Na lang ‘zeuren’ bij de RDW heb ik vanmorgen per telefoon het bericht gekregen dat TuV gekeurde chassis goedgekeurd gaan worden, mits er in het chassis een UNIEK nummer staat wat overeen komt met de schriftelijke verklaring van de TuV. Dus niet enkel een stempeltje met een text in de trant van ‘TuV gekeurd’ of zoiets er in en een losse verklaring zonder nummer. Ook liet de jurist van de RDW waar ik mee sprak me weten dat Eenden die al lang rondrijden met zo’n chassis (dus een chassis waar een TuV nummer in staat) ook goedgekeurd kunnen worden. Indien er problemen ontstaan dan moet de desbetreffende RDW-keurmeester maar even bellen et de RDW te Zoetermeer en even te vragen naar de Jurist(en) aldaar.
Disclaimer: hoewel deze informatie bij mijn weten klopt aanvaard ik geen enkele aansprakelijkheid wanneer de informatie toch niet blijkt te kloppen of wanneer de RDW toch om wat voor reden dan ook moeilijk gaat doen!
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Gegalvaniseerd chassis toegestaan ! (en nu echt)
Lelijke Eend schreef:Ook liet de jurist van de RDW waar ik mee sprak me weten dat Eenden die al lang rondrijden met zo’n chassis (dus een chassis waar een TuV nummer in staat) ook goedgekeurd kunnen worden.
Dit zijn dan eenden met een reeds zelf ingeslagen. Zegt hij hiermee dat je een eventuele omkat-aktie hiermee ongedaan kan maken?
En verder is dit natuurlijk super nieuws!!!
Omkatten kan waarschijnlijk niet zomaar ongedaan gemaakt worden, maar als je een chassis aanbiedt wat er een paar jaar terug ‘illegaal’ onder geschroefd hebt, dan zou dat nu gelegaliseerd kunnen worden.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Omkatten kan waarschijnlijk niet zomaar ongedaan gemaakt worden, maar als je een chassis aanbiedt wat er een paar jaar terug ‘illegaal’ onder geschroefd hebt, dan zou dat nu gelegaliseerd kunnen worden.
In de meeste gevallen zal er dan ook illegaal een chassisnummer in geklopt zijn. Tenzij er natuurlijk een tijd zonder chassisnummer is rondgereden. Maar dat betekend tevens APK-afkeur.
De groep die hiervoor in aanmerking zal komen is dus nihil.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ze doen met illegale chassisnummers, maar de jurist zei iets in de trant van ‘als een Eend bijvoorbeeld al 4 jaar rondrijdt met een illegaal chassis kan dat alsnog goedgekeurd worden’. En het aantal jaren dat hij noemde was 4, dat weet ik 100% zeker. Dus daaruit concludeer ik dat het dan ook geld als je het nummer er zelf in geramd hebt. Nadeel kan zijn dat je ook dan wel een stukje van je vorige chassis moet laten zien met daarin het nummer.
Zowieso moet ik nog een paar details uitvogelen, dit kan ik ook wel even meenemen.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Lelijke Eend schreef:Zowieso moet ik nog een paar details uitvogelen, dit kan ik ook wel even meenemen.
Graag! Als er een mogelijkheid bestaat om mijn (nog niet gemonteerde) Wheels chassis legaal te krijgen, dan zou dat leuk zijn. (maar ook niet meer dan dat… )
PS Mag ik je er aan herinneren dat je naar bed zou gaan?
patje74 schreef:Lelijke Eend schreef:Zowieso moet ik nog een paar details uitvogelen, dit kan ik ook wel even meenemen.
Graag! Als er een mogelijkheid bestaat om mijn (nog niet gemonteerde) Wheels chassis legaal te krijgen, dan zou dat leuk zijn. (maar ook niet meer dan dat… )
Als er papiertjes bij zitten van de TuV met daaropo een uniek nummer (geen chassisnummer) en op het chassis staat ook datzelfde nummer, dan lijkt het me geen probleem. Overigens is het Wheels-chassis volgens mij in België ook goedgekeurd, misschien kan je daar iets mee ?
PS Mag ik je er aan herinneren dat je naar bed zou gaan?
Schijt aan originaliteit.
gefeleciteerd
wat een beetje doorzetten toch kan doen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
En heb je al een chassis besteld? Dan heb je nog wat te klussen met Pasen.
Nee, eerst even (kuch) uitvinden welk chassis het beste zou zijn.
Schijt aan originaliteit.
Overigens, er zijn meer mensen dan alleen ik mee bezig geweest
Schijt aan originaliteit.