2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
DSpecial HD regelaar constant aan het werk
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 24 augustus 2022 10:18 AM
  [ # 16 ]

Ik zou om te beginnen de achterste hoogteregelaar verdenken.
En nog iets: Achter inzakken bij het remmen duidt zoals gezegd op teveel ruimte tussen remschoenen en -trommel.
Het “naar buiten draaien” van de zeskanten aan de buitenzijde is niet voldoende.
Het afstellen van die schoenen is niet ieders werk. Is daar niet een DS-TT filmpje over?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 augustus 2022 10:38 AM
  [ # 17 ]

Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Als de remschoenen eenmaal correct gemonteerd zijn kun je de speling vanwege slijtage wegnemen met alleen de zeskanten aan de achterkant.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 augustus 2022 11:48 AM
  [ # 18 ]

Het kan nog steeds de hoogte regelaar zijn als ook de veercylinders aangezien het gedrag veranderd in standje “1 hoger”. De as van de hoogte regelaar sluit nu mogelijk wel af OF de zuigers in de veercylindrs dichten nu wel af doordat die een stukje verder uitgeschoven zijn.

Je kan in rijstand de ijzeren retourleiding eraf nemen om te kijken wat daar uit de hoogteregelaar komt…

Het kan ook nog steeds de hoofdremcylinder/klep ziijn omdat de veerdruk direct op die klep staat. Als die klep lekt ( en dat doen ze vaak) zakt de auto ook. om dit uit te sluiten dop je de 3 weg richting remklep af en test je opnieuw.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
András
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 19-03-2021

- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 24 augustus 2022 12:04 PM
  [ # 19 ]

ik dacht ook aan de achterste hoogteregelaar aangezien het één standje hoger beter gaat maar de gespannen lekzakken?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 augustus 2022 12:52 PM
  [ # 20 ]

Laat hem eens helemaal zakken en dan de lekzakken zoveel mogelijk leegknijpen.
Daarna in de gaten houden hoe lang het duurt voordat ze weer helemaal vol zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 augustus 2022 02:10 PM
  [ # 21 ]

Of je haalt de lekzak er ff af en kijkt wat er tussen uit de cylinder lekt…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 24 augustus 2022 06:22 PM
  [ # 22 ]

Bedankt voor het meedenken en jullie adviezen. Wordt bijzonder gewaardeerd.
Ik denk nu als eerste aan een slangetje aan de retour van de uitgeknepen lekzak en dan kijken wat er uit komt in tijd/hoeveelheid en dat in de rijstand met lopende motor. Weet iemand hoeveel lekkage “normaal” is?
In het DSTT filmpje wordt wel deze test optie maar geen concrete hoeveelheid genoemd.

De testen van Bogaard77 (waarvoor dank) ga ik uitvoeren als bovenstaande het probleem niet is.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 augustus 2022 07:10 AM
  [ # 23 ]

Er mag best een drupje uit komen elke 5 seconden of zoiets

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 25 augustus 2022 08:56 AM
  [ # 24 ]
jantje1948 schreef:

Als de remschoenen eenmaal correct gemonteerd zijn .....

Dat is nou precies wat ik zei: Als dat niet correct gebeurd is (niet ieders werk) dan heb je een probleem.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 25 augustus 2022 09:39 AM
  [ # 25 ]

Even geprobeerd. Lekzak leeg. Starten in rijhoogte. Lekzak in 30 seconden gevuld. Lijkt mij meer dan een druppel in 5 seconden. Ik denk dat ik een setje keringen voor de veercilinders ga bestellen.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 augustus 2022 10:14 AM
  [ # 26 ]

Met alleen nieuwe afdichtingen ben je er niet:

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/180845/P1815

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 25 augustus 2022 05:30 PM
  [ # 27 ]

Dank voor de tip. Ik heb de shop van Citrotech maar even bezocht Wink
Geen idee hoelang de huidige er al onderzitten.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 26 augustus 2022 03:42 PM
  [ # 28 ]

Vandaag de veercilinders (nieuwe) eronder gesleuteld. Hij rijdt nu strak, zakt en zoekt achter niet meer. Dank voor alle tips.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2283
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 26 augustus 2022 03:49 PM
  [ # 29 ]

Je hebt het nu over remcilinders.
Klopt dat, of is het een verschrijving en bedoel je veercilinders?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 26 augustus 2022 04:02 PM
  [ # 30 ]

Jw, goed gezien. Ik heb wat teveel LHM binnengekregen, denk ik. Heb mijn post aangepast Wink
Na ruim 30 minuten nog steeds druk achter.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook