Multiriemspanner bout Saxo 1.1 airco gaar en bout gezocht
Jeroendo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2022

Gepost: 28 juli 2022 02:59 AM

Beste allen,

Bij het proberen los te draaien van de riempspanner is de inbusbout helaas aan gort gegaan.
De garage wil dit wel aanpakken maar vraagt mij een nieuwe bout te leveren. Heeft iemand er 1 of weet dat dit een standaard bout is?

Hartelijk dank,
Jeroen

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 juli 2022 09:12 AM
  [ # 1 ]

Onderdeelnummer is 6913N6, maar het is een normale inbusbout M8x35.

De multiriemspanner zit er met 2 vast.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Jeroendo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2022

Gepost: 28 juli 2022 11:44 AM
  [ # 2 ]

Hartelijk dank, nog even als dubbelcheck; ik doel op de riemspanner van de multiriem, die airco en dynamo aandrijft, las jij het ook zo?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 juli 2022 12:04 PM
  [ # 3 ]

Yep. Een spanrol op een slede, die met 2 inbusbouten vastzit.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Jeroendo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 26-07-2022

Gepost: 28 juli 2022 12:20 PM
  [ # 4 ]

top, dank!

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 28 juli 2022 02:51 PM
  [ # 5 ]

Voordat Jeroendo naar de Gamma snelt voor zijn inbusbout: heeft die bout ook nog een bepaalde sterkte? Of mag het ieder pisbakstalen boutje zijn, als de maat maar klopt? Wink

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9408
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 28 juli 2022 03:15 PM
  [ # 6 ]

We hebben het hier over echte bouten, niet over pisbakkenijzer.

Dus minimaal kwaliteit 8.8, gewoon scoren bij een echte metaalwarenboer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook