De eerste proefkilometers met de DS20 verliepen bevredigend. Enkel bij de remmentest bleek een remcilinder voor vast te zetten. Deze wordt momenteel vervangen en dan kan ze op keuring. Bij het schakelen bij warme motor hoor je af en toe een ‘fwiepend’ geluid. Een vriend van me heeft al jaren hetzelfde. Enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn ?
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Rondje ontluchten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Is dat niet een standaard feature van die halfautomaten? Wat ik hoor bij mijn auto is volgens mij gewoon snel stromen van de LHM.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Alcyone schreef:Is dat niet een standaard feature van die halfautomaten? .
Nee.
Hij hoort helemaal stil te zijn.
Onder druk blijft de lucht en of stikstof opgelost in de LHM. als er door de klepjes in je block hydraulique druk afneemt kan je dat fwieeep geluid horen.
Zou met ontluchten weg moeten zijn!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Ik heb ook last van het fwiep geluid. Altijd al gehad. Ik dacht ook dat het gewoon zo hoorde…
De centrifugaalregelaar heb ik nog nooit (goed) ontlucht. Daar is een procedure voor (met toerentallen e.d.), maar nu weet ik niet meer hoe die is.
Wegrijden in de eerste versnelling gaat prima. Echter de koppeling grijpt te langzaam aan als er naar/tussen 2, 3 en 4 geschakeld wordt. Ik weet dat 2, 3 en 4 niets met de cfr te maken hebben, maar zou dit probleem ook opgelost zijn na ontluchten? Of is hier iets anders aan de hand.
Groet, Rob
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
de juiste oplossing is om de basis afstelling fff te doorlopen….
kan wel zeggen dat je de koppelingsregelaar of cfr moet afstellen maar dan blijf je aan het afstellen….......
staat in de werkplaats handboeken ook duidelijk beschreven.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Hé, een verhaal dat me bekend begint voor te komen…
Wel wegrijden in 1, maar van 1 naar 2, 2 naar 3 geeft problemen…
Ik hoop er komende week van af te komen, als ik de dame eens onder handen ga nemen….
En inderdad, ontluchten staat bijna met hoofdeltters geschreven, maar voordat het zover is, eerst aanzuigslang vervangen, lhm vervangen en filter schoonmaken….
MVG Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Nu alweer een nieuw probleem
Als je met pook wil starten : geen kik meer. Het is niet de startmotor, want met de schakelaar aan de batterij lukt het gewoon. Waar moet ik zoeken ?
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
schakelaartje aan stuurkolom even inspecteren, willen weleens sneuvelen/verbuigen.
Zit onder de afdekking bovenop de stuurkolom, even bekijken hoe en wat er gebeurt tijdens de startbeweging van de pook en dan zie je zo waar t schakelaartje zit.
evt. even met een schroevendraaier de lipjes doorverbinden om te kijken of ze t dan wel doet.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Hoi,
Dat probleem heb ik bij een ander forum lid ook al eens gezien.
In zijn geval was de draad naar het startrelais zelf gewoon gebroken.
Dat was ook wel te zien, maar je moet het maar weten…....
Controle van draden wil nog wel eens helpen om het probleem te vinden, en ik hoop dat het hierbij blijft. Een draadej vast solderen is vast eenvoudiger dan de hele startschakelaar bij de pook zelf…..
Suc6
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Startrelais op zich bleek slecht te werken. Na vervanging met een tweedehands ook dit probleem verholpen.
[edit bogaard]Heel mooi! slotje![/edit]