Hoi 2cv-ers
Het is echt niet de eerste keer dat ik een uitlaat bij een 2cv heb vervangen, maar nu was het een compleet drama.
Geheel nieuwe uitlaat laten komen door een gerenommeerde leverancier.
Maar de aansluitingen op de uitlaatspruit pijpen was een drama, veel Gum gum gebruikt en hoop dat het nu blijft zitten.
Nog nooit zoiets meegemaakt, lijkt wel of de eerste pot nogal slordig wordt aangemaakt.
Hoe is jullie ervaring.
Gr Ben
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat is het merk van de uitlaat? Het hoort zonder pasta goed te passen op de spruitstukken. Als het zo’n drama is als je schrijft zou ik die demper snel retour doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Was die niet krom door transport?
Maar je hebt wel de warmte wisselaar aan de voorzijde los gemaakt? Zijn ook uitlaat klemmen.
Kan ke de hele handel stellen
Gumgum is eigenlijk niet goed blijft meestal ook niet zitten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Uitlaat merk is Walker.
De pijp in de verwarmingshuizen heb ik niet los gemaakt. Dus vanaf aansluiting na de verwarmingshuizen de eerste pot vast gemaakt en vanaf hier de eerste buis naar de tweede pot.
Gr Ben
Dat is niet goed. Je moet altijd ook de voorste klemmen iets loszetten zodat je de warmtewisselaar kan stellen.
Simpel gezegd je hebt dus 5 uitlaat klemmen waar je mee aan de slag moet, niet drie.
Walker is prima.
Beste tip die ik ooit gehad heb. Klemmen schoonmaken, beetje koper vet erin.
Alles stellen alleen handvast. dan met de hammer klein tikje beide kanten op. en vaster draaien.
zo alle klemmen langs. In een keer alles dicht. nooit meer gedoe.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
verkuilm schreef:
Beste tip die ik ooit gehad heb. Klemmen schoonmaken, beetje koper vet erin.
Alles stellen alleen handvast. dan met de hammer klein tikje beide kanten op. en vaster draaien.
zo alle klemmen langs. In een keer alles dicht. nooit meer gedoe.
Zo deden wij het ook. Werkte idd perfect.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat ook tegen kan werken zijn de boutjes naast de bak achter-onder waar het potje aan hangt. Die laat ik in eerste instantie weg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
hoi 2cv-ers
Bedankt voor jullie bijdrage, zo als het er nu uitziet zit alles dicht.
Heb er wel e.e.a. van opgestoken, want de voorste klemmen heb ik in het verleden ook nooit hoeven te lossen. de boutjes aan de bak deed ik ook los/vast hierin zit dan ook veel speling.
nogmaals dank Gr Ben