hallo,
ik heb reeds effe het probleem dat de olie er langs mijn pijlstik komt uitgelopen. ik denk dat er in de carter teveel druk zit. In de garage hebben ze de olie en bijhorende slangen schoon gemaakt maar het probleem blijft zich voordoen. Nu in de garage zeggen ze mij dat het vanalles kan zijn, ook door bvb de cilinderkoppakking, maar mijn olie heeft nog geen mayonaise kleur dus ik denk niet dat die stuk is. Weet iemand raad?Want binnen de kortste keren ben ik al mijn olie verloren ...
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Geen verstopte carterventilatie slang? Anders komt het gevaar ‘koppakking’ wel heel dicht bij….
Test
Ik begrijp dat de gehele carterventilatie is gereinigd?
Dan kan het best zijn dat of de koppakking stuk is of de motor minder wordt, maar met een km stand van 120.000 lijkt me dat sterk..
Emiel
wat voor een motor heb je ???
koppaking zal niet snel eruit springen, eerder je keerringen die het als eerste begeven.
Vaak ligt het aan het verstopte “staalwol” filter in je vuldop en vulpot. slangen allemaal goed schoonmaken en doorspoelen. dan is je probleem voorbij.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
mja alles opgelost, olie spuit niet meer, slangen zaten vol mayonaise ...
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dabeatisflo schreef:mja alles opgelost, olie spuit niet meer, slangen zaten vol mayonaise ...
Apart. Volgens jou openingsmail had de garage alle slangen schoongemaakt…
olievuldop-condens-problemen bx 1.6i
bewijst dus veel dat je nooit op garages mag betrouwen. ze hebben daar wat ontvetter ingespoten waarschijnlijk maar daarmee reinig je maar 1/10 van heel de zooi….
ik heb de 2 metalen gaasfilters eruitgehaald wegens teveel condensvorming op dat gaas. kan toch gene kwaad hoop ik?
nu vraag ik me wel af waarom er olie loopt via de slang op het kleppendeksel naar de slang beneden op de carter? ik nam die slang eraf en ik zag dat er olie inzit, mooi donkerbruin welliswaar, waar wat is de bedoleing hiervan?ik dacht dat dat enkel diende voor ‘gassen van olie’? of spat die olie zo erg dat het via de die slang terug de carter inloopt.
en waarom ruikt mijn olievuldop naar benzine? er loopt ene leiding naar de carbu, maar staat die in contact met de beznine?
help, ik kan er nergens een uitgebreide werking van vinden….olkie
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
dus komen daar aleen dampen uit die je eigenlijk gewoon in de lucht mag laten gaan ook? aan alle slangen een ontluchtingsfilterje hangen en dan heb je nooit meer last van die mayonaise denk ik? domme kutconstructie van citroen vind ik, en dan nog een olievuldop los van de blok, ik vin het wat ver gezocht. hebben de diesels ook die constructie?
voorlopig geen last meer van spuitende olie.
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Re: olievuldop-condens-problemen bx 1.6i
dabeatisflo schreef:bewijst dus veel dat je nooit op garages mag betrouwen. ze hebben daar wat ontvetter ingespoten waarschijnlijk maar daarmee reinig je maar 1/10 van heel de zooi….
Ik mag toch hopen dat het geen dealer of Citroen specialist is geweest die zulk soort prutswerk heeft afgeleverd. Hopelijk heeft het je niet teveel geld gekost, anders zou ik toch verhaal gaan halen bij die garage.
dabeatisflo schreef:dus komen daar aleen dampen uit die je eigenlijk gewoon in de lucht mag laten gaan ook? aan alle slangen een ontluchtingsfilterje hangen en dan heb je nooit meer last van die mayonaise denk ik? domme kutconstructie van citroen vind ik, en dan nog een olievuldop los van de blok, ik vin het wat ver gezocht. hebben de diesels ook die constructie?
voorlopig geen last meer van spuitende olie.
Dat is niet toegestaan; open carterventilatie voldoet niet aan de milieu-eisen en doet dat al heel lang niet. Het idee is dat alle damp wordt afgezogen.
Diesels hebben een vergelijkbare constructie, alleen is daar de vulbuis van hard kunststof en zit onderaan vast tegen het blok. Maar evenmin is de carterventilatie open.
Ich bin ein Breaker
Re: olievuldop-condens-problemen bx 1.6i
ZX1.4i schreef:dabeatisflo schreef:bewijst dus veel dat je nooit op garages mag betrouwen. ze hebben daar wat ontvetter ingespoten waarschijnlijk maar daarmee reinig je maar 1/10 van heel de zooi….
Ik mag toch hopen dat het geen dealer of Citroen specialist is geweest die zulk soort prutswerk heeft afgeleverd. Hopelijk heeft het je niet teveel geld gekost, anders zou ik toch verhaal gaan halen bij die garage.
in de garage waren ze verbaasd, het was een echte citroen dealer en ze hadden alles schoongemaakt ... en ze snapten het niet. nu maak je mij niet wijs dat op 2 weken tijd heel je filter terug verstopt ....
straf dat ze bij citroen ook niet op de hoogte zijn dat het handiger is dat je alle gaas eruithaalt en dan al een pak minder last hebt, wat ik dus heb gedaan ...
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
karel schreef:dabeatisflo schreef:dus komen daar aleen dampen uit die je eigenlijk gewoon in de lucht mag laten gaan ook? aan alle slangen een ontluchtingsfilterje hangen en dan heb je nooit meer last van die mayonaise denk ik? domme kutconstructie van citroen vind ik, en dan nog een olievuldop los van de blok, ik vin het wat ver gezocht. hebben de diesels ook die constructie?
voorlopig geen last meer van spuitende olie.
Dat is niet toegestaan; open carterventilatie voldoet niet aan de milieu-eisen en doet dat al heel lang niet. Het idee is dat alle damp wordt afgezogen.
Diesels hebben een vergelijkbare constructie, alleen is daar de vulbuis van hard kunststof en zit onderaan vast tegen het blok. Maar evenmin is de carterventilatie open.
niet toegetsaan maar wel een betere oplossing? wat doen andere wagens ermee? hoe lossen die dan probleem op?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht