Even uit mijn hoofd hebben de latere cilinders net 1 stukje schroefdraad meer.
De maat is verder hetzelfde.
Dat maakt de kans op lekken een stuk minder.
De jongens van Citrotech kunnen je daar meer over vertellen en de cilinders eventueel ook reviseren.
Dan weet je in ieder geval dat het goed gebeurt…
Dank H@ns
Zal ze eerst eens open schroeven.
Kijken wat de staat is na al die jaren.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Inmiddels beide bollen eraf gekregen. De werkwijze is uiteindelijk met beitel en hamer gegaan. Nu op naar volgende uitdaging en dat is de demontage van de veercilinders. M5 boutjes gelost en de driehoek opsluitplaatjes maar ze zitten goed vast in de carroserie. Tips zijn welkom.
Daarnaast weet iemand de lengte van de retourslangetjes van de hoogteregelaars. Ik heb ze proberen te behouden maar ze braken uiteindelijk toch nog aan de voorzijde onderin.
Inmiddels een aardig bestellijstje met nieuwe delen.
Heeft iemand nog 2 tal veerbolverlengers aan voorzijde anders nog een even bezoekje brengen aan de club.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat wil je met 2 veerbolverlengers? Veercilinders: plaatje los, dan moet de cilinder al los in de behuizing zitten. Zo nee, voorzichtig lostikken. Daarna kwartslag draaien en je pakt hem er zo uit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Verlengers zijn voor de voorzijde. Daar zat er eentje op aan een kant. Leek mij origineel.
Ga poging wagen. Al voorzichtig met blokje hout maar zat nog nauwelijks tot geen beweging in.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43285
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Er hoort alleen links een verlenger. Niet rechts!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah oke. Weer wat geleerd. Deze zat inderdaad links aan bestuurderskant.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Veercilinders lieten zich niet eenvoudig lossen maar met verme klappen met de veerbol weer gemonteerd kwamen ze dan toch los.
Schoonmaken, behandelen en de gerevisseerde delen weer terug monteren.
Nog 1 pinnetje uitboren uit de draagarm dan kan dat ook weer op originele manier terug gezet worden.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Doe dat voorzichtig. Dat pinnetje is van verenstaal en harder dan sommige boortjes die dan liever het zachtere lichtmetaal van de draagarm opzoeken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Mogelijk is een slagpen een betere optie.
Citroen rolls better then a Rolls!!
jantje1948 schreef:Doe dat voorzichtig. Dat pinnetje is van verenstaal en harder dan sommige boortjes die dan liever het zachtere lichtmetaal van de draagarm opzoeken.
Been there tried that…
Is nog lastig om een slagpen te vinden die dun en sterk genoeg is.
Misschien helpt het om er eerst eens een paar keer rustyco in te druppelen en lang laten inwerken…
Succes in ieder geval!
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
H@ns schreef:Is nog lastig om een slagpen te vinden die dun en sterk genoeg is.
Het is mij eens gelukt met een vlak geslepen staalspijker.
En vooraf de boel eerst even lekker warm stoken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Handige tips heren.
Deze break zit vol met uitdagingen dus deze zal ook wel weer lukken
Citroen rolls better then a Rolls!!
Nog even over dat warm stoken, als het erg warm wordt, (hangt natuurlijk van de brander af) verandert dat de materiaaleigenschappen van de draagarm niet?
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb het over warm stoken, m.b.v. een propaanbrander o.i.d.
En niet heet, met acetyleen&zuurstof;.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986