer fantastisch weer en met de auto koel in de schaduw en een koel biertje er bij is het goed poetsen!
Daarnaast heb ik de aanslagblokjes van het kofferdeksel maar eens vernieuwd. De oude waren na 28 jaar wel goed vertyft.
Dus verse er op.
Zo, in de bak met die ouwe meuk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En zo, vanaf enkele meters afstand, ziet de zaterdagmiddag-paintjob van de kleurenblinde Franse outdoor-spuiter Jean-Marie er nog best aardig uit hè?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Weer een half jaartje cabriolet lol (en weer) voorbij, dus tijd voor de winterstalling. Vandaag binnen gezet, accu er uit en een doekkie er over. Na de winter even een nieuwe oliedrukmeterzender er in, die ging vanmorgen raarrrrrr doen, en dan kan ie weer een zomer mee op pad.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste