Goed bezig!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Penny Lane schreef:Ow ja, ik moet van de week (voor de volgende keer dat de boel los moet, want dat komt geheid een keer) eens een Hele Grote Slangklem organiseren om die hardyschijf van de cardanas mee samen te trekken. Als er maar één schroef op zo’n ding zit in plaats van twee
Hornbach verkoopt ze tot 160mm, 4 euro.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat is groot genoeg, die hardyschijf was meen ik diameter 90mm. Toch jammer dat de Hornbach niet om de hoek zit, maar goed. Maken we daar een keer een dagje uit van
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De lokale autoonderdelenboer verkoopt ze ook.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij jou zit niets om de hoek.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bij hem is de hoek
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Precies! Verder kun je niet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb ze bij Delftechniek (want die zit wél om de hoek) gehaald: twee ABA slangklemmen, een 87 - 112 en een 104 - 135. Daar zit wel een bij die het kan doen. €4,38 met z’n tweeën: daar kun je wel een keer een tooltje voor aanschaffen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo.
En met een datum eerste toelating op 8 maart 1974 zou dat dus, AFAIK, de laatste keer verplicht keuren geweest moeten zijn. Waarna we in principe natuurlijk gewoon op vrijwillige basis wél periodiek iemand naar die auto laten kijken, want als je er teveel zelf onder ligt ga je vanzelf dingen over het hoofd zien. Of ‘doen alsof je het niet gezien hebt’. En dat is niet altijd een goed ding…
Eén opmerking over een achterband met weinig profiel, maar die staan toch al op de rol om komende winter vernieuwd te worden. Verder had-ie teveel CO volgens de keurmeester en dat vind ik vreemd. Niet dat het niet kan, maar hij draait als een zonnetje en is met 1:12,5 nog tamelijk zuinig ook. Keurmeester heeft er meteen maar iets aan gedaan en ik kan aan het lopen van de motor horen dat ik dat ongedaan ga willen maken: nu loopt-ie niet meer echt fris. En dat was te verwachten… Ik weet eigenlijk niet op welke norm er gekeurd is, maar voor zover ik weet mag-ie 4,5% CO uitstoten en dat haalde het ding voor de keuring vrijwel zeker weten niet. Maar goed: hij is er niet op afgekeurd en de carburateur terugtrimmen naar ‘fris lopen’ is zo gebeurd, dus waar hebben we het over?
Anyway: de APK is erdoor, dan kan ik de tank van de 323i leeg gaan rijden en dat ding op bokken zetten om de achterkant van de bodem aan te pakken terwijl dit ouwe apparaat dan voor die zespitter invalt als dagelijks vervoer. Scheelt een boel georganiseer.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gefeliciteerd!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Gefeliciteerd!
(en die ellende had onze 205 ook: na de APK moesten we altijd weer terug om de afstelling van de carburateur weer goed te krijgen)
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat afstellen is ook alweer klaar. Vacuüm-meter op de poort van het spruitstuk, mengselschroef ietsje bijtrimmen, klaar. Hij stond er ook maar nét naast, ze hebben er eigenlijk zo goed als niks aan gedaan. Maar de auto had voordat de keuring werkelijk begon alweer een minuut of 20 stilgestaan na een korte warmrijperiode en dan is-ie alweer koud genoeg dat het ding eigenlijk te krap stationair draait (rond de 750 toeren waar 950-ish normaal is) en dat zou het alleen al kunnen verklaren.
Bovendien verdenk ik de vlotternaald al een poosje van matige werking en daar zou ook nog wel het een en ander mee te verklaren zijn. Revisiekitjes voor zo’n Solex 36-40PDSI zijn helemaal niet duur, dus dat ga ik komende winter maar eens een keer bestellen denk ik.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@Penny Lane, Even een zijstapje, als het mag. Ik heb mijn Ami op de vermogensbank van Burton gehad met als gevolg een fijner rijdende auto en alle waardes op orde. Misschien voor je BMW na de revisies een idee om de puntjes op de i te krijgen, zie https://www.speedcentre.nl/
Of ergens anders, natuurlijk.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik ben op zich prima tevreden over hoe die machine loopt en wat-ie verbruikt. Maar op zich is het wel leuk om dan een keer een voor/na meting te doen en mogelijk kan zo iemand ook nog iets met sproeierbezettingen en weet ik wat om dat torretje optimaal op modernere benzine te laten draaien.
Maar dat is dus inderdaad dan wel typisch een keer iets voor later
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zomaar in het wild naast een Fjord-blauwe 2002tii uit februari ‘75 kunnen parkeren, dat gebeurt niet meer alle dagen!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!