Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan zou ik gelijk maar naar LHM gaan.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Misschien ten overvloede, de leidingen zijn (neem ik aan ) hetzelfde.
De leidingrubbers moet je toch vervangen dus dat is geen extra werk/kosten.
Enige ding is het stuurhuis.
Als die nu nog lekvrij is (zou ik eerst laten testen) dan is het wel een kostenpost om die naar LHM om te bouwen.
Een goed gereviseerde kost €1000,- En een wachttijd van minstens een jaar…
En vergeet de achterremscharniertjes niet. Die zou ik gelijk ombouwen naar remslangen.
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vergeet je niet zaken als remcommando, hoogteregelaars, veercilinder en remzuigerafdichtingen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
okee okee,
Maar die zijn denk ik nog wel te vinden voor een redelijk bedrag in LHM
Klopt, moet wel een en ander vervangen worden.
Volgens de liefhebbers is oude rode systeem ultieme veersysteem van de DS. Voor onderhoud en vervanging delen is lhm weer gunstig.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Onzin. Op LHM veert ie met de juiste bollen net zo goed. Maar dan zonder gezeik.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daar heb ik dan weer geen ervaring mee
Citroen rolls better then a Rolls!!
Ik geloof dat ook niet. Wat we wel weten is dat de DS door de tijd heen steeds “hardere” bollen heeft gekregen. Ook “rode” bollen zijn in 1959 en in 1962 veranderd van dempers, en dat waren nog losse dempers. Het is niet makkelijk te zien welke dempers het zijn, daarvoor moet je ze demonteren en in “apres vente” kreeg je standaard de “laatste” , dus vroege moest je speciaal bestellen. Dat geldt ook voor revisie bollen: Men nemen een groene bol zet er een LHS membraam in en schildert hem zwart: Een “rode” bol. Veel te stug gedempt.
Bij Citrotech KUN je nog dempers kiezen: Normaal krijg je standaard late stugge, maar als je het speciaal vraagt krijg je vroege “soepele” bollen.
Als je kijkt naar de viscositeit en de viscositeits index dan is LHS2 koud ongeveer even dik als LHM en heeft een iets lagere vi-index, dus wordt bij hogere temperaturen iets dunner dan LHM, maar dat zul je pas merken als je LHM / LHS boven de 70-80 graden komt, dat kan maar is wel heet.
Overigens: Alleen de “originele” LHS ( waarvan er 8 goedgekeurde fabrikaten waren ) was rood, LHS2 is van Citroen zelf en kleurloos.
Als je iets dunnere olie wilt als LHM en van een rode kleur dan kun je er “avionics” hydraulic oil “5606” in doen: Die is mineraal en werkt goed met de LHM dichtingen ( wordt nogal eens gebruikt in de USA…) . Schilder de groene bollen zwart en je hebt het ultieme bedrog.
To err is human, not to err is divine.
Dank voor de uiteenzettingen.
Ondertussen met namaak van leidingen bezig.
De leidingen die ik niet zelf kan maken aangeschaft.
Leiding op remcommando vond ik nog niet geweldig.
Zouden de gaten niet overeen komen met het origineel of zouden de tapeinden al verbogen zijn bij een mogelijke eerdere vervanging.
Radiateur laten afpersen en daar zit na al die jaren geen muziek meer in aan met name onderzijde. Wat is een aanbeveelbare? 4 rijen radiateur
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 10301
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij een goede radiateurenzaak kunnen ze er een nieuw blok inzetten. Vaak goedkoper dan een hele nieuwe en net zo goed.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dergelijke bedrijven worden steeds schaarser.
Degene die hem afperste is er mee gestopt maar gaf al aan dat er ook andere messing onderstuk op zou moeten.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Nieuw koelblok en reparatie waren hoger dan een nieuwe remake dus radiateur op het lijstje.
Kachelradiateur was nog goed dus die gaat er weer in.
Genoeg werk nog.
Iemand ervaring met nieuwe productie veercilinders?
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Aanbeveling is om een radiator met de meeste capaciteit te monteren. Heb ik ook gedaan en sindsdien blijft de temperatuur onder alle omstandigheden netjes in het witte vlak. Tijdig de koelvloeistof verversen helpt natuurlijk ook bij de levensduur en koelwerking van het systeem.
Op jouw laatste vraag. Ik heb ze er achteronder zitten. Sinds een paar weken, setje van Citrotech. Tot nu voldoen ze prima en ook blijft de auto lang op hoogte na parkeren. Op lange termijn is natuurlijk afwachten maar ik heb er wel vertrouwen in dat ze kwalitatief goed zijn.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Dank Jeroen.
Dan gaan we dat ook proberen voor wat betreft veercilinders. Met name revisiecilinders voor de break zijn overal out of stock behalve dan de nieuwe productie
Voor radiateur ga ik voor de grootste. Koelproblemen is minder fijn door verkeerde keuze.
Citroen rolls better then a Rolls!!
Afgelopen dagen de benzinepomp en weber carburateur maar eens ultrasoon laten reinigen.
Geen overbodige klus aangezien er onwijs veel vet en andere zaken aan waren gaan kleven.
Weer fris en kunnen gemonteerd worden. Monteren jullie de carburateur op de originele dikke voetpakking? Of aanbeveelbaar op daar 2x papieren pakking onder en boven aan te brengen. Daarnaast merkt ik op dat er een klein seegringetje ontbrak. Heeft iemand zoiets toevallig liggen voordat ik weer een heel assortiment aanschaf
Citroen rolls better then a Rolls!!