Dank voor het meedenken maar denk niet dat het in verschil van profieldiepte zit.
De melding komt namelijk steeds meteen na het starten van de auto, nog voordat er een meter mee gereden is en de auto de dag ervoor zonder storingsmelding weggezet is.
Het gaat nu echt van 6 ritten zonder storing, gevold door 4 ritten met storing, daarna 10 ritten zonder storing, et cetera.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Dat is duidelijke info:
Je sensoren worden twee keer getest: Als je het contact aanzet wordt getest of de sensoren aanwezig zijn en daarna tijden het rijden wordt gekeken of de signalen logisch zijn. Dat signaal is wisselspanning en dat kan beter tegen slechte contacten dan de gelijkstroom voor de aanwezigheidstest. Je zou de stekers onder de achterbank en de steker op de ESP module eens kunnen nakijken/schoonmaken.
Aan mijn C6 heb ik al een paar keer ABS sensor problemen (moeten) onderzoeken.
To err is human, not to err is divine.
Dank voor je uitleg, ik pak het op. Nu al weer een paar dagen zonder melding, rijdt toch wat rustiger zonder al die foutmeldingen en brandende lampjes
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Ik zou toch de accu eens laten nameten. En zit erde juiste in ?
Is de auto daar zo gevoelig voor? En wat is de juiste?
Starten gaat direct, heb niet de indruk dat de accu zwak is. Maar: meten = weten.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Hoe lang voordat hij in eco-mode gaat ? Als hij bij het minste of geringste in Eco mode gaat dan is de accu niet meer perfect.
Ik dacht dat er een L5 in hoort, die zijn 95 AH.
To err is human, not to err is divine.
Als ik via de VIN kijk bij een 2.7HDi uit 2007, staat in de uitrustings-gegevens van die auto:
ACCU >> ACCU L3 600 ONTLUCHTING +
Maar wanneer ik door klik naar de onderdeellisten van deze auto, staat daar:
12V-ACCU L5 950A - 95AH
- ACCU L3 600 ONTLUCHTING +
Hoe dat dan precies zit, snap ik even niet…..
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
NeufegliseThierry schreef:Is de auto daar zo gevoelig voor?
Veel moderne auto’s met veel electronica zijn daar erg gevoelig voor. Matige accu kan voor veel vreemde storingen zorgen.
JW schreef:
Hoe dat dan precies zit, snap ik even niet…..
Groet,
JW
Die L3 is alleen gebruikt in de Benzine V6, alle diesels hadden later zeker de L5.
Misschien heeft men in de eerste maanden de Diesels ook voorzien van een L3 en al snel ontdekt dat dat niet werkte.
To err is human, not to err is divine.
Welke C6 ik ook oproep via z’n VIN, een ES9A uit 2006, of een late 3.0 HDi, ze laten allemaal dezelfde plaatjes zien in de CitDB.
Met maar één artikelnummer:
5600 TK
12V-ACCU
L5 950A - 95AH
- ACCU L3 600 ONTLUCHTING +
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
In de CitDB staan alleen de “reparatie-onderdelen” niet wat er origineel in zat, voor zover ik weet. Ik heb even van de paar C6’en die ik ken de originele uitlevering bekeken, en daar staat allemaal L3, zelfs voor de 3.0HDI die je me laatste gegeven hebt, waarvan ik zeker weet dat hij met een L5 geleverd is. Waarom ? Misschien een typegoedkeuring gekregen met L3 vanwege het gewicht , wie zal het zeggen.
Ik heb al een paar keer een V6 es9 met een L3 gezien en die werkten goed, maar ook met een L5, die waren waarschijnlijk ook niet origineel gezien de leeftijd.
Voor de TS maakt dat niet uit: In zijn v6 HDI hoort een L5 om probleemloos te rijden.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jw, “het boek” heeft het bij Psa helaas vaak niet bij het juiste eind. Onlangs kwam ik daar weer eens achter, gelukkig was er een dealer die zei: leuk dat online gedoe maar een heleboel wijzigingen zijn online niet of niet correct doorgevoerd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat zal ongetwijfeld voorkomen, overal worden fouten gemaakt.
Maar om dat nou “vaak”, te noemen…
En voor mijn begrip: is wat daar staat fout?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Dank voor de verheldering, ehhh verwarring, ehhh, meedenken
Ik zal het in de gaten houden. Denk dat het met de ecomodus wel meevalt. Zit regelmatig nog 20-30 minuten in de auto na een ritje radio te luisteren, nog niet meegemaakt dat de ecomodus aanging. Zal van de week eens kijken wat voor accu er nu in zit.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.