2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
BX voor een beginner - doen of niet?
bibberkip
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 610
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 23 september 2022 08:42 AM
  [ # 16 ]

hallo geachte; Volgens de topic starter was de vraag; BX voor een beginner - doen of niet?  Als je vraag dan zou zijn; hoezo ‘‘beginner’‘?  In welke zin een beginner? Dan zou je meer weten, en een gericht antwoord kunnen geven, maar WimWillemWimbo heeft volgens mij nog helemaal niet gereageerd op alles wat geschreven is, en is dus eigenlijk elke benadering juist. Maar iedereen heeft zo zijn eigen herinneringen aan de citroen BX, volgens mij zei iemand ooit ; De bx is een auto waar je niks méér van af kunt halen.  Nouja, dat zou al een levendige discussie waard kunnen zijn, en zo is het nu ook met deze topic aan het gaan. Natuurlijk heeft een monteur die jaren dagelijks aan de bx heeft moeten sleutelen een andere visie dan een ‘’ semi verliefde ‘’ auto liefhebber die toeten of blazen weet van de bx , maar terug naar het begin, wat bedoelt de t.s. eigenlijk? dus gooi de welgemeende inbreng van de oudgedienden niet zomaar weg, doe er uw voordeel mee, hr. waterman heeft schijnbaar bruikbare kennis uit de jaren van weleer met de bx, en heeft daarop zijn mening gebaseerd. Natuurlijk kan iemand anders , door bijvoorbeeld jaren probleemloos met een bx te hebben gestuurd, de mening zijn toegedaan dat de bx een prima alledaags vervoermiddel is, maar vergeet alsjeblieft niet, dat met name de psa een zeer beroerde onderdelen voorziening heeft, en dat de bx inmiddels echt een hele andere onderhouds-predictie zal hebben dan vele jaren geleden, immers; het zijn ondertussen oude bakken aan het worden, en oude bakken hebben oude kennis nodig om ze op de weg te houden, onderschat dat niet. En helaas zijn de heren monteurs , die die kennis hebben inmiddels ook reeds vervangen , door mensen die snel en goedkoop moeten werken , en inderdaad vaak de neus optrekken voor een oude wagen, want roest herstellen, of een waterpompje reviseren omdat er geen meer leverbaar is , dat willen de meesten niet meer. Maar daarop geen enkele kritiek of aanmerking hoor, het is gewoon een verloop van de werkelijkheid en als je heeel graag in een bx wilt rijden, waarom dan niet? Als je zo’n ding eenmaal hebt, dan begin er gewoon aan, je kunt het wiel gewoon opnieuw uitvinden als je graag wilt, en als je het geluk hebt om een oud monteur te kennen, die je kan helpen, dan doen doen doen !! En als je probleemloos wilt rijden,  ( nouja)  dan koop je een kia picanto , en kun je ook s’winters gewoon starten en rijden !

niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud

Profiel  
 
PeuCitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 17-01-2014

- BX 19 TZD AUTOMATIC
Gepost: 23 september 2022 09:53 AM
  [ # 17 ]

Precies zoals hr. bibberkip het verwoordt,en niet te vergeten onverwachte lekkages, vermoeide electra en inderdaad de weerzin en onkunde van sommige monteurs. Een ander specifiek aspect van een Bx,wat hier niet vaak voorbij komt is wagenziekte, passagiers die hiervoor gevoelig zijn voelen zich beslist niet thuis in een Bx.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 23 september 2022 04:52 PM
  [ # 18 ]

BX kopen en dagelijks rijden als “beginner”: ik zou er niet aan beginnen, zeker niet als je alles moet laten doen omdat je zelf niet de technische kennis hebt.
Waarom neem je niet een ZX? Als beginnende Citrofiel een stuk vriendelijker voor de portemonnee, en qua dashboard net zo saai als een BX type2. Met een beetje fantasie lijken de auto’s zelfs op elkaar Smile 

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook