Eerst draaide de ventilator alleen op de hoogste stand, maar nu is de ventilator er helemaal mee opgehouden. Gaat om een berlingo uit 2010. Het eerste probleem is die weerstand begrijp ik. Nu zegt de garage dat de ventilatormotor kapot is. Ze hebben nog niet gekeken. Totale kosten: 800 euro. Mijn vraag: kan het iets anders zijn dan de motor?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gaat het om de motor van de interieurverwarming, of die van de motorkoeling?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het gaat om de motor voor het interieur. Dank voor je reactie!
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Is het een volledig automatische Climate control of een handbediende airco?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Het is een “gewone” airco, niet automatisch. Dus die weerstand was kapot zodat hij alleen op de hoogste stand werkte. Zou het kunnen dat die weerstand er nu helemaal mee opgehouden is? En dat dit de reden is dat hij nu “niets” meer doet?
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die weerstand had je dus nog niet vervangen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Klopt, had ik nog niet vervangen!
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Meten = weten natuurlijk, maar die weerstand daar zou ik zelf ook mee beginnen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Ik ben daar niet erg handig in, maar ik heb met de garage afgesproken dat ze daar mee beginnen….
Dank voor je reactie in elk geval….
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Je zou ook de zekeringen nog kunnen controleren. Dat lost het probleem van altijd op de hoogste snelheid blazen niet, maar je sluit wel uit of het in de motor zit.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dank voor je tip!!
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vraag aan je garage of ze de fan rechtstreeks op 12V willen aansluiten. Dan weet je in ieder geval of de motor daarvan nog goed is.
Een fatsoelijke garage weet wel welke aansluitingen in de stekker hij dan moet gebruiken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ga ik doen! Dank…
Inmiddels heb ik de auto naar Kwikfit gebracht voor reparatie. Problemen…: ze constateren geen stroom op de nieuwe weerstand een ventilator motor. Ze zijn er wel achter dat als de AC aanstaat er enige stroom komt op de ventilator motor. Ze zijn er niet uitgekomen! Ze hebben me aangeboden om de ingebouwde onderdelen tegen kostprijs te rekenen en een Citroen garage het probleem te laten oplossen. Gebeld met een Citroen garage. Ik ga hem brengen en ze brengen 120 euro per uur in rekening met een max van twee uur om de oorzaak te vinden. Heeft iemand een idee? Gaat het in de richting van modules, printplaten? Zou er nog hoop zijn dat het op te lossen is?
Dus weerstand én ventilator motor zijn nu vervangen
..
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Waren ze ook daadwerkelijk allebei stuk? Klinkt een beetje als, we vervangen beide dan weten we het zeker…..throwing parts at the problemen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*