Hoi allemaal ,
Wie weet of je makkelijk de H7 dimlicht linksvoor bij een Xsara II VTR kan vervangen ? Toen ik mn motorkap opendeed na het bestuderen van het instructieboekje , had ik het idee dat ze in het boekje een aantal stappen zijn vergeten…
Ook ben ik in het bezit van een stel zeer dikke vingers , dus dat gaat feest worden vrees ik.
Mochten jullie een tip hebben , dan hoor ik dat graag !!!!
Groetjes ,
Pieter
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik heb het bij de dealer laten doen, ze zijn met 10 a 15 min klaar
- CX 25 GTi Turbo 2
ZX-Cruiser schreef:Euh mijn dealer zei dat officiëel de voorbumper eraf moest
Maarja daar verdienen ze hun geld mee dus tegenwoordig
ik had het er ook ff over, aangezien ik dat ook gehoord had.
bij de C5 is dat wel de officieel manier.
bij de Xsara 2 gaat het nog netaan
- CX 25 GTi Turbo 2
M&M schreef:arjan_verkade schreef:
bij de Xsara 2 gaat het nog netaan
Bij een C5 gelukkig ook ...
het is ook de officieele manier de bumer verwijderen
maar ik gok dat je toch niet al te grote handen moet hebben, om het zonder bumper verwijderen te kunnen doen
Linksvoor is inderdaad lastig, dat blok van de ABS zit in de weg.
Ik heb het weleens vervangen zonder demontage van bumper of wat dan ook, is niet makkelijk en kleine handen/vingers zijn absoluut nodig.
Maar wat dat beteft wordt er bij het ontwerpen van zo’n auto slecht rekening gehouden met het vervangen van iets simpels als een lampje. Minpunten, vind ik persoonlijk!
Zijn maar weinig moderne auto’s te vinden waar wel gewoon rekening is gehouden met het feit dat lampjes soms stuk gaan…
ZX-Cruiser schreef:Of ze hebben het zo met opzet gemaakt..
...dat vermoeden heb ik ook wel eens.
De monteur die het bij mij deed had het over het losmaken van ABS-kabels. Die stekkers moesten er eerst uit voordat hij erbij kon…
Kijk ook een op: http://www.imcdb.org als je van auto’s en films houdt!
Ik heb gelukkig nog maar 1 keertje 2 stadslichtjes hoeven te vervangen, en dat was toch een gepiel! Resultaat was een aantal wondjes en schrammen op m’n handen!
Hoe hebben ze het zo krap kunnen maken… je gaat toch zeker niet de hele bumper eraf halen om lampen te kunnen vervangen??? Slecht is dat!
Hoi allemaal ,
Gisteren bij de dealer ff de H7-lamp laten vervangen , maar inderdaad moet dan de kabel vd ABS-regelunit losgehaald worden. Ondanks dat moest de monteur met veel gepriegel en gemopper de klus klaren.
Kosten : 8 euro…
Groetjes ,
Pieter
C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV