Hallo ik ben Robert Noeken en sinds kort eigenaar van een 1999 Xantia 1.8 16v
Gekocht van de 1e eigenaar een Citroen monteur die nu met pensioen is.
Ik woon zelf in Den Haag, en ben op zoek naar een goede garage met Xantia kennis.
Voor het geval er iets gerepareerd moet worden waar je beter een ervaren monteur van dit soort wagens, aan kan laten sleutelen.
Mij Opa reed altijd vroeger in DS snoek of GSA wagens.
En heb zelf ook graag zo een wagen willen hebben.
Nooit van gekomen en nu wel in de vorm van de Xantia.
Ik hoop met jullie kennis en ervaringen er nog wat jaartjes mee te kunnen rondtoeren.
Voor mijn werk heb ik hem niet nodig.
Dus zal er wekelijks hoogtens 200 km gemiddeld mee rijden.
De distributie riem is in 2019 vervangen bij 219.000 km en er staat nu 230.000km + op.
Na hoeveel jaar moet deze weer vervangen worden?
Ik zag dat er wel al een vrij nieuwe aluminium radiateur in zit.
En alle onderhoudsbeurt kaarten terug tot 2000 zaten erbij.
En ook nog extea wieldoppen ruitenwissers en iets van koper kleurig gereedschap? In een zakje ik zal daar eens een foto van maken.
Geen idee wat of waar dat voor is.
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Db is elke 120k of 10 jaar …
Voor een garage , Nieuw-Vennep is niet al te ver ( Oldenhage )
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Dank je wel garage Oldenhage in Nieuw Vennep dus. Ik zal daar eens langs gaan, ik had wel garage van Bemmelen gevonden in Delft.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Of Civer in Voorschoten. Prima zaak met veel xantia ervaring.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Staat genoteerd Civer in Voorschoten keus genoeg lijkt het in Zuid-Holland, tnx
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik weet er ook nog wel een. Ik woon zelf in Den Haag en er zijn absoluut garagebedrijven in de regio die NIET aan mijn auto mogen komen. Indien geinteresseerd kun je een PM sturen.
ik had vanavond mijn voorruit gesproeid, en zag dat de linkersproeier te laag staat afgesteld.
Oke dat moeten we dan maar een keer bijstellen als dat lukt.
Ik zet daarna de kachel op 26 graden omdat ik met mijn stomme hoofd afgelopen maandag toen het lekker weer was deze niet getest had.
Afijn de kachel werd flink warm, alleen bij het inschakelen kwam er heel kort een stoomwolkje uit de ventilatiepoorten, leek net of dat na het omschakelen naar warm de lucht ergens anders vandaag komt en de ruitensproeiervloeistof verdampt was en in de cabine gespoten werd.
Ik heb de kachel even aan gelaten en de lucht verdween wel weer.
Kachel uitgezet op koud gezet een tot 2x toe met paar minuten tussenpozen weer vol op warm gezet, om te testen of er dan weer zo een zoetig stoom luchtje de cabine ingeblazen werd.
Dat was niet het geval, maar de voorruit is wel vettig nu.
Ik hoop niet dat dit een defecte kachelunit of zoiets dergelijks is.
Want dan heb ik een probleem, dan moet ik of terug naar de garage waar ik hem gekocht heb maandag, in de hoop op coulance of terugnemen van de auto. Omdat dit als ik het ergens gelezen heb een hele dure reparatie is.
Graag jullie mening en advies, ik zal dit de komende dagen als ik weer in de auto ga rijden nogmaals uittesten en hoop dat het dan kwam door de ruitensproeien…
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 27-08-2021
- Xantia 2.0i VSX
He bah, ik heb nog geen eens de kans gehad om je te feliciteren met je Xantia en je hebt er al pech mee. Zoals Waterman in het andere topic al zei, kachelradiateur lek. En dat is een tijdrovende klus.
Ja daar was ik al bang voor…zo super stom dit van mijzelf ik test altijd alles… en nu deze keer niet omdat ik migrane aanval kreeg onderweg naar deze garage toe om de auto te bezichtigen en door het lekkere weer ben ik het vergeten te testen.
Nou ik ga morgen de garage waar ik hem gekocht heb bellen, ze waren toen zeer vriendelijk kijken of dat ze dat morgen ook nog zijn.
Mogelijk dat ze dit zelf ook niet wisten, deze wagen werd door hun verkocht namens een gepensioeneerde Citroen monteur die bij Citroen Splunder in Oud Beijerland werkte en deze wagen nieuw gekocht had en al die tijd gereden heeft.
Ik kan dit zelf niet repareren helaas.
Ik zal dan ook de genoemde garages die jullie doorgegeven hebben, bellen om te vragen wat de kosten hiervan zijn tegenwoordig.
Om een prijsindicatie te krijgen ervan…mocht de verkopende garage dat ook willen weten.
He wat een domper, en super stom van mijzelf natuurlijk!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je wat met de verkoper kunnen regelen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De verkoper heeft meteen contact opgenomen met de Citroen Monteur waar deze auto van geweest is.
Hij kan niet geloven dat de kachel stuk is (plots).
Hij zei zet de kachel maar een paar dagen een paar keer lang aan, en ontvet je ramen goed en test het even uit.
Als de kachel lek is moet er vloeistof bij de passagierskant liggen etc etc.
Kort gezegd test het uit..oke ga ik doen en dan bel ik hem maandag wel weer, met het resultaat ervan.
Had wel alvast Civer gemaild voor een prijsopgave, dat was 800 euro incl materiaal etc.
Van Bemmelen ook gebeld in delft die was onaardig vroeg heel veel geld, en zei toen heel gemeen je kan beter een andere Xantia kopen voor dat geld.
Als je niet aan een Xantia wil werken dat is oke, maar meld dit dan op een normale manier…
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Heeft de xantia dan nog een kraan bij de kachel?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, een xantia heeft geen kachelkraan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat dacht ik ook, was bij de CX al zo. Dan maakt het dus niets uit of hij de kachel aan of uit zet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Inderdaad als de temperatuur op 18-20 graden staat heb ik geen stoom in de auto. Heb de wagen net en vandaag is pas de 3-4e keer dat ik er in rij, airco aan etc.
Gisteren zijn alle ramen ontvet en hele interieur schoongemaakt.
Heb keukenpapier glassex oude theedoek in de auto gelegd. En ga zondag de kachel testen als ik hem weer op 26 graden zet kijken wat er dan gebeurt.
In mijn andere auto maakt het niet of de airco aan staat of niet als je hem warmer zet.
Neem aan hier ook niet.
Heb nu 150 km gereden vloer passagiers kant is niet vochtig van koelvloeistof, zover ik kan voelen/vinden.
Zondag wordt de testdag dus ben benieuwd.