ik had vanavond mijn voorruit gesproeid, en zag dat de linkersproeier te laag staat afgesteld.
Oke dat moeten we dan maar een keer bijstellen als dat lukt.
Ik zet daarna de kachel op 26 graden omdat ik met mijn stomme hoofd afgelopen maandag bij het testen van de auto bij de verkopende garage toen het lekker weer was deze niet getest had.
Afijn de kachel werd flink warm, alleen bij het inschakelen kwam er heel kort een stoomwolkje uit de ventilatiepoorten, leek net of dat na het omschakelen naar warm de lucht ergens anders vandaan komt en de ruitensproeiervloeistof verdampt was en in de cabine gespoten werd.
En het rook naar zoete (koel)vloeistof…. nee he
Ik heb de kachel even aan gelaten en de lucht verdween wel weer.
Kachel uitgezet op koud gezet en tot 2x toe met paar minuten tussenpozen weer vol op warm gezet, om te testen of er dan weer zo een zoetig stoom luchtje de cabine ingeblazen werd.
Dat was niet het geval, maar de voorruit is wel vettig nu.
Ik hoop niet dat dit een defecte kachelunit of zoiets dergelijks is.
Want dan heb ik een probleem, dan moet ik of terug naar de garage waar ik hem gekocht heb maandag, in de hoop op coulance of terugnemen van de auto. Omdat dit als ik het ergens gelezen heb een hele dure reparatie is.
Graag jullie mening en advies, ik zal dit de komende dagen als ik weer in de auto ga rijden nogmaals uittesten en hoop dat het dan kwam door het ruitensproeien…
Zo niet dan ga ik de verkopende garage bellen erover heb hem net 2 dagen zucht.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vette ruit, zoete lucht: kachelradiateur lek. Kan een groot of een klein lek zijn, maar lek is lek en om dat ding te vervangen moet het dashboard er ff uit. Al met al toch een dag werk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja daar was ik al bang voor…zo super stom dit van mijzelf ik test altijd alles… en nu deze keer niet omdat ik migrane aanval kreeg onderweg naar deze garage toe om de auto te bezichtigen en door het lekkere weer ben ik het vergeten te testen.
Nou ik ga morgen de garage waar ik hem gekocht heb bellen, ze waren toen zeer vriendelijk kijken of dat ze dat morgen ook nog zijn.
Mogelijk dat ze dit zelf ook niet wisten, deze wagen werd door hun verkocht namens een gepensioeneerde Citroen monteur die bij Citroen Splunder in Oud Beijerland werkte en deze wagen nieuw gekocht had en al die tijd gereden heeft.
Ik kan dit zelf niet repareren helaas.
Ik zal dan ook de genoemde garages die jullie doorgegeven hebben, bellen om te vragen wat de kosten hiervan zijn tegenwoordig.
Om een prijsindicatie te krijgen ervan…mocht de verkopende garage dat ook willen weten.
He wat een domper, en super stom van mijzelf natuurlijk!
ik weet dat dit vloeken in de kerk is
Bar leaks doet wonderen , het houd het bij mij al 10 jaar en 200.000 km uit .
thermosstaat los en direct in de slang na de radiator gieten .
succes
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Bar Leaks doet vooral géén wonderen voor de koelcapaciteit. Vroeger of later geeft het gebruik van dat soort lapmiddeltjes veel grotere ellende dan het oplost.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Aabenda schreef:ik weet dat dit vloeken in de kerk is ..
Inderdaad. Dat soort meuk/beunoplossingen zouden eigenlijk niet meer voorbij moeten komen op dit forum.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat zal allemaal wel , maar we zijn er ook om elkaar te helpen .
Het is een xantia met een straatwaarde van 2x niks .
en idd het dashboard moet er uit , veel werk .
ik hoop dat je garage het oplost voor je RN1969 .
de een stopt veel geld in zijn auto , de ander niet .
een ieder vrije keuze .
Ja soms helpt zo een middel goed en soms ook niet.
De Garage heeft mij gebeld moet volgende week woensdag de auto komen brengen en dan gaan ze het hopelijk repareren ze hadden het over 3 uur minimaal werk.
Ze bleven maar vragen of ik veel koelvloeistof verlies heb.
En ik bleef zeggen dat is minimaal, omdat zolang de kachel niet op een erg warme stand gezet wordt er geen zichtbaar stoom uit de ventilatieroosters komt, alleen lichtjes de bekende warme koelvloeistof geur.
Je ruikt het meteen iedere automonteur herkent deze lucht ook, is geen discussie over mogelijk.
Ik zal het ook opschrijven voor ze dat als ze het zelf willen testen, dat ze de auto warm moeten laten draaien, met de kachel op zijn koudste stand en dan overschakelen in 1 keer op de warmste stand, dan komt die stoomwolk eruit en de vette aanslag op de voorruit.
Afijn dit is in ieder geval alvast wat positief nieuws, effe duimen dat het helemaal positief gerepareerd wordt.
Dan kunnen we weer geruster rond rijden.
Alvast bedankt voor het meedenken wordt vervolgd.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
‘Minimaal 3 uur werk’ is m.i. toch nog een aardig krappe inschatting. Voordat je die kachelradiateur eruit kun halen ziet je interieur er ongeveer zo uit:
en tegen die tijd is ‘minimaal 3 uur werk’ echt wel op, zelfs als je de weg aardig weet bij het demonteren van het dashboard. En dan moet alles er ook nog weer in…
Houd die lekkage vooral scherp in de gaten: de temperatuur van je verwarming wordt luchtzijdig geregeld. Je hebt dus altijd doorstroming op je kachelradiateur, óók als de verwarming op ‘koud’ staat. Die koelvloeistofmeur is ook niet echt gezond voor jezelf om in te blijven zitten.
Gelukkig is het radiateurtje zelf geen duur onderdeel.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat ziet dat er uit zo zonder dashboard, wat een klus.
Ja die lucht is niet erg lekker nog gezond inderdaad.
3 uur werk minimaal, dat heb ik gehoord van de verkopende garage. Niet van de automonteur zelf dus misschien heeft die het verkeerd begrepen of doorgegeven aan mij.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat de verkopende partij het optimistisch inschat is wel logisch….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb dat “klusje” een paar keer mogen doen en ik durf te zeggen dat ik er best handig mee was. Minder dan 6 uur is mij echter nooit gelukt..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zie het probleem niet…..Hij heeft toch gelijk met MINIMAAL 3 uur : daar is geen woord van gelogen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Daar gaat het ook niet om. Die garagist liegt niet als-ie het over ‘minimaal 3 uur’ heeft, inderdaad. Maar de realiteit is dat er zomaar een dag werk in zit, kan ook twee worden. Dan kan TS daar vast een beetje rekening mee houden in de planning en/of de budgettering. En dan weet je ook waarom het goed gedaan moet worden: je wilt dit eigenlijk geen twee keer moeten doen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja ik hoor volgende week ook pas wanneer ik hem weer kan halen.
Hoef er niet op te wachten in ieder geval.
Met dank aan de verkopende garage die dacht dat de auto geheel in orde was, en deze verkocht voor een bekende automonteur.
Heeft deze er achteraan gezeten om dit op te lossen.
Chapeau
Voor dit soort reparaties kan je niet meer terecht bij Rene Spaan.
Aardige man verder, maar Xantia is te oud en als er wat afbreekt dan moet je onderdelen gaan zoeken.
En als de Xantia Airco heeft dan wil ik er al helemaal niet aan beginnen die tijd heb ik gehad, vertelde hij