4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De Peugeot 106 Sport 1.1 van Lucas: VERKOCHT
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 07 juli 2022 08:47 PM
  [ # 46 ]

Ik heb even in de facturen gezocht, de koppeling is ongeveer 7 jaar en 70.000km geleden vervangen. Dat er nergens een merk(teken) op staat doet ook vermoeden dat het geen al te beste set is geweest. Ik vermoed een mix tussen veel korte stukjes, een goedkope koppelingsset, beginnend bestuurder en liefdeloze montage.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 juli 2022 07:55 PM
  [ # 47 ]

De 106 is inmiddels aardig op orde. Hij loopt stationair voor een monopoint TU nu ook echt prachtig rustig. Tijd om weer wat puntjes op de i te zetten.

Om te beginnen de wisserarmen, afgebladderd en wel en daar zit je dan van achter het stuur de hele tijd op uit te kijken, daar kan ik dus echt niet tegen:

Gelukkig stond op de sloop een 106 met zo’n 80.000km op de teller en een paar frisse wisserarmen. Veel beter zo:

Achter was het ook niet best. De moderne plastic wisserarm met speling op het kniegewricht en daardoor heel veel zijwaartse speling en als klap op de vuurpijl een ouderwets wisserblad er op en vastgerot zitten op de as, BAH!

Wat dremelen later:

Klaar:

Het pedaalrubber van de koppeling was ook kapot, heel irritant, en een nieuw rubber bleek nog geen twee euro te kosten. Nu ik het zo zie lijkt het rubber voor de rem identiek, daar mag dan ook wel een nieuw op t.z.t.


En om het af te maken, er bleek toch nog een CiFo KPH rond te zwerven in de garage. Out with the old:

In with the new:

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 september 2022 10:24 PM
  [ # 48 ]

Voor eind oktober moet er weer een nieuwe APK op, daar blijkt een nieuwe achterband voor nodig, net 0,1mm te weinig profiel. Die ene band, dat worden er natuurlijk twee. Ik neig naar de Kleber Dynaxer HP4, maar als iemand een beter idee heeft voor de maat 165/65 R14…...... Grip op droog is belangrijk. Slijtage en rolweerstand vind ik totaal niet boeien.

Profiel  
 
aardappeleter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 07-07-2011

Gepost: 02 september 2022 10:36 PM
  [ # 49 ]

wat heb je op de vooras?
Ik zou er voor het geld wat een 14inch bandje kost 4 nieuwe op de gehele auto opleggen
2 verschillende merken/types banden op een auto vind ik een foutieve besparing, zeker als grip je zo belangrijk is, die 4 stukjes rubber zijn tenslotte het enige contact met het wegdek.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2288
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 02 september 2022 10:59 PM
  [ # 50 ]

@Lucas,

Ik heb goeie ervaringen met de Uniroyal RainExpert 3 en 5. Die laatste zit nu achter onder ons C-eendje, voor zitten nog de RE3’s.

Niet de meest slijtvaste band, maar dat speelt ook bij ons niet de hoofdrol Wink

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 september 2022 12:17 AM
  [ # 51 ]

Als ik kijk naar het huidige aanbod in die maat dan lijkt de Kleber mij ook niet zo gek.

Edit: met de T-Trac 2’s onder de Axel viel prima te hoeken, maar echt sportief vond ik ze niet aanvoelen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3237
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 03 september 2022 07:24 AM
  [ # 52 ]

Onder de Seat, die in dezelfde categorie kleutermaat zit als de 106, heb ik all-weather van Ovation. Ik heb er ruim 30.000 km mee afgelegd en ze zijn veel beter met grip dan ik had gevreesd. Ik kan er heel goed mee hoeken en de remweg op droog en nat wegdek is ook prima.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 september 2022 08:23 AM
  [ # 53 ]

Is het 14 inch omdat het een Sportje is?
Hier staan intussen ook 2 106jes op de dam, die hebben beide 13 inch, de phase 1 1.0 zelfs nog een driegats velg.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 september 2022 10:10 AM
  [ # 54 ]

Ja dat geloof ik wel. De sport heeft ook dezelfde voortrein als de GTI en Rally.

Op de voorkant zit Milestone Greensport, een schrapersband die het ook verrassend goed doet.

Verschillende banden voor en achter, dat hoeft in mijn ervaring niet per se slecht te zijn al heb ik ook de gedachte gehad rondom nieuwe banden te monteren.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 september 2022 10:20 AM
  [ # 55 ]

Heb nog nooit tegelijk 4 nieuwe banden gekocht. Als de voorbanden op zijn, de achterbanden naar voren en achter 2 nieuwe.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 03 september 2022 10:57 AM
  [ # 56 ]

Goede banden voor/achter hangt sterk af van je eventuele voorkeur voor lift-off oversteer natuurlijk.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 september 2022 11:00 AM
  [ # 57 ]

Er zijn meerdere onderzoeken naar gedaan, op een voorwielaandrijver kan je beter de beste banden achter monteren. Een achterwielslip is namelijk veel slechter te corrigeren dan een voorwielslip.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 september 2022 11:16 AM
  [ # 58 ]

Ik gebruik m’n banden per 4 op. Regelmatig wisselen tussen voor en achter zorgt voor gelijkmatige slijtage op de 4 banden. Ik vervang ze dan per 4. Zo heb je ook nooit gedoe met banden die oud zijn maar nog genoeg profiel hebben.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 03 september 2022 11:20 AM
  [ # 59 ]

Heb ik ook niet, voor ze achter opgedroogd zijn, zitten ze al lang voor.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 september 2022 11:52 AM
  [ # 60 ]

Ik heb het niet over opgedroogd, ik noemde expres het woord oud. Banden verouderen veel sneller dan voorheen en zelfs als een band geen droogtescheuren vertoont kan ie wel gewoon oud zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
4 van de 8
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook