Ik heb een Citroën Jumper uit 1995 die liefde vol is verbouwd tot campertje.
Na het overlijden van mijn vader, 4 jaar geleden, heb ik de zorg over dit klein nood overgenomen.
Dus naast dat mijn vrouw en ik intens genieten van ons rijdend geluk .. heeft het ook een emotionele lading.
Met andere woorden .. er is mij veel aan gelegen dit campertje in bruikbare conditie te houden.
Dit is financieel best een uitdaging .. maar het gaat
Nu is een diesel uit 1995 .. niet het meest geliefde voertuig tegenwoordig .. zeker in binnensteden worden wij vaak weggejaagd terwijl hij elk jaar zonder problemen door de keuring komt.
Daarom hebben wij het plan opgevat om te onderzoeken of ombouwen naar benzine / LPG een optie is .. en hoeveel dat dan zou gaan kosten.
Wie kan mij in de richting van een eerlijke kennisdrager wijzen?
Let wel .. dit is geen directe opdracht wij zullen eerst flink moeten gaan sparen verwacht ik
Dus ik ben echt alleen maar op zoek naar een richtprijs van zo’n operatie.
Hopelijk kan iemand mij op dit forum ons helpen !
met vriendelijke groeten
Arnold de Gans
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als die bus een camper-kenteken heeft wordt je NL uit de meeste steden nog niet weggejaagd. Nog niet tenminste.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Valt toch wel mee, dat wegjagen? Alleen in de grote steden zijn ze nog niet zo’n fan van diesels. En meestal zoek je toch juist de natuur op met een camper?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Als je gaat ombouwen naar benzine/lpg heb je over enkele jaren waarschijnlijk weer hetzelfde probleem. De norm schuift namelijk steeds verder op. En het duurt nog lang voordat je camper klassiek is (voor wat dat in de toekomst waard is). Als je kiest voor ombouw zou ik de schoonst mogelijke norm in laten bouwen en die op het kenteken laten zetten. Je kunt ook eens kijken naar elektrisch, maar dat zal wel erg duur zijn en is in de natuur niet echt praktisch.
Ik zou daarom zelf kiezen voor het (ver)mijden van steden, genieten van rust en ruimte en sparend-voor-later de kat uit de boom kijken.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Heren,
De topicstarter vraagt niet waar hij het beste met zijn camper kan verblijven! Hij wil een inschatting van de kosten van ombouw van diesel naar benzine/ LPG.
Ik denk dat je een compleet motorblok met bijbehorende elektronica en bekabeling voor nog geen €1.000,- op de kop tikt. Oude er uit en nieuwe er in moet ook binnen twee dagen kunnen. Ik zou bij die klus meteen de koppeling vervangen.
Als je dat laat uitvoeren dan zit je ongeveer rond de €2.000,-
Vervolgens moet nog de motorelektronica op de rest in de auto worden aangesloten en aangemeld. Hoeveel werk dat is en waar je dan tegenaan loopt, weet ik niet.
Dus ik denk dat je met een goede, betaalbare monteur een eind komt met €4.000.
Wim,
Disciplus Simplex
wimb schreef:Heren,
>> KNIP <<
Dus ik denk dat je met een goede, betaalbare monteur een eind komt met €4.000.
Dank je Winmb,
Dat valt mij serieus mee ...
Had het veel duurder ingeschat .. dat maakt het een stuk bereikbaarder in mijn hoofd
Super fijn…
Ps .. iedereen bedankt voor de vriendelijke suggesties
Point of interest ..
In Londen kan ik dus met mijn campertje voor zover ik nu kon nagaan bijvoorbeeld niet naar de daar gelegen Caravan and camperclub camping gaan vanwege mijn diesel motor. Daar wilde wij een paar daagjes gaan staan om wat musea te bezoeken, voordat wij meer richting Wales meanderen…
De camper is inderdaad zoals jullie terecht aangeven juist om stedelijke gebieden te kunnen ontwijken en meer van de wereld te zien. Maar in dit geval .. hebben wij onze plannetjes iets aangepast.
Totaal aantal Berichten: 25586
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je een benzine ding met achterschade op de kop kan tikken heb je ook alle extra benzine dingen zoals de tank en vulpijp enz.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Als je een benzine ding met achterschade op de kop kan tikken heb je ook alle extra benzine dingen zoals de tank en vulpijp enz.
Hoi bogaard77,
Die redenatie kan ik volgen..
Maar mijn netwerk nog persoonlijke kennis reikt helaas niet zo ver en zal dus richting een reguliere garage moeten gaan kijken ...
Ik heb op de prognose van Wimb daarom al 20% extra gegooid en ga voorlopig maar even sparen.
Ik vreesde al voor een geschat bedrag van rond de 10 duizend dus de helft daarvan als ruime schatting is een blij makende gedachte.