Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens mij is er ook nog een BX-groep op Feestboek.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hilko16TZI schreef:Via een kort lijntje uitgevonden dat de BX Club er voor 99,9% zeker niet een heeft.
Dank je wel voor het uitzoeken! Vooral ook omdat men op de website zegt even geen aanvragen te behandelen.
Het is een 5-bak, maar volgens mij is ook dat iets wat je over kunt zetten wanneer je een 4-bak aantreft.
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Omdat bij dit blok motor en bak 1 geheel zijn maak je niet zomaar van een 4-bak een 5-bak en omgekeerd.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kortom, je hebt dus dus een 1400 motor nodig met 5-bak uit een Bx, een 205, een Visa of een C15E. Als de motor niet uit een BX komt zul wat zaken moeten gaan overbouwen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Of een R14. En Talbot Samba en P104.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Benfatto schreef:.....
VIN = vf7xbxd0029xd4411 volgens mij past iedere XY, en zijn de verdere letter 150 C/F/J alleen verwijzingen naar het type carburateur of het al dan niet hebben van een katalysator, of niet soms?
Via die VIN krijg ik bij Service.Citroën: “Onbekende auto”.
Vraag dus: is die VIN helemaal correct?
Als dat zo is, kun je dan de ORGA/OPR vinden? Langs die weg kan ik ook het eea opzoeken.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René Jongejan schreef:Of een R14. En Talbot Samba en P104.
Met die R14 en P104 moet je goed uitkijken, deze hebben vanwege generatieverschillen met de bx andere spanners op de distributie. De deksels kunnen dan anders zijn en dat zou kunnen betekenen dat je het deksel van de bx motor niet kunt overzetten. Ik zou dus echt proberen om een motor te zoeken van een min of meer gelijk bouwjaar dan de eigen BX.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels.
Die tweede ziet er goed uit!
Heb nu op Leboncoin toch een zestal XY motoren gevonden uit Peugeot 205’s. Moet zeggen de prijzen vallen heel erg mee, 200 euro of minder, maar die Fransen…. Gooien gewoon de hoorn op de haak wanneer ze horen dat je buitenlander bent, zelfs al doe je nog zo je best.
Tevens een motor gevonden in Madrid. We maken vorderingen
De motor in Madrid was van een Visa met een 4-bak, helaas, maar ik heb in Frankrijk eentje gevonden uit een 205. Zelfs met verzending nog goedkoper dan die in Spanje. Het zal wel even duren voordat ‘ie hier is.
Overigens, er rijden veel Citroën’s rond in Spanje en ik ben twee uur rijden van de fabriek in Vigo. voornamelijk diesel dus motorisch voor mij niet interessant. Maar voor overige onderdelen is van alles verkrijgbaar voor veel minder dan in Nederland en in goede conditie, minder roest.
Maak een rondje op Milanuncios, een goudmijn!
Het heeft een tijd geduurd, maar maandagmiddag kwam het nieuwe blok aan, en vrijdagmorgen was alles klaar. De monteur had het in 13 uur vervangen! Ik had graag meegeholpen, maar de Spaanse arbeidsinspectie is nogal extremistisch, zelfs een eigenaar die meehelpt kan leiden tot een boete.
Goed, alles werkt, behalve de radiator ventilator. Plus er zijn wat losse kabels waarvan we niet weten waarvoor ze dienen. Nu heb ik nauwelijks gereedschap bij de hand, de monteur is met vakantie, maar ik dacht dit wel even te kunnen doen. Alleen de bedrading van de ventilator loopt onnavolgbaar door de bumper. Hoe loopt dit? Zit het aan een sensor met een relay?
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 07-05-2017
- BX Sport 1.9 159B
- C5 Tourer 2.0-16v Exclusive
- C5 Break 2.0-16v Exclusive
- Berlingo 1.5 BlueHDi 75 S&S
JW schreef:Benfatto schreef:.....
VIN = vf7xbxd0029xd4411 volgens mij past iedere XY, en zijn de verdere letter 150 C/F/J alleen verwijzingen naar het type carburateur of het al dan niet hebben van een katalysator, of niet soms?
Via die VIN krijg ik bij Service.Citroën: “Onbekende auto”.
Vraag dus: is die VIN helemaal correct?
Als dat zo is, kun je dan de ORGA/OPR vinden? Langs die weg kan ik ook het eea opzoeken.Groet,
JW
bx’en zijn niet meer op te zoeken op VIN Citroën heeft alle bx documentatie “bij elkaar gegooid”
want als het nog wel op VIN te zoeken was zou het restaureren van mijn bx een stuk makkelijker maken
C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
De laatste foto (met de bruine stekker en 3 draden) is de bdp sensor.
Als de auto gewoon loopt heeft de injectiecomputer die kennelijk niet nodig.
In dit geval wordt hij gebruikt als diagnosestekker, voor het afstellen van de ontsteking.
Misschien een open deur:
Zit de stekker van de ventilator aangesloten?
Zit de stekker van de thermoschakelaar in de radiateur aangesloten?
Wordt de motor te warm? (ventilator schakelt alleen aan als de motortemperatuur erg hoog is)
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bruine stekker is diagnose, gaat idd nergens op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
H@ns schreef:De laatste foto (met de bruine stekker en 3 draden) is de bdp sensor.
Als de auto gewoon loopt heeft de injectiecomputer die kennelijk niet nodig.
In dit geval wordt hij gebruikt als diagnosestekker, voor het afstellen van de ontsteking.Misschien een open deur:
Zit de stekker van de ventilator aangesloten?
Zit de stekker van de thermoschakelaar in de radiateur aangesloten?
Wordt de motor te warm? (ventilator schakelt alleen aan als de motortemperatuur erg hoog is)
Open deuren controleren is niet gek. Ik ben een Lada Niva gewend, mechanische ventilator direct op de motor en simpelweg een grote radiateur
Heb het probleem gevonden: een kapotte thermostaat sensor. Deze heb ik even tijdelijk gebrugt, en ventilator werkt gewoon. Eigenlijk heb je voor warme landen helemaal geen sensor nodig.
Mooi dat die bruine kabel is opgehelderd. Dan zit er nog alleen een los kabeltje bij de linker koplamp.
Dank voor de hulp!