Dat weet ik niet, maar waar het om gaat is dat het probleem nog niet opgelost is. Waar zou de oorzaak kunnen liggen als de weerstand en de ventilator motor beide zijn vervangen?
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat is dus precies wat ik bedoel met mijn vorige post. Er is geen diagnose gedaan en met onderdelen naar het probleem gegooid, ik zou hier mee terug gaan naar de garage.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Kwikfit is er niet uitgekomen. Ik kan hem nu naar een Citroën garage brengen hier (Noteboom) die tegen uurtarief een poging gaat doen om de oorzaak te achterhalen. (Max 2 uur à 120 euro). Maar mijn vraag is: heeft iemand op dit forum een idee wat dan de oorzaak zou kunnen zijn….elektronica? Dus de ventilator draaide eerst alleen op stand 4 en hield er toen helemaal mee op. Kwikfit zegt dat als de ac wordt aangezet er “wat” stroom op de ventilator komt, maar te weinig om hem te laten draaien…er zijn nooit reparaties aan de elektronica gedaan.
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Kwilfit is dus echt een zaak waar je weg moet blijven om een probleem op te lossen.
Eerst uitlezen met lexia/diagbox, de diagnosetool voor peugeot en citroen. Dan kunnen ook aparte componenten getest worden.
Ik ben bang dat je geld hebt weggegooid bij de kwikflut.
Als je aangeeft waar je woont is er misschien een forumlid in de buurt met lexia/diagbox op z’n laptop.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dank voor je reactie! Ik woon in Rotterdam, Katendrecht. Ik houd me aanbevolen voor iemand die zou kunnen helpen!
En de vraag blijft: valt het te repareren, anders is de auto, die als een zonnetje loopt, total loss. Die ventilator moet het voor de apk gewoon doen….
Dit lees ik op de site: “problemcar”:
Kachelventilator werkt niet.
Alle zekering zijn goed (als het schema klopt welke zekering erbij horen?!)
Voeding op motor ontbreekt.
Als er plus opgezet wordt werkt alles (ook regeling) weer.
Komt de voeding rechtstreeks uit de BSI of de BSM of zit er nog een los relais tussen??
Ik heb nu twee auto’s met hetzelfde probleem.
En het antwoord: Via info’rapid C5HW010QQ0 === bundel set 9678290180 van citroen.
Relais was inderdaad verbrand.
Zou dat met mijn Berlingo het probleem zijn?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zomerzon schreef:En de vraag blijft: valt het te repareren, anders is de auto, die als een zonnetje loopt, total loss. Die ventilator moet het voor de apk gewoon doen….
Natuurlijk valt het te maken, alleen niet door een prutsbedrijf als kwikfit. Dit is werk voor een Citroëndealer of specialist.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank voor je reactie, geeft me weer hoop!
Nog even afwachten….
Was dus inderdaad dat relais….het werkt weer!
Totaal aantal Berichten: 10259
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Een zucht van verlichting dus….Mooi!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.