Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 26-08-2008
- AX 1.1 spot 5 deurs
RN1969 schreef:(..)
En het rook naar zoete (koel)vloeistof…. nee heIk heb de kachel even aan gelaten en de lucht verdween wel weer.
Kachel uitgezet op koud gezet en tot 2x toe met paar minuten tussenpozen weer vol op warm gezet, om te testen of er dan weer zo een zoetig stoom luchtje de cabine ingeblazen werd.
Dat was niet het geval, maar de voorruit is wel vettig nu.(..)
Het heeft er alle symptomen van..maar toch.. als ik dadelijk in het najaar weer de kachel aan moet doen in de auto.. na een hele zomerperiode op koud te hebben gestaan.. dan ruikt het de eerste meters ook een beetje vreemd.
De voetenbak is niet nat?
Dat had ik ook voetenbak niet nat, maar ben gaan voelen onder het dashboard aan die kant ter hoogte van de middentunnel en vond al snel een natte stroompje/druppels koelvloeistof roestig water aan mijn vingers zitten.
Dus het lekt op zeker wel alleen nog niet hard genoeg om de hele vloerbedekking zeiknat te maken.
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het is toch allang duidelijk wat er aan de hand is?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Precies: zoete lucht in het interieur en beslagen voorruit…......... conclusie dashboard (laten) demonteren.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Zeker duidelijk wat het is. Maar nu op op zeker voor de herstellende partij
Ben ik nu echt de enige die wacht hoe e.e.a. is afgelopen? Of heb ik iets gemist?
airfryer=luchtbakker.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zag die auto te koop staan, hier op Cifo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Kan kloppen. Als TS ‘m te koop aanbiedt in de markt blijft de advertentie ook zichtbaar, omdat adverteren op dit forum uitsluitend daarlangs gaat
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
bibberkip schreef:Ben ik nu echt de enige die wacht hoe e.e.a. is afgelopen? Of heb ik iets gemist?
Ah sorry ik was de reparatie aan het uittesten sinds vorige week donderdag toen ik hem weer kon ophalen.
Tot dusver geen lekkages meer gehad.
Ondertussen nog nieuwe H1 lamp erin gezet aan 1 kant was deze defect gegaan.
Ruitensproeier aan bestuurderskant doorgeblazen, omdat de slang die aan motorkap vast zat eraf geblazen was, omdat waarschijnlijk deze nozzles wat verstopt zaten.
Meteen maar een custom aanpassing gemaakt dat als deze slang ooit eens weer van de motorkap aansluiting los schiet dat deze dan niet meer in het voorscherm kan vallen, maar keurig blijft hangen aan de motorkap.
Scheelt weer hengelen met een ijzerdraadje om er bij te kunnen komen.
En inderdaad sproeit nu weer zoals het hoort.
Binnenste wielkast waar de ruitensproeier tank zit losgemaakt, en alles voor de zekerheid na gelopen.
En een halve pot aarde (compost) uit de lage punt van het scherm (kant van de deur) waar je niet helemaal met je grote hand in kan, alles eruit gelepeld tot dat 90% eruit was.
Dat was/is echt zo een plek waar blaadjes zich in kunnen verzamelen etc.